בני זוגכם נקלעו לאסון? כך תתמכו בהם. פוטוליה

בני זוגכם נקלעו לאסון? כך תתמכו בהם

לצערנו, החיים הם לא צפויים ומלאים באירועים מצערים שלא חשבנו שאנחנו או האנשים הקרובים אלינו יחוו. אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לתמוך בבן או בת זוג שנקלעו לאסון או שאדם קרוב אליהם נפגע באסון

לכבוד יום האבל הלאומי שהוכרז בעקבות האסון המצער בהר מירון שבו נלקחו חייהם של מבוגרים וילדים, החלטנו לאסוף עבורכם טיפים שיסייעו לכם לתמוך בבן או בת זוגכם - במקרה שבו הם או קרוביהם נקלעו לאסון כזה או אחר. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

תלמדו על האירוע

לפני שאתם חושבים כיצד לתמוך בהם ולעזור להם להתמודד עם התחושות שלהם - תחקרו על האסון שהם נקלעו אליהם. תקראו באינטרנט, תשאלו בני משפחה וחברים קרובים או אף תבקשו מבן או בת זוגכם לספר לכם בעצמם (במידה והם מסוגלים לכך). בדרך זו תבינו טוב יותר את בני זוגכם ואת המשבר שהם עוברים כעת.

תערבו גורמים מוסמכים

אל תתמודדו עם זה לבד! בין אם בני זוגכם נקלעו לאסון בעצמם ובין אם אדם קרוב אליהם נקלע לאסון, סביר להניח שאהוב או אהובתכם נמצאים במצב פגיע ומתמודדים עם תחושות קשות. תבהירו להם שזוהי לא בושה לפנות לסיוע מקצועי ובמידת הצורך - תפנו להורים שלהם (או קרובי משפחה מבוגרים אחרים) ותבקשו שיפנו אותם לגורם מוסמך. חשוב שתתמכו בהם לאורך כל התהליך.

© adobestock

תבהירו להם שזוהי לא אשמתם

במקרים רבים, ניצולי אסונות וקרוביהם, חשים שהאירוע קרה באשמתם והם יכלו למנוע אותו או למגר את נזקיו. חשוב שתבהירו לבני זוגכם שהתחושה הזו רחוקה מלהיות נכונה, ואין דבר שהם יכלו לעשות כדי למנוע את מה שקרה. 

תסיחו את דעתם

תחביבים, מקומות בילוי אהובים, סרטים אהובים ועוד - כל אלה עשויים לעודד את בני זוגכם ולהסיח את דעתם מהאסון שהם מתמודדים איתו. כמובן שאין ללחוץ עליהם לעשות דבר מסוים, אלא להקשיב להם ולהתחשב ברצונות שלהם. במידה והם לא מעוניינים לבלות ורק רוצים לשוחח איתכם, תכבדו זאת ותבינו שהם חשים כך בעקבות האסון שקרה - וזה לא אומר שהם רוצים לסיים את הקשר שלכם.

© adobestock

תסייעו להם עם הלימודים

אמנם אסונות הם דבר מצער ובעל השפעות נפשיות ופיזיות רבות, אך החיים בכל זאת ממשיכים. הלימודים במוסדות החינוך ימשיכו להתקיים וכנראה שבני זוגכם יתקשו להתרכז בשיעורים ולהשלים את החומר שהם פספסו, ועל כן עליהם לסייע להם ככל שאתם יכולים. תשלחו להם סיכומים, תעודדו אותם ללמוד למבחנים, תעזרו להם להשלים את החומר ועוד - כך שהם יתרגלו מחדש לשגרה ולא יתנו לחוויה המצערת הזו לעצור את חייהם.

תגובות