השדרוג החדש של תערוכת צה"ל כבר כאן!. קרדיט: דובר צה"ל

השדרוג החדש של תערוכת צה"ל כבר כאן!

אם חלמתם פעם איך מרגיש צנחן באימון הראשון, אם תהיתם מה שומעים בתוך נגמ״ש או איך יושבים בתוך צוללת, אם שאלתם את עצמכם איך מרגיש טייס במטוס כשכל השמיים פרוסים לפניו אך בראש משימת ההגנה בלבד- אז תערוכת צה״ל היא המקום בשבילכם.

במהלך חודשי הקיץ הקרובים, תתקיים במתחם התחנה בירושלים תערוכת ״צה״ל שלנו״ בהובלת צה״ל ומשרד הביטחון. התערוכה, שנפתחה לראשונה בחולון בקיץ שעבר והייתה הצלחה מסחררת, התחדשה והגיעה השנה לירושלים. במסלול אינטראקטיבי יחוו המבקרים סימולציות שונות ומגוונות, יתנסו בג׳ויסטיקים, מחשבים, משחקים, אתגרים וחידות שמפעילים את המחשבה לצד הדמיון ומציגים תערוכה במודל התואם את 2019. בנוסף יוכלו לצפות בכלים כבדים המוצגים בה כמו מטוס ה- f-16 או בשמו הישראלי ״ברק״, משגר רקטות MRLS "מנתץ", נגמ״ש מרכבה ״נמר״ ורבים נוספים.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

ובתכלס, מה עושים?

עם ההגעה למתחם, מקבלים המבקרים צמידים חכמים בעזרתם יתפעלו את הסימולציות שבתערוכה, שם יעברו "מסלול הכשרה צבאית".

במתחם זרוע האוויר והחלל -
״סימולציה של כיפת ברזל בעצם תדמה את הפעולה של היירוט, זיהוי באמצעות מכ״ם והתכווננות על המטרות״, כך מספרת שיר, מדריכה בתערוכה ומפקדת קורס מערכות ירי, ״נותנים למבקרים להתנסות בפעילות צבאית אמיתית״.
מהצד השני, המבקרים מרגישים איך זה לטוס בשמיים בסימולטור של טיסה מבצעית, בתוך דגמים אמיתיים של מטוסי קרב.

© דובר צה"ל

במתחם זרוע היבשה-
כ- 10 עמדות עם ג׳ויסטיקים וקסדות אמיתיות מחכות למבקרים במתחם.
״מבחינתי, צה״ל זה גוף מאוד מרכזי בחיים שלנו ובמדינה. חשוב שגם אנשים שהם מחוץ לצבא ייחשפו למערכת הזאת, כאזרחים צעירים או מבוגרים- לראות איך צה״ל מתחדש, שידעו שיש על מי לסמוך״, מסבירה רב״ט נועה פריגן, מדריכה בחיל תקשוב. פריגן מנהלת תחנה שבה ניתן לראות איך מתקשרים לוחמים ומתמודדים עם כל הרעש בתוך נגמ״ש.

במתחם זרוע הים-
כאן מגיעים לצוללת, בצד ימין תשבו על ה״סונאר״- מערכת לגילוי מטרות לפי קול. בצד שמאל, תוכלו להחזיק בידיות של ״פריסקופ״, להסתכל דרך עדשות על כלי שיט, לבחון את הכפתורים הרבים שלרשותכם, ולכוון לפי מטרות.

ובמתחם הטכנולוגי-
״יש פה מערכת אמיתית שבצבא משתמשים בה לפענוח והסקת מסקנות מודיעיניות מתמונת אוויר ולווין״, מספר ע׳, מדריך בתערוכה המשרת באגף המודיעין. ״בפועל משתמשים בעוד כמה תקנים מסווגים שלא מופיעים פה כמובן, אבל המערכת אמיתית ואפשר להתנסות בה בידיים בתערוכה״.

© דובר צה"ל

בחלק אחר במתחם רואים מדפסות תלת מימד המייצרות חלקים בשימוש צבאי, ובחלק נוסף מופיעות בובות ראווה "רגילות", אך בפועל, על כל אחת יש דיו סתרים באמצעותו צריכים המשתתפים לפענח קוד, בו לצורך ההדגמה נתקלו לוחמי צה״ל שחזרו זה עתה ממבצע סודי נועז בשטח האויב ובידם כספת בה מידע מודיעיני רב.

כל זאת לצד סיפורי מורשת קרב, מצגים של אמצעי לחימה, חידושים, משחקים שמסבירים מה לעשות בשעת חירום, מייצגים אור קוליים ועוד הפתעות.

נשמע לכם מעניין? 

הכניסה לתערוכה חינמית וכרוכה בהרשמה מראש באתר צה"ל.

 

תגיות
תגובות