יום בחיי: איך נראת הטירונות הצה"לית. קרדיט: דובר צה"ל

יום בחיי: איך נראת הטירונות הצה"לית

הגיוס לצה"ל מטריד רבים מאיתנו בשאלות רבות, ומה שעוזר לנו להתמודד איתן הוא אסיפת כמה שיותר מידע. היום באנו לענות לכם על כמה שאלות עם טור של כתבתנו בו היא תספר לכם איך נראה שבוע בחייה של טירונית בצה"ל

לקראת הגיוס לצה"ל לכולנו עולות שאלות רבות, מה יהיה התפקיד שלנו? האם נמצא חברים? איך נסתדר עם המשמעת? אחת השאלות שיוצא לנו לשאול הרבה פעמים היא איך נראה יום בחיי הטירונות? אבל קשה למצוא מידע בנושא ובין כל האי ודאות שאנחנו נכנסים אליה שאלה זו יכולה להפוך למלחיצה. לכן היום הגעתי כדי לספר לכם איך נראה לוח זמנים בשבוע של טירונית. חשוב להדגיש, אני מתייחסת אך ורק לטירונות 02 לכן אם הטירונות שלכם תהיה קרבית יותר כנראה שהיא תראה אחרת.

עוד בערוץ על מדים בפרוגי:

נתחיל עם כמה דברים קבועים שיחולו ברוב הימים. בכל ערב תיאמר לכם השעה בה אתם צריכים לקום בבוקר שלמחרת וחצי שעה אחריי שתקומו (לרוב זה יהיה באזור השעה חמש בבוקר) תידרשו לעמוד בח׳ במקום בו יגידו לכם, שם תקבלו את הלו״ז להמשך היום מהמפקדים שלכם. משם תלכו לאכול את ארוחת הבוקר ואז תעשו מסדר ניקיון בו תידרשו לסדר את המצעים שלכם בצורה בה יגידו לכם, לנקות אבק ולעיתים גם לשטוף את החדר. לאחר מכן תעשו את מה שנכתב בלוח הזמנים ובאזור השעה 12 שבה רובנו אוכלים ארוחת בוקר או אפילו רק מתעוררים כמלש"בים תלכו לארוחת צהריים ומיד אחריה לרוב תגיע גם הפסקת צהריים. לאחר עוד שש שעות תגיע ארוחת הערב ולאחר שתסיימו עם כל מה שצריך לעשות (באזור 8-9 בערב) ישחררו אתכם לשעת ט"ש בה תוכלו לארגן את הדברים שלכם, להתקלח, להתקשר להורים ובסופה תלכו לישון.

יום מטווחים

נפתח ביום המאיים והמלחיץ ביותר לרובנו. הוא אמנם נשמע כמו יום אינטנסיבי ועמוס אך במהרה תבינו שברוב היום אתם הולכים בעיקר לחכות לתורכם. בתחילת היום תחולקו לקבוצות ובכל פעם אחת מהן תיכנס ותירה בצורה בה לימדו אותה. הזמן שתבחנו בתוך המטווח הוא אמנם מפחיד ומאיים אך תנסו לזכור שאתם מוקפים במפקדים מנוסים שלא יתנו למשהו רע לקרות וכי כולם עוברים את זה בסופו של דבר, אם יקח לכם מעט יותר זמן זה לגמרי בסדר. יהיו שני ימים כאלה ובשניהם תהיו רחוקים מהמגורים שלכם לאורך כל היום אז חשוב לקחת כל דבר שיכול להיות חיוני.

© קרדיט: דובר צה"ל

שמירות

שמירות הם משהו שכולנו נעבור בשלב כזה או אחר וכולנו גם יודעים את זה, מה שאולי לא ידעתם הוא שימי שמירות הם ימים בהם יש נוהל שאומר שחוץ מהשמירות אין לוח זמנים. זאת אומרת שבימי שמירות תידרשו לשמור כפעמיים בכל 24 שעות, כשכל שמירה אורכת בין שלוש לארבע שעות (תלוי בבסיס) ובכל זמן בו לא תשמרו תוכלו לעשות כל מה שרק תרצו שכנראה יהיה בעיקר לישון. חשוב לציין שלפני שתתחילו לשמור יהיו לכם הסברים רבים על מה עושים אם קורה משהו ואיך פועלים, תזכרו שלא ישימו אתכם במצב מסכן לפני שבטוחים שאתם מוכנים לכך אז אין צורך לדאוג.

תורנות רס"ר

היום הבא שתיתקלו בו כטירונים הוא יום שבו תעשו תורנות רס"ר. מה זה אומר? זה יום שבו תנקו את כל הסביבה שמסביב למגורים שלכם למשל בניינים שנמצאים מסביב לפלוגה, האזור החיצוני של הפלוגה עצמה וכו׳. היום הזה משתנה מאוד בין הבסיסים, בבסיסים מסוימים תידרשו לסדר חדרים מסוימים, לצבוע בניינים מסוימים ולהעביר דברים ממקום למקום ובאחרים תתמקדו בנקיון של הפלוגה שמתבטא למשל בניקוש עשבים ונקיון. מדובר ביום מתיש אבל אל תשכחו שההנאה שלכם בו תלויה בגישה שלכם לדברים תבואו בכיף ואני מבטיחה לכם שתהנו!

שיעורים

לכל אורך הטירונות יהיו לכם המון שיעורים בכל מיני נושאים, שיעורים שחשוב להקשיב בהם כי בסוף הטירונות תיבחנו על התוכן שלהם. השיעורים יעסקו במתן עזרה ראשונה, רוח צה"ל, נהלים וחוקים וההכי פחות אהובים, שיעורי נשק בהם תלמדו ותבצעו את כל ההכנות לקראת הירי בו. לרוב השיעורים אינם מתבצעים בצורה דומה לזו של בית הספר והרבה פעמים תשבו בחוץ וישולבו המון דברים מעשיים ודיונים, אך לעיתים מגיע שיעור בתוך כיתה דווקא ברגע בו אתם הכי עייפים אז הטיפ שלנו הוא בעיקר להשתדל לשמור על עצמכם עירניים וכשאין ברירה לבקש להיעמד בצד.

© קרדיט: דובר צה"ל

תורנות מטבח

נסיים עם היום שלרוב הוא הקשה ביותר. ביום בו תעשו תורנות מטבח לרוב תקומו מוקדם יותר מהרגיל ותסיימו מאוחר יותר. זהו יום אינטנסיבי שזמן המנוחה בו הוא מועט ותלוי בכם ובכמה מהר תעבדו. תידרשו לעשות סוגים רבים של משימות הנעות מהכנת האוכל להגשתו ועד לשתיפת הכלים. גם כאן ההנאה שלכם תלויה בכם, תוכלו להתמרמר ולהתלונן שקשה או שתוכלו לשים שירים ולצחוק עם החברים שלכם.

תגיות
תגובות