בלי סודות: "מאחר לי המחזור". צילום: fotolia

בלי סודות: "מאחר לי המחזור"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

      1. בת 14 שואלת: "אני וחבר שלי לא שוכבים אבל פעילים מינית, כן יש סקס יבש ואוננות הדדית כמובן הכל עם בגד מעל (מכנס) ולפעמים תחתון. פעם אחרונה הוא גמר והיה לי על היד טיפה נוזל זרע ונכנסתי להתקלח ואני לא זוכרת אם נגעתי באיזור אבל מאז מאחר לי המחזור. יש לי סיבה להילחץ?"

      2. תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שאת פונה אלינו, ושאת מגלה אחריות בנוגע לגופך ולמערכת היחסים שלכם. אני רוצה להרגיע אותך ולהדגיש - בכדי שיהיה הריון תאי הזרע צריכים להיכנס לתוך הנרתיק ולכן גם אם היה לך קצת זרע על היד ונגעת באזור מבחוץ הסיכויים להריון קלושים. שינויים בהופעת הווסת יכולים לנבוע מגורמים שונים כגון לחץ נפשי, שינויים בתזונה ועוד. במידה ואת עדיין חוששת שקיים סיכוי שכן נכנסת להריון במגע המיני הזה או אחר, קיימת האפשרות לעשות בדיקת הריון ביתית החל מ14 יום לאחר המגע המיני".
      3. © shutterstock
        בת 13 שואלת: "אם אמא שלי קיבלה ווסת בגיל 13 אני אמורה לקבל גם ווסת בגיל 13? ואם היא סבלה מכאבים גם אני אמורה לסבול? זה עובר גנטית?"

      4. תשובת היועצת: "שלום לך ותודה על פנייתך, כל הכבוד שאת מתעניינת וסקרנית לגבי קבלת הווסת וההתבגרות המינית שלך. מהשאלה שלך נשמע שאת סקרנית לגבי ההתפתחות הגופנית שלך ושאת מחפשת מידע אמין, וטוב שכך. יש קשר גנטי בין אם לבת ולעיתים נוכל לראות אצלן קצב התפתחות דומה ותופעות דומות. אבל בסופו של דבר, כל גוף הוא שונה וייחודי בתהליכים שהוא עובר, ולכן כל נערה שונה. בנוסף, קיימים גורמים נוספים המשפיעים על ההתפתחות, כמו תזונה. כך שלא ניתן לומר שהתהליכים שעברו על האם יתקיימו בוודאות גם אצל הבת באותו אופן. לגבי כאבים בזמן הוסת, יתכן שיהיו כאבים ויתכן שלא. בכל מקרה, יש לרפואה מענה ואין צורך לסבול. בבוא היום, אם אכן יהיו כאבים תיפני לרופאה שתתאים לך טיפול תרופתי מתאים. לשאלתך, לא נוכל לדעת איך את תחווי את קבלת המחזור כי יש דברים שיהיו דומים ביניכן ויש דברים שיהיו שונים ביניכן. בינתיים, המתיני שהטבע יעשה את שלו, הגוף שלך יקבע את הקצב שבו הדברים יקרו. תהני מהתהליך שאולי כבר התחיל - ועוד ימשיך ויתעצם. השינויים האלה יכולים לבלבל אבל הם מרגשים ויש בהם שמחה של התבגרות".
      5. © adobestock
        בת 18 שואלת: "היי, אני לא מצליחה לפתח משיכה רומנטית לגברים כמעט בכלל. יצאתי עם לא מעט למרות שרק עם שניים מתוכם היה קשר מהותי. לא פיתחתי לא משיכה מינית ולא רומנטית. אני תוהה אם אני מפתחת רגשות רומנטיים רק אחרי שכבר יש קשר רגשי קרוב שהוא לא רומנטי. האם אני בכלל יכולה לפתח רגשות רומנטיים?"
      6. תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאת פונה אלינו ועל כך שאת נעזרת בנו כדי לחפש הכוונה למיניות שלך. נראה שמאוד חשוב לך למצוא משבצת או הגדרה שתעזור לך להבין את עצמך בתחום הרומנטי והמיני. אני מאוד מבינה את התחושה שאם תמצאי הגדרה תדעי להבין את עצמך יותר טוב. עם זאת, זה באמת נורא מתסכל לנסות ולא למצוא את ההגדרה שמדויקת לך. חשוב לי להגיד לך שזה טבעי לחלוטין, אנשים ונשים מאוד שונים אחד מהשנייה ומשתנים גם לאורך תקופות שונות בחיים. כך שנטייה מינית נמצאת על רצף - יש תקופות בחיים שאנחנו יכולות להמשך יותר לנשים ובתקופה אחרת להמשך יותר לגברים. לפעמים נמשך למין אחד רוב החיים אבל במקרים מסוימים נמשך גם למין השני. אותו דבר לגבי משיכה רומנטית- גם היא נמצאת על רצף ולעיתים יכול להיות שמאוד תרצי קשר רומנטי אך במקרים אחרים בכלל לא. אני מניחה שיכול להיות מאוד מתסכל לנסות לפתח רגש או משיכה להרגיש שזה לא קורה".
              1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.  
תגובות