חשוב לדעת: החוקים והכללים שחשוב שתדעו כחיילים. קרדיט: דובר צה"ל

חשוב לדעת: החוקים והכללים שחשוב שתדעו כחיילים

רק התגייסתם לצה"ל, משרתים כבר תקופה או עומדים להתגייס בקרוב? חושבים שאתם מכירים את כל החוקים והכללים של המערכת הצבאית? הנה כמה כללים וחוקים שאולי פחות מוכרים וכדאי שתדעו עליהם!

הצבא עמוס בחוקים וכללים שיש לעמוד בהם, החל מכללי לבוש ודיגום ועד לכללים הקשורים להתנהלות שלנו ברשתות החברתיות. לא תמיד פשוט לעקוב אחרי כל החוקים ולכן, כדי לחסוך לכם זמן ואי נעימויות, אספנו עבורכם את החוקים שאולי אתם פחות מכירים אבל הם חשובים לא פחות.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי 

אוהבים להצטלם?

כולנו אוהבים לתעד את האירועים המצחיקים והמעניינים שקורים לנו במהלך היום ולפרסם אותם באינסטגרם, ובצבא יש לא מעט כאלה. אולי תתבאסו לגלות שאסור להעלות תמונה או מיקום מתוך הבסיס. אבל אל תמהרו להתאכזב! אמנם אסור לפרסם את התמונות, אבל אף אחד לא מונע מכם להמשיך לצלם ולתעד את הרגעים שרוצים לזכור!

חובשי כיפה?

לחיילים הדתיים שבנינו, חשוב שתדעו שעל פי תקנות הדיגום של צה"ל, כיפה תקנית נחשבת לכיפה ללא כיתובים, אבל אף אחד לא מונע מכם לשים כיפה צבעונית ומסוגננת…

דעתנים בעלי לשון חריפה?

אם אתם מסוג האנשים שמאוד מעורבים חברתית ופוליטית ברשתות החברתיות ויש להם דעות נחרצות לגבי נושאים רבים, תאלצו לקחת פסק זמן מהתחום בזמן השירות הצבאי. חיילים אינם יכולים לעשות לייק לפוסט של פוליטיקאי או של מפלגה ואינם יכולים להגיב או לפרסם פוסט בנושא או בעמוד פוליטי.

© fotolia

טרמפיסטים?

גרים במקום שמגיע אליו אוטובוס בערך פעם ביום וטרמפים זה הדרך היחידה שלכם להגיע הביתה? תצטרכו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיה שלכם, כי כחיילים אסור לכם לתפוס טרמפים מאנשים זרים בעקבות המצב הביטחוני.

קלפים אסור אבל שש-בש מותר

זהו חוק פחות מוכר וכנראה רבים מהחיילים עוברים על החוק בלי לדעת אפילו על קיומו. בצבא אסור לשחק לשחק משחקי קלפים, מתוך אמונה שמשחקי קלפים יכולים לעודד תרבות הימורים בקרב החיילים, דבר שלא חוקי במדינת ישראל וכמובן שאינו רצוי בצבא. במה אפשר לשחק אם לא בקלפים? במשחק האהוב שש-בש!

הכפתור האחרון למעלה בחולצה? נועד להישאר פתוח

כן, כן, כפי שקראתם, על פי פקודות הדיגום בצה"ל יש להשאיר את הכפתור העליון בחולצה פתוח. תוהים למה? הכפתור העליון של חולצת המדים בצה"ל, משמש כמעין כפתור מצוקה. כאשר חייל חש מצוקה ואינו יכול להביע אותה, כי הוא חושש שיפגעו בו או כי גורם מאיים עליו, הוא יכול לרכוס את הכפתור האחרון בחולצת המדים ובכך, לאותת לסביבה שמשהו לא בסדר. בנוסף, כשחייל נהרג רוכסים את הכפתור העליון בחולצת המדים שלו כדי לסמן את מותו.

© קרדיט: דובר צה"ל

יוצאים לשופינג על מדים?

יצאתם מהבסיס וכל מה שבא לכם זה להשתחרר קצת וללכת לקנות איזה בגד יפה שיעשה לכם טוב בלב? תצטרכו לחשוב על פתרונות יצירתיים משום שלחיילי צה"ל אסור להחזיק בידיים בגדים לא תקינים. הסיבה? חשש של צה"ל שמי שמחזיק בבגד לא תקין ביד לא יעמוד בפיתוי וילבש אותו. אחרי שגילינו את זה, מיהרנו להשיג לעצמנו תיק גדול להכניס לתוכו את כל השופינג.

מוזיקה? רק באוזנייה אחת

אולי כבר נתקלתם בכתבה או מישהו כבר זרק איזו הערה בנושא האוזניות. להפתעתכם, כולם צדקו ולחיילי צה"ל אכן אסור להסתובב עם שתי אוזניות, מותר רק עם אוזנייה אחת ומאוזניות הקשת תצטרכו להיפרד עד השחרור. גם לנו קצת קשה עם הבשורה, אבל הסיבה לתקנה זו היא שחיילים עם אוזניות אינם ערניים לסביבתם וזה מסוכן עבורם לאור המצב הבטחוני.



תגובות