מהטירונות ועד להשבעה: טירוני חטיבת הנח"ל מסיימים טירונות. קרדיט: דובר צה"ל

מהטירונות ועד להשבעה: טירוני חטיבת הנח"ל מסיימים טירונות

לאחר ארבעה חודשים של טירונות, התקיימה השבעתם של טירוני חטיבת נח"ל בכותל המערבי בירושלים. לקחנו לשיחה את סמל הפלוגה, דור סולומון, אשר סיפר לנו כיצד הגיע לתפקיד, וכיצד הוא דוחף ומעודד את חייליו למצוינות.

בשבוע שעבר התקיימה ההשבעה המסורתית בכותל של הטירונים בחטיבת הנח״ל. אחד המפקדים בהכשרה, בתפקיד סמל פלוגה, הוא סמ״ר דור סולומון אשר ידע עוד מהילדות שיתגייס לשירות קרבי ושאף להגיע לחטיבת הנח״ל, בדיוק כמו אביו, יניב סולומון, ששירת בנח״ל והיה בן גרעין. מה שדור לא ידע, זה שהוא ישרת בגדוד גרניט בו שירת אביו, ויענוד על מדי ה-א׳ שלו את סיכת ה״תרנגול״ ואת רצועת הנשק שיקבל מאבא שלו.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

דור, שגדל והתחנך על הסיפורים והמור״קים של אבא מהצבא ועל החשיבות בהגנה על המדינה מספר: ״מהרגע שהתגייסתי היה לי ברור שאהיה מפקד על טירונים ושאוציא כמה שיותר חיילים לפיקוד, כי זו המחויבות שלי לצבא״. לדור היה מפקד שדחף אותו למיצוי עצמי מקסימלי לאורך הטירונות, וכך עשה בעצמו לחייליו. ארבעה מתוכם יצאו לקורס מ״כים עוד לפני ההקצאה הראשונה!

אחד מבין הארבעה היה חייל שריגש את דור במיוחד. ״הוא הזכיר לי את עצמי עם הקושי בהכשרה מהבחינה הפיזית, ולכל אורך הדרך אמרתי לו שהוא מסוגל ושלא יעצור לרגע. בסוף שבוע המחלקה, ששבר את כולנו פיזית הוא אמר לי תודה וזה היה שווה הכל״.

© קרדיט: דובר צה"ל

דור מספר ששמע מאביו סיפורים רבים מתקופת שירותו אשר עזרו לו במהלך השירות - ״אבא הרעיל אותי על החטיבה בסיפורים על מסעות ארוכים, תנאי לחץ שמלמדים כמה אנחנו מסוגלים לספוג עד קצה גבול היכולת, ואף על צניחה אחת שלו שכשלה, בה הוא נפצע.״

יניב, אביו של דור, שגדל במושב בקעות שבבקעת הירדן הגיע לחטיבת הנח״ל דרך חברים מהבקעה. הם למדו בפנימיית ״כרמית״ בירושלים והקימו גרעין של פעילויות חקלאיות. ״הרעיון מצא חן בעיניי והצטרפתי. הקמנו את גרעין ״אשחר״, על שם הבת של האחראי עלינו מטעם הקיבוץ, בו עבדנו מאוגוסט 1990, אחרי שסיימנו תיכון, ועד אוקטובר של אותה השנה, אז התגייסנו לצה״ל."

מהרגע הראשון ועד השחרור בחורף 94׳, דרך טירונות, דרך האימון המתקדם, תקופות תפיסת הקווים, בנבי מוסא, בלבנון, אימון בחורף הקשה של 1991 בצפון ובכל מקום, תקופות העבודה החקלאית במסגרת הגרעין, היה יניב חלק מפלוגה הומוגנית ומגובשת, כמו משפחה. יניב אימן את דור לקראת הצבא. לא סתם דור מספר כי הוא תמיד חותר למצוינות וכי היא הערך העליון בעיניו בתור מפקד לצד הרעות.

תגיות
תגובות