מופתעים: חמשת התפקידים הכי מפתיעים בצה"ל. קרדיט: דובר צה"ל

מופתעים: חמשת התפקידים הכי מפתיעים בצה"ל

כל התפקידים שכנראה עדיין לא שמעתם עליהם ותופתעו לגלות שהם בכלל קיימים! מקוסם ועד קונדיטור, חמשת התפקידים הכי מוזרים ומשעשעים שלא ידעתם שמשרתים בהם בצה"ל

בצה"ל דואגים לספק לכל חייל את התפקיד שהכי מתאים לו! וכן, לפעמים יש תפקידים שנשמעים קצת מוזרים... אבל תתפלאו! הם קיימים, ועל כך החלטנו לעשות לכם את הכתבה הבאה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

 די-ג'יי צבאי

אכן, מפתיע ככל שזה ישמע, בצה"ל החל משנת 2018 נכנס התפקיד של די ג'יי צבאי, ותפקידו, בדומה לתיאטרון צה"ל וללהקות הצבאיות הוא להסתובב בבסיסים ברחבי הארץ ולהרים את המורל של החיילים שנמצאים בבסיסים, רחוק מהבית!

© שאטרסטוק

קונדיטור צבאי

אומרים שכשהבטן מלאה כך גם החיוך! ותאמינו או לא אך בצבא משרתים בין השאר גם בתפקיד קונדיטורים צבאיים. תפקידם הוא להכין קינוחים טעימים, חלות לשבת ועוד מטעמים שיעשו חם בלב. אחד הקשיים המרכזיים העומדים בפני אותם קונדיטוריים הוא שבמטבח הצבאי כל הקינוחים חייבים להיות פרווה מה שבהחלט מצמצם את המצרכים בהם הם יכולים להשתמש.

קוסם צבאי

ואם כבר דיברנו על העלאת המורל, אז מתברר שקוסם לא נמצא רק במסיבות יום הולדת אלא גם בצבא! כן כן, שמעתם נכון! ישנו אדם שתפקידו להסתובב בין הבסיסים השונים ולהעלות מופעי קסמים להנאת החיילים השוהים בבסיס. אם לא שמעתם אף פעם על התפקיד הזה, אל תרגישו נבוכים, כי זהו תפקיד די נדיר, ונכון לשנת 2016 היה אדם אחד בלבד אשר שירת בתפקיד הזה. 

© צילום: Fotolia. 

מציל צבאי

גם מציל הוא תפקיד דיי חדש בצבא, בבסיסים שזכו בבריכה. המציל הצבאי עושה בדיוק את אותם דברים שעושה מציל רגיל רק בצבא בבסיסי חיל האוויר, ההכשרה לתפקיד זה נמשכת 7 שבועות ומיועדת לגברים ונשים כאחד, יתרון מסוים שיש לנשים בתפקיד הזה הוא שהן לעתים מקבלות קורסים מעניינים בנוסף, כמו מדריכת כושר, מדריכת קרב מגע ועוד.

רמ"ד צפרות

רמ"ד צפרות או במילים אחרות: צפר צבאי, אכן כן אולי לא תאמינו אבל בצבא ישנו גם צפר צבאי שתפקידו הוא לוודא שמטוסי צה"ל לא יפגעו בציפורים במהלך טיסתם, חלילה, אם טייס יפגע בציפור, הטיסה כולה יכולה להשתבש ולפגוע בציפורים ובמטוסים כאחד. 

 
תגובות