בלי סודות: "אני נמנע מאינטימיות". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אני נמנע מאינטימיות"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 16 שואלת: "היי, האם זה בסדר שאני עדיין מדממת כמה ימים לאחר שאיבדתי את הבתולין?

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, כל הכבוד לך שאת שואלת ומתעניינת, וקשובה לעצמך ולגופך. חשוב לי להגיד שיחסי מין הכוללים כניסה לנרתיק, גם בפעמים הראשונות, לא צריכים להיות מלווים בכאב או בדימום. עם זאת, יכול להיות שבזמן הכניסה לנרתיק נוצר פצע קטן כתוצאה מהחיכוך. במידה וזה אכן המצב, זהו לא מצב מסוכן: ההמלצה היא להתקלח במים נעימים ולשטוף את האזור חיצונית במים או בקצת סבון - אבל לא בסבון אינטימי אלא בסבון רגיל לחלוטין. בנוסף, אפשר להתייעץ עם רופא.ת הנשים שלך אם אין שיפור, בכדי לקבל תמונה רחבה יותר. כל עוד כואב או לא נעים לך - נסי שהאזור יהיה במנוחה כדי שיוכל להחלים לחלוטין".

© צילום: fotolia

בן 17 שואל: "אני יוצא עם מישהי מאוד חמודה, אבל קשה לי להגיע למגע כמו חיבוק או החזקת ידיים. אני חושב שההימנעות הזו מאינטימיות פוגע בי בזוגיות וברמה האינטימית. מה אפשר לעשות?

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל טוב שפנית אלינו. אני בהחלט מבינה את התחושה שלך והיא נורמלית לחלוטין. כל אדם הוא שונה ולכל אחד הקצב שלו בנוגע ליכולת להגיע לאינטימיות ולמגע גופני. הייתי רוצה להתייחס לשתי אפשרויות בשאלה שלך. במידה ואתה מתאר מצב בו אתה מעוניין להמשיך ביחסים עם בת הזוג הנוכחית שלך נראה לי שהכי נכון יהיה פשוט לשוחח איתה ולשתף אותה בתחושה שלך וכך לבנות יחסי אמון בינכם. תקשורת פתוחה היא הבסיס לכל קשר בריא ומיטיב. תוכל לבדוק יחד איתה מה אפשר לעשות כדי לחזק את הקשר ביניכם שיוביל להנאה גם במישור הפיזי והאינטימי. במידה ואתה פונה אלינו כי אתה לא נמשך אליה או אלו סימנים לדעתך של חוסר רצון שלך להמשיך במערכת היחסים, הייתי ממליצה לך להבין ולחקור עם עצמך מה סוג הקשר שהיית רוצה שיהיה ביניכם? האם ישנם א/נשים אחרים שאליהם אתה נמשך? כל אדם נמשך לאנשים אחרים וזה לגיטימי ושווה לברר את הרצונות שלך, והמשיכה שמאפיינת אותך".

© Fotolia

בן 14 שואל: "האם זה בסדר לראות פורנו ולאונן עד ארבע פעמים ביום?"

תשובת היועצת: "שלום ותודה שפנית אלינו, אני שמחה שאתה מתעניין במיניות שלך ומתייעץ. אוננות היא פעולה חיובית ובריאה אשר יכולה לשחרר לא מעט לחצים וגורמת לך להכיר את גופך טוב יותר. באמצעות פעולת האוננות תוכל להבין מה נעים לך ומה פחות. אוננות יכולה להיות בעייתית אם היא פוגעת בשגרת היום שלך. כלומר אם אתה מעדיף לאונן במקום להיפגש עם חברים, להכין שיעורים או ללכת לחוגים למשל. אם השגרה עצמה של החיים לא נפגעת, אז אין מניעה לאונן והכל בסדר. יש אפשרות לאונן עם חומר סיכה על בסיס מים או סיליקון אם יש יובש או חוסר נעימות בפעולה. חשוב גם לשמור על היגיינה: שטיפת ידיים לפני וגזירת ציפורניים כדי להימנע מפציעה. לגבי אוננות באמצעות פורנו - סרטי הפורנו לרוב מציגים פנטזיות וסיטואציות שלא היו יכולות בהכרח להתרחש במציאות. בסרטי פורנו לעיתים קרובות מציגים מיניות מוקצנת, אלימה, ללא תקשורת מילולית בין המשתתפים, ללא נשיקות, ליטוף ועוד. התכנים שאתה נחשף אליהם בפורנו לרוב אינם תואמים את המציאות, ולכן כדאי להפחית או להוריד לגמרי את הצפייה בפורנו כדי לא ליצור תלות. בנוסף, אוננות באמצעות פורנו יכולה להעלות את סף הגירוי ואז יתכן שתתקשה לאונן ללא צפייה בפורנו. אתה יכול לאונן באמצעות הדמיון הרחב או באמצעות פנטזיות שלך ולאט לאט להיגמל מהפורנו".

  1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות