בלי סודות: "מפחדת שיגלו שהתחלתי איתו". שאטרסטוק

בלי סודות: "מפחדת שיגלו שהתחלתי איתו"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

      1. בן 16 שואל: "אני וחברה שלי אתמול והיום ביצענו חדירה לא מוגנת אבל לא הכנסתי עד הסוף ורק היום גילינו שיש טיפות אהבה שיכול להיות בתוכן זרע. לקחתי את חברה שלי ישר לבית מרקחת וקנינו גלולת 'אלה' כי המחזור שלה לא סדיר. היום יצא לה טיפה דם על התחתונים וכאב בטן. מה לעשות?"

        תשובת היועצת: "היי, שמחה מאוד שפנית אלינו, ראשית, פעלתם נכון! במידה ולקחתם את הגלולה בטווח של 24 שעות לאחר קיום יחסי המין, הגלולה אכן רלוונטית. אסביר לך על הגלולה לשעת חירום, המנגנון שפועל בגלולה הוא דחיית הביוץ במידה והוא עדיין לא התקיים. כמו כן, ככל שנוטלים את הגלולה קרוב למועד קיום יחסי המין, כך היא יעילה יותר. יחד עם זאת, הגלולה לא מבטיחה שלא תהיה כניסה להריון. על כן - חשוב לבצע בדיקת הריון שבועיים לאחר נטילת הגלולה (ולא פחות, הבדיקה לא תהיה רלוונטית) על מנת לקבל וודאות (גם אם יהיה דימום). בנוגע לתופעות הלוואי, לפעמים יכול להופיע דימום (גם כתופעת לוואי) אך הוא אינו בהכרח הווסת. בנוסף, לעיתים יכולות לצוץ תופעות לוואי כמו כאבי בטן, בחילות, דימום, כאבי ראש, עייפות ושינויים בווסת. עניין נוסף שחשוב לי להתייחס אליו הוא קיום יחסי מין עם חדירה ללא הגנה. הבנתם נכון בנוגע ל׳טיפות אהבה׳, כל עוד התבצעה חדירה בין איברי המין, קיימת אפשרות שעבר נוזל זרע. על מנת להיכנס להריון, מספיקה טיפה קטנה של נוזל הזרע. על כן, חשוב להקפיד להשתמש באמצעי הגנה כדי למנוע הריון לא רצוי. כמו כן, על מנת להיות מוגנים מפני מחלות המועברות במגע מיני, יש להשתמש בקונדום - זהו אמצעי ההגנה היחידי אשר מגן מפני זה. נכון לעכשיו, נותר רק להמתין שיעברו שבועיים מיום לקיחת הגלולה ולבצע בדיקת הריון על מנת להיות בטוחים. בנוסף, ישנה חשיבות גדולה בקיום יחסי מין עם אמצעי הגנה. מציעה לכם לחשוב יחד על אמצעי הגנה שיהיה נוח ונכון לשניכם על מנת שתוכלו להנות מיחסי מין מענגים ולעשות את זה ללא חשש".
      2. © צילום: fotolia
      3. בן 18 שואל: "היי. קרה לי שתהיתי מס פעמים לגבי הגודל וזה קצת פוגע לי בבטחון. קראתי והתעניינתי, עשיתי בדיקות: בזקפה האורך ממוצע כזה 13-14 ס"מ, אבל במצב רפוי ממש חריג - בסביבות 3-4 ס"מ. האם הדבר תקין? או שבאמת יש איבר קטן באופן מוגזם? אשמח לתמיכה במלוא הרצינות".

        תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל - כל הכבוד שאתה פונה ונעזר בנו להתייעצות בדברים שמעסיקים אותך. חשוב להבין שהחשיפה לעולם הזה מביאה איתה המון שאלות ותהיות בגלל ההשוואה לאנשים אחרים שבאופן בלתי נמנע לעיתים קורית. כמובן שעולם הפורנו לא תורם להשוואות האלה ובעולם הזה אנחנו נחשפים לדברים שלא תואמים את המציאות מבחינת הגדלים, הגניחות, המעבר המהיר לאקט המיני ללא כל משחק מקדים ועוד הרבה דברים שלפעמים מבלבלים גם בחיים האמיתיים אבל צריך לזכור שזה באמת כמו סרט ואלו כמו פעלולים ופחות כמו המציאות. לשאלתך, גודל הפין הממוצע בזקפה הוא אכן 13-14 ס"מ ולכן נכון שלא תתערער מהמדידה כי ראית בפורנו גדלים אחרים, הם הפחות מציאותיים. כאשר מצב הפין רפוי הוא מושפע מהמון דברים ומספיק הסטרס והחשש שלך מהנושא שיכול גם הוא להשפיע על הפין, שבעצם מתכווץ כאשר אנחנו לחוצים ונרפה כשאנחנו חשים בנוח מתוך מנגנון של הטבע. אז נתחיל מהסוף - הדבר תקין לגמרי. זה בסדר גמור ואין לך מה להיות מוטרד מכך. בהשוואה לאחרים תמיד לא נרגיש בנוח כי אף אחד מאיתנו לא שווה לשני וכמו שיש שוני בין נשים יש גם שוני בין גברים וזה בסדר גמור. הגוף שלנו על כל חלקיו הוא שונה מאחרים ותמיד השוני יצוץ אם זה בפנים, בשיער, במידות, בשרירים, בשומנים, בגובה ועוד הרבה דברים אחרים. מה שחשוב זה להבין שכולנו שונים אבל שווים ותהיה בטוח שכל אחד מאיתנו 'אוכל' את הסרט שלו/ה על הגוף. מאחל לך להמשיך לחקור מצד אחד ומצד שני לנסות להתקדם לכיוון השלמה עם הגוף שלך. מגיע לכל אדם לאהב את עצמו ולהרגיש ביטחון בגוף שלו".

      4. © Fotolia
      5.  

        בת 17 שואלת: "יש מישהו שאני מעוניינת בו. התחלתי שיחה איתו, אבל זה לא זרם. אני לא רוצה לקבל 'לא' ממנו ואני לא רוצה שחברים שלו ידעו שניסיתי להכיר אותו או אפילו להתחיל איתו. מה לעשות?"

        תשובת היועצת: "שלום לך, שמח שפנית אלינו, ואת מגלה רגשות חיבה, ובוחרת לשתף אותנו ברגשותייך ובמה שעובר עלייך. נשמע שבבסיס הפנייה שלך קיים פחד. בין אם פחד מתגובה של האחר או פחד להפגע מאחרים. הפחד נועד להגן עלינו. הוא אמור לעצור אותנו מלעשות דברים שעולולים לפגוע בנו. אך לפעמים, הפחד הזה משתלט על חיינו והוא מה שמוביל אותנו בבחירות שלנו. אין ספק שאין סיכונים בלא לנסות, אבל החיים נפלאים מכדי שלא תזכי לנסות ולהצליח. אני רוצה לשאול אותך (תחשבי עם עצמך, אין צורך לענות):
        האם פעם חששת ממשהו עד כדי ששקלת לא לעשות אותו? האם עשית את הדבר הזה בסוף וגילית שהשד לא עד כדי כך נורא? איך הרגשת כשעשית את זה בכל זאת? האם פעם נתקלת באכזבה או תחושה קשה שחשבת שלא תעבור והיא בכל זאת עברה לבסוף?
        השאלות שאת שואלת הן מעולות, אך לעולם לא נדע להגיד אנחנו מה הכי טוב עבורך. לא נותר לי אלא לעודד אותך להקשיב ללב שלך ולנסות לשים את הפחד בצד. לנסות ולהתמודד ולזכור שהדבר שאת מתחבטת לגביו הוא נחלת הכלל. כל אחד בעולם נתקל בקושי בהתמודדות עם הפחד, בטח ובטח כשמדובר בלהעז להציע למישהו להתחיל קשר רומנטי. גם אם הוא ידחה אותך, חשוב לזכור שזה לא מעיד על מי ומה שאת. תנסי לבדוק עם עצמך מה את מרגישה לגבי הדברים. דבר נוסף שחשוב להגיד הוא שהחיים מלאים בעליות ומורדות וחשוב להקיף את עצמך באנשים שיתמכו בך ושתוכלי לשתף אותם בגובה העיניים. אנחנו כאן בעמותה שמחים להיות אוזן קשבת עבורך, תמיד. המענה שלנו הוא לא מיידי ומעבר לכך יש דברים שלא עוברים באינטרנט בצורה בה הם עוברים במציאות. לכן, השיתוף של חברים.ות או בני משפחה הוא חשוב ויש לשים לב שהפנייה אלינו לא מחליפה אותו".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות