בלי סודות: "מה זה אוננות?". fotolia

בלי סודות: "מה זה אוננות?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 17 שואלת: "קיימתי יחסי מין עם חבר שלי לפני קצת יותר משבועיים ונקרע לנו הקונדום. עכשיו המחזור שלי מאחר והוא אף פעם לא מאחר, אבל מצד שני אני לא חושבת שיש לי תסמינים של הריון. אני מפחדת ללכת לקנות בדיקה כדי לבדוק האם אני באמת בהיריון או לספר להורים, מה עושים?"

תשובת היועצת: "שלום לך, טוב שפנית אלינו ושיתפת בדאגה שלך. קודם כל, זה מעולה שהשתמשתם בקונדום במהלך קיום יחסי המין, אך אכן במקרה של קריעת קונדום יש סיכוי להיכנס להיריון. החששות שאת מתארת מאד מובנים ולגיטימיים, עם זאת בדיקה תספק מידע חשוב מכיוון שהיא דרך לשלול היריון בוודאות. מדובר בבדיקת שתן פשוטה שניתן לרכוש בחנויות הפארם. בנוסף, אם תהיי מעוניינת בכך את יכולה להגיע לאחד ממרכזי הייעוץ של דלת פתוחה שקרובים לביתך ולבצע את הבדיקה באופן חינמי בסניף עצמו בליווי של יועצת. אם הבדיקה תהיה חיובית (כלומר יופיעו שני פסים) אז זה סימן שאכן יש הריון ותוכלי לחשוב מה צעדיך הבאים מכלל האפשרויות הקיימות. אנחנו פה לתמוך בך ולעזור. אם הבדיקה תצא שלילית, משמע שאין היריון, וייתכנו סיבות רבות אחרות שבגללן המחזור מאחר, למשל לחץ שאת חווה בתקופה האחרונה (בין אם בגלל המקרה או בגלל סיבות אחרות), שינויים בתזונה ועוד. במידה והדימום הוסתי ממשיך לאחר, מומלץ לפנות לרופאת נשים (ניתן לקבוע תור באופן אנונימי). כמו כן, חשוב שתדעי במידה ויקרה מקרה דומה בעתיד מומלץ כן ליטול גלולות לשעת חירום (למשל 'פוסטינור' או 'נורלבו' שניתן ליטול עד 72 שעות מיום קיום יחסי המין, או 'אלה' שניתן ליטול עד 120 שעות מקיום יחסי המין). גלולות לשעת חירום אינן מומלצות כאמצעי מניעה קבוע אך שימו שבה אם עלה צורך יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכוי להיכנס להיריון. בנוסף, ההחלטה לשתף את ההורים יכולה להיות לא פשוטה, עם זאת לעתים אנו יכולים להיות מופתעים מהתגובה שלהם ולקבל מהם תמיכה רבה. את יכולה גם לשתף חברה טובה שאת סומכת עליה וכמובן את בן זוגך שילווה אותך בתהליך".

© adobestock (אילוסטרציה)

בן 18 שואל: "היי, כבר בסביבות השנה בערך שאני נמצא בזוגיות עם מישהי שאני כל כך וזה הדדי ברמות מטורפות. ואני שמתי לב כבר הרבה זמן שאני עם הרבה יותר רצון לקיים יחסי מין ממנה (זה טבעי, גברים ונשים לא רוצים לקיים יחסי מין באותה המידה). אנחנו לא מקיימים יחסי מין כי היא לא מרגישה מוכנה ואין לי בעיה עם זה, אני מבין, לא אכפת לי מהקטע של יחסי המין אבל לפעמים זה מתסכל כי אני ילד בן 18 ויש לי הורמונים ורצונות וזה מרגיש כאילו שאני מדכא אותם ואני לא מוכן לבקש ממנה לעשות כלום שהיא לא רוצה כי זה הגוף שלה וזה זכותה... אבל לפעמים כשאנחנו כן עושים דברים אחרים זה מרגיש לי כאילו היא נרתעת, או אפילו נגעלת.. אני ממש אוהב אותה ולא רוצה להיפרד. מה אפשר לעשות?"

תשובת היועצת: "היי, שמחה שפנית אלינו! קודם כל אני חייבת להגיד לך שהאהבה שלך לחברה שלך מורגשת, היכולת שלך לצאת מהרצונות שלך ולראות אותה ואת הצרכים שלה פשוט מקסימה - תשמור על זה. אין ספק שאתה נמצא בגיל שבו מתעוררים רצונות וצרכים מיניים, בטח ובטח כשנמצאים בזוגיות עם מישהו או מישהי אהובים, כך שהתחושות שלך הן נורמליות לחלוטין. הקביעה ש'גברים ונשים לא רוצים לקיים יחסי מין באותה המידה' לא מדויקת, אבל בהחלט הרבה פעמים יש חוסר איזון בנושא הזה בתוך מערכת יחסים. לפעמים צד אחר רוצה יותר והשני פחות- ללא הבדל במגדר או במין. אלה יותר הנחות שיש לנו מדברים שראינו בטלוויזיה או ששמענו 'שאמור להיות'. מה שהייתי מציעה לך במקרה כזה, במיוחד בזכות הקשר האוהב והעמוק שיש ביניכם - לדבר על הנושא הזה בפתיחות ולנסות להבין ממנה מה מרתיע אותה, או מה החששות שלה. הרבה פעמים שיחה כנה כזו מציפה כל מיני דברים שלא עולים בסיטואציות אחרות. אני בטוחה שאם תראה לה שאתה מוכן לקחת את הדברים בקצב שלה ותראה לה שאתה בא לקראתה ורק רוצה להבין מה עובר עליה בסיטואציות האלו - היא תיפתח והדברים יהיו יותר ברורים. כדאי גם לנסות ולשאול אותה מה היה יכול להרגיע אותה, לפעמים כדאי לייצר תנאים מסוימים בשביל להרגיש בנוח ולהתקדם. חשוב גם לזכור שגם אם כבר קיימתם יחסים זה לא אומר שעכשיו יש ציפייה או חובה שכל מפגש ביניכם שיש בו אינטימיות או מגע ייגמר בצורה הזאת. שווה לשאול אותה מה נעים לה, איזה סוג של מגע היא אוהבת, ואיך היא רואה את היחסים ביניכם. התקשורת והכנות ביניכם היא הבסיס החשוב ליצירת הקשר ולהעמקה שלו. שמור על הרגישות והדאגה לבת הזוג שלך, זה מקסים וחשוב!"

© shutterstock

בת 13 שואלת: "היי, ראיתי שיש פה הרבה שאלות על אוננות אבל רובם על תדירות וכו' ולא הצלחתי למצוא שום שעלה שעונה על השאלה שלי שהיא - מה זה אוננות? איך עושים את זה? ולמה זה טוב? והמילה אורגזמה (אני מקווה שאני כותבת את זה נכון..), אני קוראת לא מעט ספרים שהמילה הזאת מוזכרת בהם אבל אני לא יודעת מה זה אז אני אשמח אם תוכלי להסביר לי..תודה רבה".

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, כל הכבוד לך שאת שואלת ומבררת כשהדברים לא ברורים לך. זה לא תמיד פשוט לשאול שאלות בנושאים של מיניות ואני ממש שמחה שפנית אלינו. אתחיל בכך שאוננות היא פעולה טבעית ונורמלית בכל גיל. גם נערים מאוננים וגם נערות מאוננות. מדובר במגע באיבר המין למטרת גירוי וסיפוק מיני, לרוב עד הגעה לפורקן. פורקן מיני נקרא גם אורגזמה. נערות שונות מאוננות בדרכים שונות בכדי להגיע לאורגזמה. יש שמאוננות על ידי גירוי ומגע בדגדגן שהוא חלק מאיבר המין הנשי שבעת עוררות מינית הוא נעשה רגיש למגע, ומעביר ריגוש והנאה מינית. ויש נערות שמאוננות על ידי הכנסה של אצבע לתוך הנרתיק. יש כאלה שעושות גם וגם. רוב הנשים מגיעות לאורגזמה על ידי גירוי עם הדגדגן. חשוב לציין שלרוב לא מגיעים לאורגזמה ממגע רגעי יחיד אלא מגירוי מתמשך, כל אחת לפי העדפותיה ותחושותיה. לפעמים במהלך אורגזמה יש תגובות גופניות בחלקי גוף נוספים מלבד הדגדגן, זה טבעי ומתקיים אחרת אצל כל אחת מאתנו, כי כל אחת יחידה ומיוחדת. אורגזמה נשית היא דבר מאוד סובייקטיבי וכל בחורה מרגישה זאת אחרת. יש גם שוני במה שאישה מרגישה בהזדמנויות שונות. אין נוסחה קבועה לאורגזמה. אוננות איננה מסוכנת ואינה פוגעת בבריאות שלך, בפוריות העתידית שלך או בחוזק שלך. אוננות היא דבר נהדר ובריא, גם לנשים וגם לגברים. זאת דרך לענג את עצמך ובעיקר להכיר את הגוף שלך ואת מה שעושה לך נעים וטוב".

 

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.
תגובות