בלי סודות: "מפחדת שאני א-רומנטית". שאטרסטוק

בלי סודות: "מפחדת שאני א-רומנטית"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 15 שואל: "היי, אני חושב הרבה על העתיד, על שכשתהיה לי בת זוג ונחווה יחד את הפעם הראשונה, ואני לא יודע אם ארצה לחוות איתה מין אוראלי. זה נראה לי מוזר להתנשק עם מישהי שביצעה בי מין אוראלי. מה אתן חושבות?"

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, זה תמיד נחמד לפנטז על העתיד ובמיוחד להרהר לגבי החוויות המיניות הראשונות. הרבה בני ובנות גילך מדמיינים ומדמיינות לעצמם בראש את 'הפעם הראשונה'. ראשית, התהיות שאתה מעלה כאן הן לגיטימיות לחלוטין, מין אוראלי ומין בכלל מכיל בתוכו הרבה דברים, בין אם את ההעדפות האישיות שלנו, רגשות וגם אלמנטים חברתיים - מה נחשב מקובל ומה לא, אילו ייצוגים של מין יש סביבי ואיך הא.נשים סביבי מתייחסים למיניות. חשוב לי לומר קודם כל - המון זוגות נהנים ממין אוראלי ומתנשקים בזמן האקט או לאחריו. אך זה באמת תלוי בהעדפה אישית ומה שמתאים לשני הצדדים. אני חושבת שחשוב שתשאל את עצמך, למה מוזר לך להתנשק עם מישהי שביצעה בך מין אוראלי? האם התחושה הזו מתייחסת לנשיקה שמגיעה בסמיכות למין האוראלי או ככלל המין האוראלי מקושר אצלך לאספקט פחות 'רומנטי' לעומת נשיקה שמקושרת אצלנו לביטוי מאוד רומנטי של חיבור ואהבה. חשוב לזכור שיחסי מין ובכלל מגע אינם סטריליים, וכי יש נוזלי גוף שמעורבים, זיעה, ועוד. הכל טבעי וחלק מהיותנו גוף אנושי שבא במגע עם עוד גוף (או עם עצמנו!). חשוב שתזכור זאת ואז תוכל לבחור מה מתאים לך ומה נעים לך בכל מגע. באופן כללי אני מאחלת לך להיות בזוגיות מכילה ופתוחה שבה תוכל להעלות את החששות שלך ולשאול את השאלות החשובות האלו יחד עם בת זוג שמכבדת אותך ושהן לך כלפיה ולה כלפיך יש כבוד הדדי שמאפשר מרחב בטוח לנסות ולהתנסות בלי שיפוטיות ועם פתיחות שתקרב אתכם".

© adobestock

בן 14 שואל: "היי, שמתי לב שהפין שלי, במיוחד בעת זקפה, נוטה הצידה - ואז למשל כשאני בשירותים אני ממש צריך לעמוד על הצד. יש בזה בעיה? עם ההתבגרות זה יסתדר? אני במצב התפתחותי איטי יחסית ועברתי ברית מילה. אם זה משנה אני עדיין לא פעיל מבחינה מינית".

תשובת היועצת: "שלום לך, ראשית, תודה לך שאתה כותב לנו, תמיד כדאי לדבר על חששות כאלו ולהתייעץ עם א.נשים. מה שאתה מתאר כאן היא תופעה נפוצה ושכיחה מאוד. זה נכון שאתה נמצא בתחילת גיל ההתבגרות והגוף שלך עדיין צפוי לעבור שינויים רבים כפי שידעת להגיד. הגוף שלך עוד מתפתח וגם הפין שלך עוד לא הגיע לצורתו הסופית והמלאה של פין בוגר. הדבר הזה יכול לקרות במהלך כמה שנים, ולכן חשוב לזכור זאת ולדעת שאתה בתוך תהליך ההתבגרות והשינוי הגופני שלך. יחד עם זאת, חשוב לי לומר שבדיוק כפי שלכולם יש עיניים ואפים שונים אחד מהשני כך גם איברי המינים שלנו שונים זה מזה. בדיוק כמו שאין פנים שנראות אותו דבר כך גם אין אף איבר מין שזהה לאחר. אומנם בחשיפה לפורנו אנחנו מתוודעים רק לסוג מאוד ספציפי של פין ופות, המציאות רחוקה מכך שנות אור. יש המון פינים שנוטים לצדדים ואיך לכך שום השלכה רפואית. כשתתחיל להיות פעיל מינית, בדיוק כמו כל אחד או אחת אחרים, תלמד איך לקיים יחסי מין באופן שיטיב עמך ועם הפרטנר.ית שלך. אם אתה עדיין מוטרד אתה יכול תמיד להתייעץ עם רופא משפחה אבל שוב, זו תופעה נפוצה ואין לה השלכה בריאותית כזו או אחרת. מקווה שעזרתי להפיג קצת את החששות".

© צילום: Fotolia

בת 13 שואלת: "שלום, אני מפחדת שאני א-רומנטית. כאילו, אני יודעת שאני עוד צעירה ושלא הייתי במספיק מערכות יחסים בשביל זה אבל עד היום חשבתי שאני נמשכת לבנות ופתאום אני לא בטוחה שאני בכלל רוצה אותן בקטע זוגי. מה אצטרך לעשות? אני מתחילה להילחץ".

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, תודה רבה שפנית אלינו. ממה שאת כותבת עולה כי את שואלת את עצמך שאלות יפות וחשובות. חשוב לי להתחיל ולומר דבר ראשון שאין לך ממה לחשוש. גיל 13, וגם גילאים יותר מאוחרים הם עדיין זמנים בהם את חוקרת מי את, מה את אוהבת ואת מי, וגם באיזה אופן. הרבה נערות ונערים בגילך שואלים ושואלות שאלות לגבי המשיכה המינית או הרומנטית. ציינת שנמשכת לבנות ופתאום את לא בטוחה שאת מעוניינת בהן באופן זוגי ובכל זאת את מעוניינת להרגיש כך. האם את מרגישה שאת מעוניינת בהן באופן מיני ולא באופן זוגי-רומנטי וזה מבלבל אותך? היום בשיח על מיניות אנחנו יודעות שאפשר להפריד בין משיכה רומנטית לבין משיכה מינית. זאת אומרת, יכול להיות שאת נמשכת לאדם מסויים.ת באופן רומנטי-רגשי אך לא חווה כלפיו או כלפיה משיכה מינית ולהפך. ללמוד למי אנחנו נמשכות, איך, מתי ולמה זה תהליך שנמשך המון זמן והוא מלמד ומרגש. אני רוצה להזמין אותך להניח בצד למחשבה מה את אמורה להיות ולהיות פתוחה להכיר את עצמך. אנחנו תמיד מתפתחות ומשתנות וגם א.נשים בגילאים הרבה יותר מאוחרים מגלות ומגלים לפתע משיכה כלפי מגדר שלא נמשכו אליו קודם לכן. הגדרות יכולות להוות לנו שייכות 'אני ביסקסואלית', 'אני סטרייטית' ולכן משתייכת לקהילות מסוימות ולקבוצות מסוימות. אך הן גם יכולות להוות לחלק מאיתנו גדר שמגבילה אותנו ומונעת מאיתנו להמשיך לחקור ולשאול שאלות. אני מאחלת לך שתביני איך, כיצד ואילו הגדרות גורמות לך להרגיש וכיצד להשתמש בהן כך שהן יפתחו אותך ויתמכו בך. אם את מתחברת, אני גם רוצה להמליץ לך לכתוב על הרגשות, השאלות והחוויות שאת חווה כרגע. הכתיבה תוכל אולי לעזור לך לסדר את המחשבות קצת וגם עם הזמן היא תוכל לחשוף בפניך תשובות לחלק מהשאלות האלה. אנחנו כאן בשבילך".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/. 
תגובות