מה עושים: כשהבסטי לא מצליח/ה להתגבר על הקראש. adobestock

מה עושים: כשהבסטי לא מצליח/ה להתגבר על הקראש

החבר או החברה הכי טובים שלכם כל הזמן מדברים איתכם על הקראש שלהם? אתם ממליצים להם לעבור הלאה, אבל הם לא מצליחים לעשות זאת? אם כן, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם

אין אחד שלא נתקל בתופעה הידועה בה הבסטי שלהם לא מפסיק/ה לדבר, להתרגש ואפילו לפעמים כמעט להתעלף כשהם רואים את מושא אהבתם או במילים אחרות - את הקראש שלהם. אז נכון, אמנם מדובר בתופעה מוכרת... אך לפעמים היא יכולה קצת ״לאבד שליטה״ ולהפוך למעט אובסיסיבית ולא הכי נעימה. לכן, במיוחד בשבילכם ובשביל אותו הבסטי המאוהב/ת שלכם, אספנו חמישה שלבים שבעזרתם תוכלו לעזור להם להתגבר על הקראש ולחזור לשגרה הרגילה והרגועה. בהצלחה! 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

שלב ראשון: שיחת ״יחסינו לאן״  

אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהבסטי כבר התוודה בפניכם שיש לו קראש ושאתם גם יודעים במי מדובר. אז אם אתם בשלב הזה, הטיפ הבא הוא בדיוק בשבילכם. 

חפשו מקום בו תוכלו לדבר בחופשיות ובפרטיות, הושיבו את הבסטי לשיחה ונסו לברר מה פשר ההתאהבות הזו. הנה כמה שאלות לדוגמה שבהן תוכלו להיעזר:

•האם מדובר בהתאהבות אמיתית או סתם במשהו חולף?

•האם הבסטי מעוניין/ת לעשות משהו עם כך? 

•האם הקראש עצמו מודע לכך? 

•האם זוגיות עם אדם כזה תעשה להם טוב או דווקא עלולה להזיק? 

בררו את השאלות הבאות (הוסיפו עוד במידת הצורך) ולאחר שסיימתם וקיבלתם תשובות, המשיכו לשלב הבא! 

© Fotolia

שלב שני: תכנון והסקת מסקנות 

לאחר שקיבלתם את התשובות לכל השאלות, עכשיו הגיע הזמן לתכנן, להסיק מסקנות ולהציב מטרה. במידה והבסטי מעוניין/ת להיות בזוגיות עם הקראש והגעתם למסקנה שזה אכן יעשה להם טוב - תכננו דרך בה הם יוכלו להתחבר. לדוגמה: התוודאות בפני הקראש, ״שליחת רמזים״ שמביעים התעניינות או אפילו תוכלו לקחת את המושכות לידיים שלכם ולאחד בעצמכם, בין השניים. אך, במידה והבסטי מעוניין/ת להתגבר על הקראש - יש לפעול אחרת ולפני כן, חשוב שתדעו שעצם זה שהגעתם למסקנה הזו, כבר עשיתם חצי מהדרך. לכן, עכשיו כל מה שנותר הוא פשוט להתחיל בתהליך בו הבסטי הולך/ת ״לרדת״ מהקראש ולמרות שזה נשמע משימה בלתי אפשרית, אנחנו מאמינים בכם שזה יצליח. 

שלב שלישי: התרחקות 

השלב השלישי הוא שלב מעט קשה מכיוון שזה השלב בו יש פחות דיבורים ויותר מעשים... אז הפעם, תצטרכו לעזור לבסטי שלכם להתרחק ממושא אהבתם בין אם זה ברשתות ובין אם זה במציאות. מה הכוונה? אם אחד מהתחביבים או ההרגלים שהבסטי שלכם פיתח/ה הוא לעקוב בהדיקות ואולי אפילו גם קצת ״בסטוקריות״ אחר הקראש שלהם ברשתות החברתיות - הגיע הזמן להיפטר מזה. אין יותר ״משתמשים בדויים״, אין יותר צילומי מסך ואם זה ממש קשה והם חושבים שלא יצליחו לעמוד בפיתוי, אפשר גם להוריד עוקב. 

ובגזרת המציאות, לצערנו עדין לא המציאו את האופציה של ״הורדת עוקב״ או ״חסום״, לכן סביר להניח שהם יתקלו עוד אחד בשני וזה משהו שלא ממש בשליטתם. אך, לעומת זאת, ללכת במיוחד למסיבה או לחנות הספציפית הזו בה הקראש יהיה רק כדי ש״בטעות״ הם יתקלו בו - זה כבר לגמרי סיפור אחר ואיך אומרים? כדאי שהשינוי יעשה כמה שיותר מהר...

© adobestock

שלב רביעי: הסחת דעת  

לאחר שצלחתם את השלב הקודם והבסטי באמת התרחק/ה מהקראש, הגיע הזמן לשמור על התוצאות ולחפש הסחת דעת שתשאיר אותם במסלול הנכון ולא תגרום להם לחזור לאחור. הנה כמה דוגמאות:

•מציאת תחביב חדש: ציור, פיסול, ריקוד, שירה, שחייה, ריצה או כל דבר אחר שעולה בדעתם. 

•השלמת משימות ״ארוכות״: סידור החדר, התחלת אורח חיים בריא, צפייה בסדרה חדשה, קריאת ספר טוב וכו׳...

•עזרה ותרומה: עזרה בניקיון הבית, עזרה לנזקקים, התנדבות במגוון מקומות, תרומה לקהילה.

•היכרויות: יצירת קשרים חדשים, הרחבת המעגל החברי ואולי אפילו כך הם יוכלו למצוא גם מישהו חדש שיהיה מושלם עבורם. 

שלב חמישי: זמן, זמן וזמן 

ברכות! אם הגעתם לכאן, סימן שהגעתם לשלב האחרון וממש עוד רגע תוכלו לסמן וי על המשימה שלכם. אז כמו שאתם וודאי יודעים, יש משפט מפורסם שאומר כי ״הזמן עושה את שלו״. לכן, הקשיבו למשפט הזה, היעזרו בסבלנות ותראו איך לאט לאט הזמן אכן ״יעשה את שלו״ והרגשות של הבסטי לקראש יחלפו כלא היה, עד ש... הם ימצאו את הקראש הבא ואז תתחילו שוב הכל מהתחלה! בהצלחה.

תגובות