בלי סודות: "לא מצליחה לספק את עצמי". AdobeStock

בלי סודות: "לא מצליחה לספק את עצמי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

      1. בת 17 שואלת: "אני לא מצליחה לספק את עצמי מינית. אין לי ניסיון קודם וחשבתי שלפני שאקיים יחסי מין אני צריכה לנסות עם עצמי. אולי אני צריכה לבדוק קודם עם פרטנר?"

        תשובת היועצת: "שלום לך, משמח מאוד לשמוע שאת דואגת לחקור ולבחון את הדברים בנוגע להנאה שלך עם עצמך. וכל הכבוד לך על הפנייה אלינו להתייעץ ולקבל מידע מהימן בנושא. סיפוק מיני הוא צורך גופני משמעותי וסביר בהחלט שתחפשי אותו בקשר עם אדם אחר, בפרט אם את לא חווה את זה דרך אוננות. יחד עם זאת, הסיפוק המיני בקשר עם מישהו נוסף לא רק עונה על צורך גופני אלא קשור גם לצרכים רגשיים, כך שגם כשמצליחים לחוות אוננות מספקת, עדיין לעיתים יש צורך בסיפוק מיני עם מישהו נוסף והחוויה העצמית עשויה לא להצליח לספק לך את הצורך הזה. טוב שאת מתנסה, חוקרת את גופך, מכירה את עצמך, ומנסה להבין מה גורם לך לסיפור. צר לי לשמוע שאת מרגישה שלא מצליחה. הרבה פעמים המרדף אחרי האורגזמה מאוד מלחיץ וזה לא מאפשר להנות מהדרך. ההיכרות עם הגוף, החקירה שלו, דורשת סבלנות ויכולה לקחת זמן וזה בסדר. זה שאת לא מצליחה כרגע בוודאי מתסכל אבל לא אומר שמשהו לא תקין או שלא תצליחי להגיע לאורגזמה בעתיד. המשיכי לנסות ולחקור בסבלנות את הגוף שלך. ונסי לפתוח את עצמך לרעיונות חדשים וללכת בעיקר עם מה שעושה לך טוב, לכל אחד ואחת מאיתנו יש 'מתכון' שונה שעוזר לנו להנות מהדרך ולהגיע לסיפוק בסוף, והכי נכון ובריא שתבואי עם סבלנות לחקור ולהבין מה נעים וטוב לך ובעיקר ליהנות מהדרך ולא רק מתוך רצון להגיע לסופה - הסיפוק המדובר".
      2. © adobestock
      3. בן 17 שואל: "היי שלום, אני בן 17 ואני נער טרנסג'נדר, יש לי בן זוג שהוא זכר ואנחנו יוצאים כבר כמה חודשים ומקיימים יחסי מין כבר חודש ומשהו. בכל פעם שאנחנו מקיימים יחסים כואב לי ובאיזשהו שלב אנחנו עוצרים. ממש בימים האחרונים ניהלנו יחסי מין כמה פעמים ועכשיו יש לי תחושה מוזרה באזור (צריבה, כאב תמידי חיצוני ומוזר, אני הולך הרבה לשירותים, משתין ממש קצת ואז יש תחושת צריבה וכאב לכמה שניות) אני לא יודע מה לעשות עם זה ואין לי ממש מישהו שאני באמת יכול לפנות אליו".
      4. תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. דבר ראשון חשוב לי להגיד שצריבה ותחושת אי נעימות זאת תופעה שרבים חווים אחרי קיום יחסי מין ויש לכך מגוון סיבות. לא פרטת את אופן יחסי המין אבל מדבריך אני מאמינה שמדובר ביחסי מין וגינליים (חדירה לפות). חשוב לדעת שהנרתיק הוא איבר רגיש מאוד שמצריך סיכוך רב לפני חדירה. ללא סיכוך (רטיבות) האזור נוטה להיות מכווץ והחדירה גורמת לגירוי ושריטה של האזור. הסיכוך יכול להיות באופן טבעי (נוזלים שהגוף מפריש) ובמידה וזה לא קורה במידה מספקת (לא תמיד הגוף מצליח להפריש את המידה לה אנו זקוקים) ניתן להשתמש בחומר סיכה שקונים בבית המרקחת. סיבה נוספת יכולה להיות, דלקת בדרכי השתן או איזה שהיא פטריה באיבר המין. אף אחד מהדברים הללו אינו מסוכן אך דורש טיפול רפואי בעיקר בשביל להקל על התחושה הלא נעימה ולמנוע סיבוכים בהמשך. על מנת להתמודד עם עניין הסיכוך - חשוב להתקדם לאט עם קיום יחסי המין ולנסות לגרות כמה שיותר את הגוף לאורך קיום יחסי המין ולבצע את החדירה רק כאשר האזור רטוב ומסוכך. חשוב להשתמש בחומר סיכוך על בסיס מים או סיליקון ולא על בסיס שמן. על מנת להתמודד עם עניין הדלקת - הפתרון הוא ללכת לרופא/ה המשפחה, להסביר את הסימפטומים שאתה חווה (אין צורך לשתף בעובדה שזה קורה במקביל לקיום יחסי מין במידה ואינך מעוניין בכך). רוב הסיכויים שהרופא/ה ישלחו אותך לבדיקת שתן ויתנו לך טיפול תרופתי. בנוסף, אתה יכול בינתיים לשתות הרבה מים או מיץ חמוציות על מנת לעזור לגוף להשתין כמה שיותר ולהוציא את הדלקת. במידה והתכוונת לרקטום (ולא לפות), גם כאן כאב וצריבה יכול להיגרם בגלל חיכוך יתר. חשוב להקפיד על מספר כללים על מנת לעזור ולהקל על החדירה. דבר ראשון חשוב להקפיד על היגיינה וניקיון של האזור לפני החדירה ולהשתמש בקונדום. בנוסף, גם זה אזור רגיש ושריר מאוד מכווץ ולכן חשוב לבצע את החדירה בהדרגתיות (קודם בעזרת אצבע ולאט לאט להתקדם) ולהקפיד על סיכוך משמעותי של האזור. אני יכולה לתאר לעצמי שביקור אצל הרופא/ה הוא לא תמיד דבר נעים עבורך. בטח בנושא רגיש כזה שידרוש ממך לשתף בפרטים על הגוף שלך. אני רוצה להזכיר לך כל אחד ראוי לטיפול רפואי טוב ומקצועי ולכן חשוב שנטפל בעצמנו, נדאג לגוף לעצמנו ונפנה לטיפול רפואי כנדרש. במידה ואינך מרגיש בנוח לפנות לרופא/ה המשפחה שלך, כיום לקופות החולים יש מרפאות מונגשות לקהילה הגאה שבה אולי תוכל להרגיש יותר בנוח. אתה יכול להתקשר למוקד הטלפוני של קופת החולים שלך ולשאול על מרפאה כזו הקרובה לביתך. במידה ואתה לא רוצה לגשת למקום שקרוב לביתך אני יודעת שבתל אביב יש לקופת חולים כללית יש מרפאה גאה בגן מאיר ולמכבי יש כזאת צמוד לכיכר הבימה. כמו כן, אתה יכול לפנות לקו החם של איגי - ארגון נוער גאה, ובטוח ידעו לתת לך פרטים על מרפאות כאלה שקרובות לביתך. דבר אחרון שחשוב לי לציין זה עניין של מחלות מין. לא ציינת אם אתם מקיימים יחסי מין בטוחים ומשתמשים באמצעי מניעה. מזכירה לך שגם מחלות מין יכולות לגרום לכאב, גרד וצריבה באיבר המין ולכן חשוב להקפיד להשתמש בקונדום ולבצע בדיקה לגילוי מחלות מין עם כל פרטנר מיני חדש שלנו. גם את הבדיקה הזאת מבקשים מהרופא/ה משפחה. אני מזמינה אותך להתקשר אלינו או להגיע אלינו לאחד הסניפים של דלת פתוחה ונוכל לדבר קצת על אמצעי מניעה ונוכל לעזור לך ולבן זוג להתאים את אמצעי המניעה הנכון לכם ובכלל לאפשר לך לשאול את כל השאלות שהיית רוצה לשאול".
      5. © צילום: Fotolia
      6. בן 15 שואל: "היי צוות דלת פתוחה, אני מאונן פעם פעמיים בשבוע יחד עם צפייה בפורנו, אך לאחרונה אני מרגיש שאני נהיה חרמן יותר ויותר ואני שם לב שלאונן עוזר לי, אז שאלתי את עצמי אם זה בסדר לאונן כל יום או בתדירות יותר גבוהה. אני מודע לבעיות שבפורנו. אז האם זה בסדר מבחינה גופנית נפשית ורגשית?"
      7. תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה פונה אלינו עם שאלות לגבי גופך. אין תדירות מסוימת שנחשבת 'טובה', או 'מומלצת', והדברים משתנים מאדם לאדם. אוננות היא אכן פעילות חיובית שמלמדת אותנו מה נעים לנו ואיזה מגע עושה לנו תחושה טובה בגוף. כמו כן, אוננות מאפשרת לנו לפתח פנטזיות מיניות על דברים שמגרים אותנו ומלהיבים אותנו מבחינה מינית. לאחר אוננות מופרשים הורמונים, לדוגמא אנדורפינים, הורמון הגורם לנו להרגשה הטובה. לכן אוננות יכולה לעזור לנו להיות במצב רוח טוב ולהפחית מתחים וחרדות. אם אתה מרגיש שתרצה לעשות זאת יותר מפעמיים בשבוע אתה בהחלט יכול, ללא חשש.
        אוסיף פה נקודה נוספת למחשבה:
        החשש העיקרי שנובע מאוננות מרובה הוא התמכרות, שזו תופעה מאוד נפוצה לצערנו. אני מזמינה אותך להיות קשוב לעצמך ולשים לב למספר נורות אזהרה: האם אתה מעדיף לאונן על פני כל דבר אחר? האם תימנע מיציאה עם חברים או מפגש משפחתי כדי להישאר בבית ולאונן? האם לאונן פוגע לך בשגרת חיים הרגילה שלך? אם התשובות לשאלות האלה הן כן, אז שווה לשקול הפחתה מסוימת אך לרוב גם אם אנחנו חושבים שאנחנו מאוננים הרבה - זוהי לא התמכרות.
        כמובן שאני ממליצה לך לגוון ולהתנסות בדרכים שונות של אוננות: במיטה, במקלחת, עם יד ימין עם יד שמאל, עם ובלי סבון וכו'. ככל שאנחנו לומדים להנות ממגוון רחב באוננות אנחנו מלמדים את הגוף שלנו להנות ממגוון יחסי מין בעתיד. כמו שכתבת אתה כבר מודע לבעיות שבפורנו, ממליצה לך מידי פעם לנסות לאונן בעזרת הדמיון ופנטזיות ולא יחד עם פורנו. לעיתים זה יותר מספק להגיע לאורגזמה לאחר שימוש בדמיון מהסיבה הפשוטה שאתה יותר בעניין ומערב יותר את הקשב והחושים שלך. פורנו כנראה יוביל אותך לסיפוק מהיר, אבל לפעמים רק לצורך 'פריקה' ולא באותה רמת סיפוק אם תשתמש בדמיון שלך".
        1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות