נמצאים בזוגיות? השאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם. adobestock

נמצאים בזוגיות? השאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם

לנהל מערכת יחסים זוגית זה לא עניין פשוט, ובכל זאת – עליכם לוודא שאתם מרגישים טוב ובנוח במערכת היחסים שלכם. איך? אנחנו כאן בשביל לעזור לכם! אז... במיוחד בשבילכם, הכנו חמש שאלות שעליכם לשאול את עצמכם כל הזמן במערכת היחסים בשביל לבדוק אם היא מתאימה, נכונה ובריאה עבורכם. קריאה מהנה!

  1. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  2. האם אני מרגיש\ה בנוח לשתף את הפרטנר בדברים אישיים שעוברים עליי?

פתיחות היא שם המשחק כשמדובר במערכות יחסים. מערכת יחסים אשר לא מבוססת על פתיחות, היא מערכת יחסים שאין בה קרבה. קשר שאין בו קרבה, הוא קשר חלש ורופף – ממש לא קשר שאמור לאפיין זוגיות. לכן, שאלו את עצמכם עד כמה אתם חשים בנוח להיות פתוחים ואותנטיים מול הפרטנר שלכם – וכך, אולי תבינו עד כמה הקשר נכון עבורכם.

  1. האם כשאני נפגש\ת עם הפרטנר, זה מקנה לי תחושת ביטחון?

כל מערכת יחסים שאתם נמצאים בה – צריכה להקנות לכם ביטחון ותחושת מוגנות. זאת על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על קשר זוגי-רומנטי, שהוא קשר כה עיקרי ורגשי. לכן, עליכם לוודא בכל שלב בקשר – שהוא אכן מספק לכם את אותו הביטחון, שהוא צריך לספק. במידה ואתם חוקרים את העניין ומבינים שלא, בחנו מחדש את הקשר ובדקו שוב האם הוא אכן מתאים לכם. 

© צילום: Getty Images
  1. מה אני מרגיש\ה כלפי הפרטנר? עד כמה התחושה הזו רחוקה ממה שהייתה בתחילת הקשר?

ההתאהבות הראשונית: הפרפרים בבטן, החיוך הזה שאי אפשר למחוק מהפרצוף והתחושה הזאת שהכול ורוד וזוהר... מה הוא קשר זוגי טוב? קשר שבו האהבה הענקית וההתרגשות שהיא מביאה איתה – בוערת גם אחרי שחולפת ההתאהבות הראשונית. לכן, בכדי לבחון את הקשר, בכל שלב שלו – נסו לבחון את הרגשות שלכם לפרטנר ביחס לרגשות שהיו לכם אליו בהתחלה. ייתכן ותיוודעו לחיבור הענק שקיים ביניכם, וייתכן שזה יגרום לכם לבחון את הקשר מחדש. בין כה וכה, זו אחלה דרך שתוכל לשרת אתכם לבחון את מידת ההתאמה של הקשר ביניכם לבין הפרטנרים שלכם בכל שלב שלו.

  1. האם אני מרגיש\ה שהפרטנר מכבד אותי? – גם במפגשים עם אנשים אחרים וגם במפגשים שלנו לבד?

כבוד הוא הבסיס לכל קשר. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקשר זוגי – שבו הכבוד ההדדי בין בני הזוג הוא כל כך חשוב ומהותי. לכן, בחנו מול עצמכם: האם הפרטנר מכבד אותי:

- במפגשים אינטימיים שלנו לבד: האם הוא שם לב שנוח לי ומוודא שאני חש\ה בטוב בכל שלב בקשר?

- במפגשים שלנו עם אנשים: האם הוא שם לב שאני לא נבלע\ת בתוך המפגש? האם הוא נותן לי יחס נעים ונחמד?

© Fotolia
  1. האם אני רואה עתיד לקשר? אם כן, האם הוא עתיד בהיר כפי שהייתי רוצה שהוא ייראה?

מצליחים לדמיין עתיד לקשר? האם אתם רואים אופק להמשך הקשר? אם כן, האם הוא בהיר? אם כן – אז איזה כיף, נראה שכרגע מערכת היחסים ממש נכונה עבורך! אם לא, אולי כדאי שתבחנו מחדש את הקשר, ותגיעו למסקנות חדשות.

תגובות