בלי סודות: "איך אדע האם אני מאוהב בה?". adobestock

בלי סודות: "איך אדע האם אני מאוהב בה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

      1. בת 16 שואלת: "שלום, ביום שישי ירדתי לחבר שלי פעם ראשונה, הוא גמר פעמיים ובמהלך האקט הוא הכניס לי אצבעות לנרתיק. אני לא יודעת להגיד אם היה לו זרע על האצבעות או לא אבל בהנחה שכן יש סיכוי שאני בהיריון? אני חושבת שגם הייתי בזמן תקופת/ יום הביוץ, האם יש צורך לקחת גלולת חירום? בבקשה תגידו לי אם יש סיכוי שאני בהריון".

        תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, טוב שפנית אלינו ושאת מגלה אחריות ובקיאות במה שנוגע לגופך ובמערכות היחסים שלך. ולעצם השאלה שלך, הדבר הכי חשוב להבין בפנייה שלך - האם החבר שלך הכניס אצבעות לנרתיק ויש סיכוי שהיה לו נוזל זרע? אם כן היה לו נוזל זרע על האצבעות - יש סיכוי להיריון. לכן, יש מקום לקחת אמצעי מניעה לשעת חירום. קיימים שלושה סוגים של אמצעי מניעה כאלה, ביניהם: 'פוסטינור', ו'נורלבו' הם כדורים שצריך ליטול לפני שחלפו - 72 שעות מקיום יחסי המין הלא מוגנים. חשוב להכיר כי לאחר 24 שעות היעילות של כדורים אלו (פוסטינור ונורלבו) יורדת, ובמידה ועברו מעל 24 שעות הייתי ממליצה לקחת כדור הנקרא 'אלה', אשר בשונה מפוסטינור ונורלבו שומר על יעילות של למעלה מ-90 אחוזים לאורך כל חמשת הימים בהם ניתן לקחת אותו. את הכדור הנוסף הנקרא 'אלה' ניתן לקחת עד 120 שעות מקיום יחסי המין הלא מוגנים. בכל מקרה רצוי לקחת את הכדורים כמה שיותר מוקדם כי אז הם יעילים יותר. את הכדורים ניתן לקנות בבתי מרקחת או רשתות פארם ללא מרשם רופא בתשלום. את יכולה לקבל מרשם רופא ואז הכדורים הם בהנחה. אופציה נוספת היא לגשת לאחד המרכזים של דלת פתוחה שם ניתן לקבל גלולת היום שאחרי בחינם. אין מה לחשוש מלקיחת הכדורים האלה. מדובר בכדורים המכילים הורמונים שתפקידם למנוע ביוץ במידה ולא התקיים עדיין. יכולות להיות קצת תופעות לוואי כמו בחילות, כאבי בטן, עיכוב בקבלת הוסת או הפרשה דמית או דימום קל כמה ימים אחרי לקיחת הגלולה. בכל מקרה מדובר בתופעות חולפות שאין להן השפעה להמשך. מכיוון שתפקיד אמצעי המניעה לשעת חירום הוא עיכוב הביוץ , במידה והוא עדיין לא התקיים, כדאי לבצע בדיקת הריון 14 מיום קיום יחסי המין על מנת להיות בטוחה שאין הריון. על מנת למנוע את הסיטואציה המלחיצה הזו בפעם הבאה, יש מקום לחשוב על שימוש באמצעי מניעה בזמן קיום יחסי מין. קיימים סוגים שונים של אמצעי מניעה כמו קונדומים, אמצעי מניעה הורמונליים כמו גלולות למניעת הריון התקן תוך רחמי וכו'. אתם יכולים לקרוא על אמצעי המניעה השונים באתר של דלת פתוחה ולחשוב מה הסוג שיכול להתאים לך".
      2. © adobestock (אילוסטרציה)
        בת 14 שואלת: "אני צעירה אבל אני יודעת דברים על יחסי מין וכל זה. התחלתי לאונן לפני שנה וזה נחמד. אבל התחלתי גם לראות קצת קטעים/ סרטים שיש בהם יחסי מין או אפילו ממש סרטי פורנו. כשאני רואה את זה זה מדליק אותי ומגעיל אותי בו זמנית. אמא שלי יודעת שראיתי דבר כזה כבר והיא מכירה את התחום (היא סקסולוגית) בכללי אני מאוד פתוחה לגבי דברים מינים, אבל על הנושא של פורנו קשה לי לדבר איתה. (אני יודעת שהדברים שמוצגים שם מאוד מוקצנים). מצד אחד אני לא מצליחה להפסיק לראות את זה ומצד שני זה מקשה עליי להירדם בלילה. איך אני יכולה להיות פתוחה לגבי הנושא הזה עם אמא שלי? תוכלו לעזור לי?"

        תשובת היועצת: "שלום לך, דבר ראשון אני רוצה לחזק אותך על הפנייה אלינו. זה מצוין שאת משוחחת עם אמא שלך על מיניות, ועוד יותר מצוין שאת מחפשת תשובות גם לדברים שיותר קשה כרגע לשתף בהם את אמא שלך. בנוסף, זה מרגש ומשמח שהתחלת לאונן, אוננות היא בריאה וטבעית, מלמדת אותנו מה נעים לנו ואיזה מגע עושה לנו תחושה טובה בגוף. אני רואה שאת מודעת לכך שיחסי המין בפורנו לא מייצגים את הדבר האמיתי. כמו שאת כבר יודעת, פורנו מציג מיניות מבוימת, ללא תקשורת מילולית בין המשתתפים, ללא שימוש באמצעי מניעה, וגם ללא חיבוקים, נשיקות, ליטופים, ועוד. בסרטי פורנו, לרוב, צופים אנשים מבוגרים אשר מסוגלים להבין את ההבדל בין יחסי מין במציאות לבין מה שרואים בפורנו, אך מכיוון שהפורנו זמין באינטרנט, כולם נחשפים אליו, גם אלה שלא אמורים עדיין להיחשף אליו ולא בהכרח מרגישים איתו בנוח. למרות חוסר המוכנות, בני נוער רבים בגילך נמשכים לצפייה בפורנו ומאוד מסתקרנים ממנו, ואז עלולות לעלות בהם תחושות לא טובות. עם זאת, פורנו נועד להדליק ולחרמן ויכול לגרום לעונג ותחושות נעימות. הסרטים עשויים בצורה שעונה על המטרה הזו, ולכן אין סיבה שתרגישי רע שזה גם מדליק אותך בנוסף לכך שזה מגעיל אותך. כמו שתחושות הסקרנות והעוררות הן טבעיות, כך גם תחושות הגועל - הן נובעות מהדימויים הקיצוניים בסרט עצמו. חשוב שתדעי, אין כל בושה מחרמנות שנגרמת מסרטי פורנו, אלו תגובות תקינות של הגוף שלנו למראות המיניים שמוצגים בפורנו. כתבת שאת לא יכולה להפסיק לראות את זה, ושזה מפריע לך לישון בלילה. אני ממליצה לך להקשיב לתחושות הפנימיות שלך ולנסות להמעיט את הצפייה בסרטי פורנו שגורמים לך חוסר נוחות. ההמלצה שלנו היא לנסות לא לאונן באמצעות צפייה בפורנו מכיוון שהתוכן בו את צופה משפיע על המחשבות שלך בהקשר ליחסי מין ועל הפנטזיות שיהיו לך בנוגע אליהם. אני מזמינה אותך להמשיך לחקור את הגוף שלך באמצעות אוננות שמבוססת על המחשבות שלך, הפנטזיות והדמיון שלך. אין דבר ש'נכון' לחשוב עליו בזמן אוננות וכל מה שגורם לך להרגיש נעים ונוח זה ממש לגיטימי ובסדר. לגבי הצורך להיות פתוחה עם אמא שלך, אני רוצה לומר לך שהרצון לשתף אותה הוא מבורך. נשמע שהקשר ביניכן הוא חזק ופתוח, וייתכן בהחלט שהיא זו שתוכל להדריך אותך איך להימנע מסרטים שעושים לך רע וגם תוכל להרגיע אותך סביב הנושא. מצד שני, זה שאמא שלך פתוחה לשאלות בנושאים מיניים לא מחייב אותך לרצות לשתף אותה בכל דבר. במקרים שאת לא מרגישה במצוקה גם פנייה אלינו, לדלת פתוחה, יכולה להספיק, בדיוק כפי שעשית".

      3. © צילום: fotolia
        בן 16 שואל: "איך אוכל לדעת אם אני מאוהב במישהי? שנה שעברה התאהבתי, וידעתי איך זה מרגיש. אבל השנה, אני לא כל כך יודע. כי היא די שברה לי את הלב. מה לעשות?"

        תשובת היועצת: "שלום לך, משמח שאתה פונה אלינו לקבל ייעוץ בדברים שמעסיקים אותך ונוגעים לליבך. מצער לשמוע שנפגעת בעבר אך משמח לשמוע שכן חווית התאהבות, הרגשה שלפעמים אנשים מצפים לה חיים שלמים. כחלק מההתבגרות וגם בהמשך החיים הבוגרים רבים חווים התאהבות ושברון לב, זה יכול להיות תהליך לא פשוט וכואב אך ניתן להתגבר עליו ועם הזמן לרוב חולף. היופי בדבר הוא שכמובן שאפשר לחוות התאהבות ואהבה גם בהמשך כמה וכמה פעמים. השאלה איך יודעים שמאוהבים במישהו מעסיקה רבות גם גדולים ממך ולפעמים אכן לא פשוט לדעת ואין כללים מסוימים למה אמורים להרגיש בדיוק והאם זה יהיה דומה בהכרח לתחושות שהרגשת בעבר. התאהבות יכולה להתבטא בתחושת חיבה, אהבה, דאגה, התעניינות, רצון לבלות את זמנך כמה שיותר עם אותו אדם, משיכה, תשוקה ועוד קשת רחבה של תחושות שיכולות להיות שונות מאדם לאדם וגם בין מקרי התאהבות שונים. קשה להסביר במילים איך יודעים כשמאוהבים אך לרוב פשוט מרגישים זאת כשפוגשים את האדם הנכון והמתאים עבורך, גם אם לעיתים לוקח זמן למצוא זאת".

              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות