הסוף לדילמה: האם כדאי לכם להישאר ידידים של האקסים?. פוטוליה

הסוף לדילמה: האם כדאי לכם להישאר ידידים של האקסים?

המון פעמים כשאנחנו לאחר פרידה, אנו מצטערים שאין ספר של חוקים שיסביר לנו כיצד צריך להתנהג - האם כדאי להישאר ידידים של בני הזוג לשעבר? האם רצוי לנתק את הקשר לחלוטין?... אמנם אין לנו ספר שיכול להגיד לכם מה לעשות, אבל בהחלט יש לנו כתבה שתוכל לעזור לכם!

אם נפרדתם לאחרונה מבן או בת זוגכם, כנראה שאתם מתמודדים עם תהיות ורגשות מעורבים רבים. אחת מהתהיות הנפוצות והמורכבות ביותר היא - האם כדאי להישאר בקשר ידידותי עם האקס/ית? ובדיוק בגלל זה, אספנו עבורכם כמה שאלות שעל פי התשובות להן - תוכלו לדעת אם כדאי לכם לנתק קשר או לנסות להמיר את מערכת היחסים הרומנטית לידידות. חשוב לציין כי בסופו של דבר, זוהי החלטתכם האישית בלבד שמתבססת על התחושות שלכם, והדברים הנאמרים בכתבה הם בגדר ייעוץ בלבד. בהצלחה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מה היה סוג הקשר שלכם לפני שנכנסתם לזוגיות?

לעיתים, ידידים טובים או אף חברים הכי טובים, מתחילים לחשוד בכך שיש להם רגשות זה כלפי זו ומחליטים לנסות להמיר את הקשר שלהם לזוגיות. אם זהו המקרה שלכם ואתם לא רוצים לאבד את החברות שהתקיימה ביניכם בעקבות הפרידה - ייתכן שכדאי לכם לחזור להיות ידידים. מנגד, אם מלכתחילה הקשר ביניכם היה רומנטי ומעולם לא הייתה ביניכם חברות אפלטונית, סביר להניח שתתקשו לשמור על קשר בתור ידידים לאחר הזוגיות.

 

מהי הסיבה לכך שנפרדתם?

אם הרגשתם שאתם לא מיועדים זה לזו בתור בני זוג או שסיבת הפרידה הייתה קשורה לחוסר זמן ומרחק - אז בהחלט ניתן לנסות לשמור על קשר ואולי אף ידידות. אולם, אם מערכת היחסים ביניכם הייתה רעילה וחוויתם פגיעה רגשית או פיזית, אין סיבה לכך שתנסו להיות ידידים ולא תנתקו קשר. אם תפעלו אחרת, אתם תפגעו בעצמכם וייתכן שמהר מאוד שוב תהיו במערכת יחסים לא בריאה.

© צילום: Fotolia

האם אתם מסוגלים להמשיך הלאה?

אם החלטתם להיפרד - כנראה שזה נעשה מסיבה מוצדקת ואתם צריכים להשקיע זמן בעצמכם ולהינות מחיי הרווקות שלכם, או לחפש אהבה חדשה (אם אתם מעוניינים בכך). במידה ואינכם מרגישים שתהיו מסוגלים לעשות זאת כל עוד תשמרו על קשר עם האקסים, אז כמובן שלא מומלץ להישאר ידידים ובכך לפגוע ביכולת שלכם ושלהם להמשיך הלאה.

 

האם הם חלק מהחבורה שלכם?

אם בני זוגכם לשעבר הם חלק מקבוצת החברים הקרובים שלכם והם מוזמנים למפגשים חברתיים רבים שבהם גם אתם נמצאים - כדאי לנסות לשמור על קשר איתם. זוהי לא בהכרח צריכה להיות ידידות מופלאה, אלא קשר חברי בסיסי שימנע מצבים מביכים במפגשים חברתיים או סיטואציה שבה החברים הקרובים שלכם נאלצים לבחור ביניכם לביניהם. 

© adobestock

מהי הסיבה לכך שאתם שוקלים להישאר ידידים?

במידה ואתם שוקלים להישאר ידידים מתוך תקווה שהם ירצו אתכם בחזרה, או שאתם חושדים שזוהי הסיבה לכך שהם רוצים לשמור על קשר - אל תעשו זאת. אתם תיצרו תקוות שווא עבור עצמכם וייתכן שתגרמו לכך שתיפרדו ותחזרו פעמים רבות, דבר שבוודאי מעיד על זוגיות לא תקינה וחוסר התאמה ביניכם.

תגובות