האווי דנאו: "השיר הזה היה המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לבת הזוג שלי". צילום: מורן לוי

האווי דנאו: "השיר הזה היה המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לבת הזוג שלי"

"למרות שהשיר מדבר על כמה שראיתי והאמנתי שמערכת היחסים שלי ושל בת הזוג שלי תתקיים לטווח הארוך – יש בו גם מסר חשוב: יש 'לקחת את הדברים לאט' במערכת יחסים רומנטית. אני חושב שאם בני הזוג לוקחים את הדברים בקצב שמתאים לשניהם, הדיאלוג ביניהם הופך לבריא ופתוח יותר" • האווי דנאו, בעונה החמישית של ריאליטי השירה "הכוכב הבא", בראיון מרגש על סינגל הבכורה שלו

  1. האווי דנאו פרץ לחיינו בעונה החמישית של ריאליטי השירה "הכוכב הבא", וממש לפני כחודש שחרר את סינגל הבכורה שלו "Valentine". כן, כן – הבחור המקסים עם הקול הענק יצא בסינגל בכורה מהמם שכתב לבת זוגו! ערכנו עמו ריאיון אודות החוויות שצבר מתוך ההשתתפות ב"כוכב הבא", אודות הסינגל, ואודות מערכת היחסים שלו ושל אהובתו. קריאה מהנה!

  2. עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  3. מהי ההשראה לסינגל הבכורה שלך?

"וואו, מאיפה להתחיל... את השיר כתבתי לפני שלוש שנים לבת הזוג שלי. לפני מערכת היחסים איתה, לא הייתי בשום קשר רומנטי רציני. אנחנו ביחד כבר שלוש שנים. למען האמת, מהרגע הראשון שפגשתי אותה ידעתי שזה יהיה ככה – לטווח מאוד מאוד ארוך. אפשר להבין את זה גם משורות השיר - שמעידות על האהבה העצומה שלי כלפיה. הדבר המעניין הוא שהשיר נכתב ממש בתחילת הקשר שלנו כשהכול היה ראשוני והתחלתי, ובכל זאת – אני קורא אותו כיום ומרגיש כלפיה ממש את אותה האהבה העצומה שהרגשתי אז. אולי אפילו יותר. שם השיר נובע מכך שהחודש הראשון שלנו ביחד נחגג בValentine. בעצם – השיר היה המתנה שנתתי לה לכבוד היום המיוחד הזה. אני בא מרקע לא מאוד עמיד – כך שהמוזיקה, המילים – השיר הזה, היה המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לבת הזוג שלי", מתוודה האווי. "כששרתי לה את השיר בפעם הראשונה, היא התרגשה מאוד וזה שימח אותי כל כך. אני חושב שבכך טמון הקסם של השיר. העובדה שהשיר נכתב מתוך מקום נורא אישי שלי, מקום שבו כל מילה ומילה הייתה רלוונטית לי – היא מה שהופכת אותו לבעל ערך כה רב עבורי. אני זוכר שממש בכיתי כששרתי אותו לראשונה – זו הייתה הנקודה שבה הבנתי עד כמה הוא מיוחד. מעבר לזה – אני מאמין שהוא גם מרגש אנשים אחרים, שמסוגלים למצוא הזדהות עם המילים שכתבתי. כל מי שחווה אהבה כנראה יוכל למצוא את עצמו בצורה זו או אחרת בשיר".

© צילום: מורן לוי
  1. האם נתקלת בקשיים במהלך יצירת השיר?

"הקושי העיקרי שנתקלתי בו היה קושי כלכלי. כשיצאתי מהכוכב הבא הייתי כל כך רעב להוציא סינגל משלי, אבל לצערי – מתוך קשיים פיננסיים לא הייתה לי האפשרות לעשות זאת. אבל בחלוף שלוש שנים, מתוך הרבה עבודה קשה ועזרה ענקית מצד הלייבל של Forte Records – הוצאתי לבסוף את הסינגל ובאמת שאין מאושר ממני!", מספר האווי וקולו נרעד מהתרגשות. "אני חייב להודות שתהליך הכתיבה וההלחנה של השיר מאוד זרם לי. אני משער שזה נובע מכך שהשיר נכתב מתוך מקום מאוד אותנטי ואמיתי. ברגע שאתה כותב את עצמך בלי מסכות – אתה לא צריך לחפש יותר מידי את המילים או את הלחן. הרי בסופו של דבר אני מכיר את עצמי בצורה הטובה ביותר – ויודע בדיוק מה אני מרגיש, כך שאין יותר מידי מקום 'להיתקע' או 'לאבד השראה'".

  1. איך היית מתאר את החוויה שלך בתוכנית "הכוכב הבא"?

"וואו. פשוט מטורפת, באמת", מתוודה האווי. "זו הייתה חוויה כל כך משמעותית ומלמדת, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. היא הייתה מטלטלת אבל אני זוכר אותה רק לחיוב. כמות השיעורים שלמדתי דרך ההשתתפות בתכנית היא אדירה. לדוגמה, התכנית עזרה לי 'להתהוות' כאמן ולהבין את הכוח והעוצמה שיש לאמנות שלי על אחרים. ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בתכנית הזו הייתה כה מרגשת וחד פעמית עבורי ואני כל כך אסיר תודה על כך".

© צילום: מורן לוי
  1. השיר שכתבת מתייחס לחשיבות של דיאלוג בריא וכנה מול בן הזוג. מדוע לדעתך חשוב להתנהל כך בזוגיות?

"אני חושב שתקשורת טובה היא א-ב בכל קשר: בין אם זוגי, ידידותי או סתם מול הפקידה בסופרמרקט. בלי תקשורת טובה – אין הבנה של הפרטנר, ובלי הבנה בסיסית של הפרטנר – אין שום קשר", משתף האווי. "את המסר הזה הכנסתי לתוך השיר. למרות שהשיר מדבר על כמה שראיתי והאמנתי שמערכת היחסים שלי ושל בת הזוג שלי, תהיה לטווח ארוך – יש בו גם מסר חשוב: יש 'לקחת את הדברים לאט' במערכת יחסים זוגית. אני חושב שאם בני הזוג לוקחים את הדברים בקצב שמתאים לשניהם, הדיאלוג ביניהם הופך לבריא ופתוח יותר. דרך זה, הם בונים למעשה את הקשר שלהם זה עם זו. זו בדיוק הסיבה לכך שאני תופס שהקשר שלי עם בת זוגי הוא קשר כל כך חזק ומשמעותי", מספר האווי. "אני חושב שהמסר הזה הוא קריטי לניהול מערכות יחסים בריאות, שהרי אם אחד מבני הזוג מרגיש שמערכת היחסים מתקדמת מהר מדי – אז הזוגיות נעשית כבר לעול ולא לדבר חיובי וטהור – כמו שהיא אמורה להיות".

  1. בשיר כתבת את המשפט: "We’re the only thing that makes sense now" (אנחנו הדבר היחיד שהגיוני כעת). מהי המשמעות?

תשובה: "היו תקופות בחיים שלי שבהן הרגשתי שהעולם הוא מקום כל כך מזויף ואכזרי. כשנפלתי ל'תהומות' האלו, בת הזוג שלי תמיד הייתה הדבר שהרים אותי. היא הייתה הדבר ההגיוני היחיד בכל הג'ונגל המטורף ששרר סביבי. המקום הזה היה הסיבה לכך שהוספתי את השורה הזו לשיר".

תגובות