בלי סודות: "לא יודעת לאיזה מין אני נמשכת". פוטוליה

בלי סודות: "לא יודעת לאיזה מין אני נמשכת"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. בת 11 שואלת: "שלום, לאחרונה שמתי לב שיותר מספק אותי לראות לסביות מתנשקות מאשר לראות גבר ואישה מתנשקים. למען האמת, אני לא מרגישה הרבה כשאני רואה תמונה של גוף גברי. אבל כשאני רואה אישה בהלבשה תחתונה או בלבוש חשוף עוברת לי סוג של תחושה נעימה בגוף ואני גם מרגישה כמו דגדוגים באיבר המין. זה נעים לי אז אני לעתים קרובות פותחת תמונות כאלה באינטרנט, ועושה לעצמי נעים. אז, זה אומר משהו על הזהות המינית שלי? אולי אני בי? אולי בכלל לסבית? או שאני רק נמשכת למין השני? אני פשוט לא ממש עדיין יודעת לאיזה מין אני נמשכת".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו וכיף שאת מגלה את עצמך ונהנית מהדרך. חשוב להגיד בתור התחלה שבגיל ההתבגרות, בו את נמצאת, מתחילים לגלות מה נעים, מה מושך, מה מספק ועוררות מינית יכולה לצוף מכל מיני כיוונים כתוצאה מכל מיני מראות וסיטואציות. באמת המון דברים מעוררים אותנו וגורמים לאותה תחושת "סיפוק" שאת מתארת. בהחלט הגיוני שעדיין לא תדעי באופן מוחלט למה את נמשכת. אלו דברים שיכולים להשתנות עם הגיל ועם הזמן. זה נורמלי לחלוטין שכרגע את מרגישה שאת יותר נמשכת לנשים. יכול להיות שזה אומר משהו על הזהות המינית שלך בעתיד - ויכול להיות גם שלא. כמו שציינת - יש אנשים שמוגדרים "בי" והם נמשכים גם לנשים וגם לגברים. יכול מאוד להיות שבעתיד תמצאי את עצמך נמשכת לשני המינים. מה שהכי חשוב לעשות מבחינתך הוא להמשיך ולהיות מודעת למה שעושה לך נעים ולאט לאט הדברים יתבהרו. זכרי שממש אין דחיפות בקביעת הזהות המינית שלך בשלב הזה או בהחלטות חד משמעיות.  את לא חייבת להגדיר הגדרות, את יכולה פשוט להמשיך ולבחון. המשיכי להיות קשובה לעצמך ולמה שעושה לך נעים".

© shutterstock

בן 16 שואל: "היי , אני עוד חודשיים בין 17 ויש משהו שמטריד אותי. אני יודע שזה לא משפיע ביחסי מין, אבל איבר המין שלי הוא בערך באורך של 12 סנטימטרים ואני רציתי לדעת עד כמה הוא יכול לגדול יותר אם בכלל? בנוסף אין לי שיערות בפנים מלבד שפם שכבר גילחתי כמה פעמים. הלכתי לרופאת גדילה והיא אמרה לי שרק עכשיו אני נמצא באמצע קפיצת הגובה מה שאומר שאני אמשיך לגבוה".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. בני נוער רבים עסוקים בשאלות שהעלית וזה מאוד טבעי להתעסק בהתפתחות הגופנית ונהדר להיות ער לתהליכים שקורים לך בגוף. האורך הממוצע של פין בזקפה הוא 13-15 ס"מ, והטווח יכול לנוע בין 10-20 ס"מ. לא ניתן לצפות האם וכמה הוא ימשיך לגדול, אבל אני מאמינה שכל עוד שאר החלקים בגוף שלך ממשיכים לגדול (לצורך העניין כל עוד אתה ממשיך לגבוה), גם הפין שלך ימשיך לגדול. אתה נמצא ממש בעיצומו של גיל ההתבגרות, גיל שבו הגוף חווה שינויים רבים. לכן, ייתכן שגם שיער הפנים ילך ויתעבה עם הזמן. עם זאת, ישנם גברים שיש להם פחות שיער פנים מגברים אחרים. קשה לדעת מעכשיו מה יהיה המצב אצלך – כנראה ששיער הפנים שלך יתעבה מעבר לשפם בלבד, אך ייתכן גם שתהיה פחות שעיר מגברים אחרים. ייתכן גם שבבת אחת תצמיח הרבה שיער פנים ותהיה שעיר יותר מגברים אחרים. כל עוד אתה עדיין גדל ומתפתח לא ניתן לצפות את הדברים האלו מראש. בסיכום של כל הדברים שנכתבו כאן, ניתן להבין שמצבך נורמלי לחלוטין, עשוי להשתנות ולא ניתן לדעת עד כמה ומתי יקרו השינויים הללו. כל שנותר לך עכשיו הוא ליהנות מהרגע, מההתפתחות שכבר קרתה ומזו שעתידה עוד להגיע. כפי שכתבת בעצמך – לגודל הפין ושיערות הפנים– אין כמעט משמעות ביחסי מין – מה שקובע ביחסי מין זה התקשורת עם הפרטנר/ית שלנו והביטחון במערכת היחסים. אם יש לך עוד שאלות ותהיות - אל תהסס לפנות, נשמח לתמוך ולעזור".

© צילום: Fotolia

בן 14 שואל:" האם לחברה שלי מותר לרדת לי בלי אמצעי הגנה? והאם לי מותר לרדת לה בלי אמצעי מניעה? אני מדבר על סיכון להדבקה של מחלות מין או כל דבר מסוכן אחר".

 תשובת היועצת: "שלום לך, מתוך השאלה נראה כי אתה וחברה שלך מתלבטים בשאלה, האם ניתן לקיים מין אוראלי ללא אמצעי מניעה. אתה צעיר מאוד בגיל, לכן אני מסיקה שאלו הפעמים הראשונות שלכם. בדרך כלל, אם זהו המגע הראשון שלכם, אין חשש למחלות מין. אם אחד מכם קיים בעבר יחסי מין, חשוב לעשות בדיקה למחלות מין (אפשר לקבל הפניה מרופא המשפחה בקופת חולים או לבצע באחד מהמוקדים לבדיקות מחלות מין כמו הועד למלחמה באיידס, מרפאת לוינסקי ועוד). חשוב לדעת, כי על אף הסיכוי הנמוך להידבק במחלת מין כאשר מדובר בפעמים ראשונות עדיין קיים סיכוי להידבק במחלות כמו הרפס שיכול לעבור מהפה לאיבר המין. לכן, חשוב מאוד לשמור על היגיינה לפני מגע אוראלי: לשטוף את המקום, לגזור את הציפורניים למניעת פציעות וגם שימת קונדום על הפין שלך כדי למנוע מחלות. לגבי חברתך - אפשר לגזור קונדום לחצי ולשים יריעה על הפות. כמו כן, חשוב שתהייה ביניכם תקשורת ושיח פתוח בכל הקשור ליחסים ביניכם. מיניות בריאה מבוססת על רצון הדדי ללא לחץ מבן/בת הזוג או לחץ חברתי. האם שוחחתם על הנושא ? האם גם חברתך מסכימה לקיים יחסים אוראלים בהסכמה חופשית ? יחסים - כדאי שיעשו בהדרגה והם כוללים גם חיבוק, נשיקה, ליטוף, עוד לפני שאתם מגיעים למין אוראלי. אני ממליצה להגיע להדרכה פרונטלית בדלת פתוחה על מנת לשמוע על אמצעי המניעה השונים, בעיקר אם אתם שוקלים להתקדם בקשר המיני שלכם".

 "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות