בלי סודות: "התאהבתי במישהו". צילום: Fotolia

בלי סודות: "התאהבתי במישהו"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

  1. בת 16 שואלת: "התחלתי עם מישהו ובאחת השיחות שלנו, הגענו לסקסטינג (Sexting - התכתבות מינית). נהנתי מהשיחה וחסרה לי ההרגשה שחוויתי כשדיברתי איתו. הוא הציע לעשות כל מיני דברים ביחד, אבל אני יודעת שאני אפחד בדקה התשעים ולא ארצה לעשות את זה למרות שאני רוצה כל כך לחוות את זה ולהרגיש את ההרגשה הזאת שוב. זה הגיוני מה שאני מרגישה?"
  2. תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו עם השאלה החשובה הזאת. ישנן דרכים רבות ומגוונות לחקור את המיניות שלנו ואני שמחה שאת מגלה סקרנות וקשובה לרגשות שעולים בך. מה שאת מתארת הגיוני ונורמלי, ההתנסות בסקסטינג מרגשת ויכולה להיות, במידה ורוצים, תחילתה של התקרבות ומגע מיני. עם זאת, יש הבדל גדול בין לדבר על משהו ואפילו לרצות אותו, לבין לבצע אותו בפועל. אני מזמינה אותך לבדוק עם עצמך מה נכון לך אישית כרגע ולשאול את עצמך מספר שאלות חשובות: האם את מעוניינת כרגע להמשיך עם ההתכתבויות הארוטיות (שזה מרחב יחסית בטוח שמאפשר לך להיות נינוחה, לבחור ולתכנן באיזה מילים את משתמשת) או מעוניינת גם במפגש מיני פיזי? מה רגשותיך לגבי האדם איתו את מתכתבת? האם תרגישי בטוחה ורגועה איתו גם במפגש מיני? קורה הרבה פעמים שאנחנו מרגישים כמה תחושות במקביל כמו שאת מתארת, מצד אחד את רוצה לחוות ומצד שני את מפחדת. יכול להיות מבלבל מאוד לשמוע את שני הקולות האלה ולנסות להחליט לאיזה מהם להקשיב. יכול להיות בנו הרצון להתעלות מעל הפחד כדי לחוות את החוויה הרצויה או חשש להפסיד אותה בגלל הפחד. אם בסופו של דבר כרגע את חושבת שתפחדי ותגידי לא, כנראה שזה המקום שאת נמצאת בו עכשיו. יכול להיות שעם הזמן וההיכרות דברים יתפתחו וישתנו. הרבה פעמים כשההיכרות מעמיקה, מתפתחים רגשות אחד כלפי השנייה, ונהיה נעים ורגוע אחת במחיצת השני, וכך ישנה אפשרות לחששות ולפחדים להתפוגג. בנוסף זכרי שגם במידה ואת מגיעה לסיטואציה מינית שמתפתחת לכיוון שאת לא שלמה איתה, או לא מעוניינת להמשיך בה, יש לך את הזכות המלאה לעצור ולהגדיר את הגבולות שמתאימים לך במפגש המיני. אני מזמינה אותך להרהר בשאלות האלה, לבחון כיצד את מרגישה ולדייק לעצמך מה נכון לך בנקודת הזמן הזו שאת נמצאת. במהלך כל חיינו, במיוחד בהיבטים המיניים, אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו כדי להבין מה מתאים לנו ומה פחות, ומהם הגבולות שלנו. לסיום אוסיף שהמדיה היא כלי חשוב ומשמעותי בחיינו, ומאפשרת לנו ליצור מערכות יחסים מיוחדות ממש כמו ההתכתבות בעלת האופי המיני שאת מתארת. זכרי שכאשר דברים שלנו מגיעים אל המדיה - אין לנו שליטה עליהם, לכן כדאי להיזהר ולחשוב היטב מה מתאים לנו לשלוח ומה לא, בייחוד אם מדובר על תמונות חושפניות".
  3. © צילום: Fotolia
  4. בת 14 שואלת: "היי, אני חושבת שהתאהבתי במישהו, ואני מפחדת לספר לו כי אני מפחדת שהוא ידחה אותי. אני לא מפסיקה לחלום עליו ולחשוב עליו וזה ניהיה לי קשה ממש".
  5. תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שפנית אלינו כדי לשתף ולהתייעץ. אני מאוד מבינה אותך, לעיתים אנחנו מתמודדים עם רגשות מאוד חזקים כלפי אדם אחר ומאוד רוצים לשתף אותו ולקבל ממנו אהבה בחזרה, אך חוששים מאוד מאכזבה ומדחייה. דעי שבני ובנות נוער רבים חווים את התחושות האלו ומתייעצים איתנו לגביהן. לצערי, אין לכך תשובה מוחלטת ואיננו יכולים לקבל את ההחלטה במקומך, רק את יודעת מה הכי טוב עבורך. בנוסף, לא פירטת מה הקשר הקיים ביניכם ולכן קצת קשה לי להעלות רעיונות למה אפשר לעשות, האם כדאי לדבר איתו על הדברים ישירות? או קצת להתקרב ולגשש לפני? ואיך תוכלי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר (האם אתם ידידים, משוחחים, מתראים בלימודים או במסגרת חברתית כלשהי אחרת). במידה ויש ביניכם כבר קשר חברי ואתם מכירים היטב תוכלי לחשוב עם עצמך איך יהיה הכי נכון לשתף אותו: איפה כדאי לדבר על זה, מתי, ואיך להציג את הדברים. ייתכן שכדאי לומר שיש לך רגשות כלפיו ולא לשתף בחוזק שלהם ובכך שאת חושבת עליו כל היום, כי זה עשויי להיות מאיים ומבהיל עבורו, בייחוד אם אין ביניכם קשר חברי קודם ואינכם מכירים היטב. ייתכן שתשתפי אותו והרגשות הם הדדיים, או שהוא ירצה בכל זאת לנסות להיות בקשר ולראות כיצד זה מתפתח, וזה יהיה נפלא. במידה ולא, וגם זה קורה לפעמים, זה יכול להיות מאוד מאכזב ועצוב. גם במקרה כזה יש לשיחה ביניכם יתרונות גדולים כי כך תוכלי לדעת איפה את עומדת, ואולי בשלב זה נכון לנסות להפסיק לחשוב עליו ולהתעניין בבחורים אחרים. לעיתים החלק הכי קשה במצבים כאלו הוא חוסר הוודאות, לכן שיחה איתו תוכל להבהיר היכן את נמצאת, לכאן או לכאן, והאם יש לרגשות אלו עתיד או שמה שנכון עבורך זה להמשיך הלאה".
  6. © צילום: Shutterstock
  7. בן 17 שואל: "שלום, אני בן 17 ויש לי שאלה שאולי תוכלו לענות לי עליה לגביי האשכים. זה די מפחיד אותי שפתאום ביום אחד הם יתחלפו, כלומר שאחד יתחלף עם השני. השאלה שלי היא האם זה יכול לקרות וממה זה נגרם. היה לי חבר שאמר שזה קרה לו, אני לא יודע אם זה באמת נכון אבל אני ממש מפחד שזה יקרה. תודה על העזרה".

    תשובת היועצת: "שלום לך, דבר ראשון כל הכבוד שאתה פונה אלינו ואנחנו מעודדים אותך להמשיך ולשאול שאלות לגבי הגוף שלך והמיניות שלך. התשובה הקצרה לשאלה שלך היא לא. האשכים לא יכולים להתחלף אחד עם השני מכיוון שהם מחוברים אל צינורית הזרע דרך יותרת האשך או עילית האשך (בלעז: אפידידימיס, Epididymis) שהיא חלק ממערכת המין הגברית הקיימת בכל היונקים הזכרים. מדובר בצינור צר ומלופף המחבר את התעלות בחלק האחורי של כל אשך אל צינור הזרע. ולכן אולי זה נראה כאילו הם יכולים להתחלף אך הם דיי מקובעים למקומם ובמידה ויזוזו / יסתובבו סביב עצמם (הדבר היותר שכיח) אותו הגבר יחוש זאת על ידי רגישות, אדמומיות, נפיחות וכאבים לא נעימים. לכן יש לציין - אם גבר מרגיש כאב או תחושה לא נעימה ו/או נפיחות באשכיו ההמלצה היא להגיע לרופא.ה בהקדם על מנת לקבל ייעוץ רפואי מתאים".
    1.  "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות