בלי סודות: "אם הוא ידחה אותי אני אחשב לפדיחה של העיר". פוטוליה

בלי סודות: "אם הוא ידחה אותי אני אחשב לפדיחה של העיר"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

      1. בן 17 שואל: "היי. אני וחברה שלי כבר חצי שנה ביחד. אנחנו מאוד נהנים ממגע איברי המין ללא אמצעי מניעה אך אף פעם לא הייתה חדירה של איבר המין שלי לתוך שלה מפני שאנחנו מפחדים מאוד ממחלות מין. היא לוקחת גלולות ואנחנו עושים את זה במקום נקי בבית עם חומר סיכה לרוב גם עם קונדום. רציתי לשאול מה הסיכוי שנחלה במחלת מין אם אנחנו לא נושאים איזו שהיא מחלת מין ועושים את זה רק אחד עם השני במקום נקי. אני מאוד הייתי רוצה לעשות את זה ללא קונדום אבל המצפון והפחד שנחלה במשהו לא מאפשרים לנו. מה אפשר לעשות?"

        תשובת היועצת: "אני שמחה שאתה פונה אלינו. נשמע שאתה וחברה שלך מתייחסים ברצינות רבה לכל הנוגע למגע המיני והבריאות שלכם ואני שמחה שאתה בודק את העניין.
        אכן ישנו חשש להידבק במחלות מין שונות בעת קיום מגע מיני לא מוגן אך צריכים להתקיים מספר מצבים לכך. במידה ולשניכם אין עבר מיני (לא הייתם במגע מיני עם פרטנרים אחרים) אתם יכולים להיות רגועים כי הסיכוי לחלות במחלת מין הוא נמוך מאד עד אפסי. במידה ואחד מכם או שניכם הייתם עם פרטנרים אחרים בעבר, מומלץ לבצע כמה בדיקות ולשלול הידבקות במחלות מין. ניתן לבקש לבצע בדיקות למחלות מין אצל רופא/ה המשפחה בקופת החולים או לגשת למרפאת לוינסקי - מרפאה אנונימית וללא תשלום לבדיקת מחלות מין. המרפאה נמצאת ברחוב לוינסקי בתל אביב - מומלץ להתקשר ולתאם תור בהתאם לשעות הפעילות שלהם - 03-5373738. אתם כמובן יכולים לגשת למרפאה ולבצע את כל תהליך הבדיקות ביחד או לחוד, מה שמתאים לכם. הקונדום אכן אמצעי מניעה מאד יעיל אשר מונע הידבקות במחלות מין שונות אך, ישנן מחלות נוספות שהקונדום אינו יכול לעזור בהגנה מפניהן, מחלות ויראליות שונות שיכולות לעבור גם בעת מגע דרך חלל הפה (למשל בעת ביצוע מין אוראלי). בהמשך לדברי, במידה ואתם לא נדרשים לבצע בדיקות, אתם יכולים להמשיך במגע המיני כולל חדירה ללא קונדום אך חשוב לציין שעל מנת למנוע היריון, חשוב להשתמש באמצעי מניעה נוסף, כמו למשל בגלולות, כפי שציינת שחברה שלך משתמשת".
      2. © צילום: fotolia
      3. בת 14 שואלת: "אני וחבר שלי התמזמזנו קצת והוא אונן לי ואחר כך כל המכנס שלי היה רטוב כמו עם הפרשות אבל ממש מימי... מה זה היה? מה זה אומר??"

        תשובת היועצת: "שלום לך, אנחנו שמחה שאת פונה אלינו בנושאים שמעסיקים אותך, וסקרנית בנוגע אליהם. קודם כל חשוב לנו לציין שחווית סיטואציה טבעית שקורית להרבה בני ובנות נוער בגילך. כאשר יש משיכה וגירוי מיני בין שני פרטנרים, לבן יש זקפה ולבת יש לחות ורטיבות באיבר המין. ממה שכתבת נראה שהאינטראקציה המינית שלך ושל בן זוגך עוררה אותך מינית וזה מה שגרם להפרשות הרטובות לצאת מהנרתיק שלך ולהרטיב את מכנסייך. ההפרשות שאת מתארת מגיעות בצורות שונות התלויות בזמן בו המחזור החודשי שלך נמצא. אלו יכולות להיות הפרשות מימיות ויכולות להיות גם הפרשות סמיכות יותר במהלך החודש. כך שהסירי דאגה מליבך. גופך מדבר אלייך בצורה הטבעית ביותר".
      4. © fotolia
      5. בת 13 שואלת: "יש לי שכן שאני מחבבת ואני לא יודעת איך להגיד לו את זה כי אנחנו בכלל לא מדברים וגם אם הוא יגיד לי 'לא' אני אהיה הפדיחה של כל העיר".

      6. תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, כל הכבוד לך על הפניה והפתיחות. את מתארת התפתחות של רגשות, וזה מצב טבעי לחלוטין שקורה כמעט לכולן ולכולם בתחילת גיל ההתבגרות ולמעשה יכול לקרות תמיד. הרגש הוא טבעי, כמו גם החשש מדחיה. אין כאן המון פרטים ולכן קשה לתת עצות פרקטיות, אך כנקודות למחשבה שאלי את עצמך מה בו מוצא חן בעיניך? האם אתם בגילאים דומים? האם יש לכם מסגרות או תחומי ענין משותפים שסביבם תוכלי ליצור איתו שיח? הפחד מדחיה הוא מובן. דחיה אכן יכולה להיות לא נעימה, אבל כנראה תהיה עניין אישי יותר מאשר שתהפוך להיות נושא שיחה בכל העיר. יש לנו נטיה לחשוב שהסביבה שמה לב ובוחנת הרבה מהצעדים שלנו, כשבפועל רוב האנשים יתעסקו בעצמם רוב הזמן ופחות ישימו לב לכל צעד של מישהי בסביבתם. החיסרון של לנסות לפנות אליו הוא אכן הסיכוי להידחות, אך נכון לעכשיו את נשארת לבד עם רגשות החיבה ולא תוכלי לדעת היכן הוא נמצא. היתרון של לפנות אליו הוא בדיוק בכך שתפעלי בכיוון שמרגש אותך, ותפתחי פתח גם לתשובה חיובית. גם במידה ותקבלי תשובה שלילית, תוכלי לקחת אותה כהתנסות ולמידה, ובעיקר לא תישארי בחוסר הודאות שמלווה אותך כעת. בכל מקרה, זכרי שזה טבעי והרשי לעצמך לחוות ולהתרגש".
        1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות