לפני הגיוס: זה מה שקרה בפסטיבל "יותר". צילום: אורי דוידוביץ'

לפני הגיוס: זה מה שקרה בפסטיבל "יותר"

הפסטיבל השנתי למתגייסים התקיים אמש (ד') והביא לא מעט מלש"בים לחגיגות ולקבל מידע אחרון רגע לפני הגיוס הקרב. היינו שם ומשענו מהם על הרגעים שלפני וגם: שמענו מהחיילים המפורסמים על החוויות שלהם בגיוס. צפו

אמש (ד') התקיים כנס מתגייסים של ארגון "לתת למען החייל" בגני יהושע בתל אביב. זו הפעם ה-14 שהכנס מתקיים והוא גורף בכל שנה עשרות אלפי חיילים שמחכים לשירות הצבאי שלהם באותה השנה. גם אנחנו היינו שם!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

בכל שנה, ארגון "לתת למען החייל" משתף פעולה עם מיטב ומקיים את הכנס הגדול בפארק הירקון. בכנס אין רק הופעות חמות עבור המלש"בים שיתגייסו בקרוב (השנה: עדן בן זקן, סקאזי, התקווה 6, איזי, רגב הוד ועוד רבים), אלא גם דוכנים עם הרבה פרסים והרבה מידע. דוכני משחק רבים פרוסים במתחם, לצד דוכנים חשובים במיוחד של יחידות שונות מהצבא. זו הזדמנות לשמוע ממקור ראשון על חווית השירות של יחידות שונות וענפים בצבא.

כתב: נבו טרבלסי | צילום: אורי דוידוביץ; | עריכה: יובל קאסנר
 

אחד הדוכנים החשובים ביותר שיש בכנס, הוא האוהל של מיטב. במהלך השנה אם אתם לא שמחים מהשיבוץ שלכם או אם יש לכם בעיות מיון מסוימות, אתם מתקשרים למיטב והמוקדן או המוקדנית מעבירים את השיחה למדור המתאים. לפעמים זה נופל בין הכיסאות ולפעמים כשזה עובר עוד בנאדם, זה עובר בצורה לא טובה. בכנס, יש הזדמנות שווה במיוחד לשבת מול אותו מדור ולדבר איתו על בעיות שיבוץ ובעיות מיון.

© צילום: אורי דוידוביץ'

חשוב לחדד: מלש"בים רבים מגיעים לאוהל, פורסים את הבעיות שלהם והסבירות לקבל תשובה חיובית וטובה יותר – היא גדולה יותר משמעותית. כשהיינו שם, ראינו מועמדים לשירות ביטחון רבים יוצאים עם דמעות בעיניים, כי הם הצליחו לקבל מיונים או שיבוץ לתפקיד שהם רוצים. זו הזדמנות חמה במיוחד לאנשים שמחפשים שמיטב יענו להם בצורה המיטבית ביותר. "באוהל מיטב אנחנו מנסים להתאים חליפה לפי מידה לכל מלש"ב. היום למלש"בים יש אפשרות לדבר עם המפקדים שקובעים את עתידם הצבאי פנים מול פנים – לא דרך הטלפון או דרך האפליקציה. אנחנו כאן כדי להקשיב, לעזור ולסייע", כך מספרת לנו רס"ם ליאת אלטל, מי שמפקדת על מרכז השירות הקהילתי במיטב והיא ארגנה את כל ההתנהלות בתוך האוהל היעיל.

לאחר שירד מהבמה אנרגטי ומלא בכוחות, תפסנו את רגב הוד והוא אמר לנו ש"היה סאונד לפנים. אנרגיות מטורפות. אני מאחל לעצמי כל יום במה כזו". כששאלנו אותו אם הוא זוכר את יום הגיוס שלו הוא צחק וישר נזכר: "כאילו היה אתמול, הכי המום בעולם. התגייסתי ללהקת בידור של חיל חינוך. הייתי בלחץ, הכל היה עם ריח של מדים וריח של בקו"ם וברוך ה' עברתי אותו כמו גבר".

לעומתו, התקווה 6 היו יותר רגועים ביום הגיוס שלהם. "התגייסתי למודיעין ויום הגיוס שלי היה סבבה, הוא היה קליל", מספרת לנו שני גליקמן, "לעמרי היה פחות טוב". עמרי גליקמן אומר שירד גשם באותו יום ושהוא "זוכר את היום הזה בשחור לבן. לא ידעו מה לעשות אתנו ולא הכנתי את עצמי ליום הגיוס מספיק טוב. זה פרק מאוד משמעותי וקשוח ואני הייתי אדיש – אז חטפתי סטירה". לעומת זאת, לקראת ההופעה שלהם ולכבוד הערב הזה, הם אומרים ש"התחושה מרגשת. אני מתרגש בשבילם. אני מתרגש בשבילנו לגבי ההופעה הזו, יש פה הרבה אנשים. אני מתרגש מהחיים".

המלשבים החדשים
המלשבים החדשים © צילום: אורי דוידוביץ'

יש לכם טיפים עבור המתגייסים החדשים?

רגב הוד: "להיות רציניים. קודם כל זה כבוד גדול לשרת בצה"ל במדינה שלנו. מי שחושב אחרת יש לו בעיה. להיות חיילים טובים זה נותן תרומה אמיתית לחיים האמיתיים. ההתחשלות חזקה".

התקווה 6: "תנסו לקחת את זה בקלות ותתנו כמה שאתם רק יכולים. זו תקופה מאוד חשובה לעיצוב ואפילו לנפש. אלו שטיפה קשה להם, שיזכרו שהזמן לא עוצר וזה מתישהו נגמר. התרומה, החוויות והבגרות שיוצאים איתם הם פרייסלס ואף אחד אחר לא יוצא איתם כמונו".



תגובות