זה הזמן: שלוש חברות הטכנולוגיה שחייבות לנו התנצלות. צילום: freepik.com

זה הזמן: שלוש חברות הטכנולוגיה שחייבות לנו התנצלות

בעוד שיום הכיפורים הוא יום שעוסק בעיקר בהתנצלויות בין אדם לחברו ובחשבון הנפש של הפרט, גם אצלנו, בעולם הטכנולוגיה, ישנן שלוש חברות שחייבות לנו התנצלות על אופן התנהלותן בשנה האחרונה

יום הכיפורים זהו הזמן שלנו, בני האדם, לעשות חשבון נפש עם עצמנו ולבדוק ממי צריכים אנו לבקש סליחה, אולם אין הדבר אומר כי אותו מנהג אינו תקף גם לחברות. השנה פקד אותנו מספר בלתי מבוטל מחברות ומשירותים שונים, עד לכדי שאמונתנו בעולם המדיה והדיגיטל הוטלה בספק. אולם ישנן שלוש חברות שחשבון הנפש שלהם צריך להיות מעט עמוק יותר נוכח התלאות שהעמידו את משתמשיהן בהן.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אפל

רבות החברות המנסות לפצח את "צופן האניגמה" של אפל. מצד אחד, נוזקות במכשירים, פרצות אבטחה, הפרות בוטות של הפרטיות, מחירים גבוהים על מוצרים שלא תמיד מצדיקים את המחיר. אולם מצד שני, עדיין שומרת על מקומה כאחת מבין החברות הרווחיות, המצליחות והפופולאריות ביותר כיום. למרות שהשנה פיתחה אפל מספר שירותים שחלקם אף שינו את המפה הדיגיטלית הנוכחית, לא ניתן להתעלם מכמות הנוזקות שפקדה את משתמשיה. הייתה זו פרשת האזנותיה של העוזרת הקולית "סירי" למשתמשיה, היה זה פרצת האבטחה בעדכון ה-iOS 13 שלמרות כי ידעה על קיומו טרם הפצת העדכון, עדיין המשיכה במלאכתה ושחררה את העדכון כאשר הנוזקה עדיין בתוכו. נראה היה כי אפל נחה לה על זרי הדפנה בראש המדרג הטכנולוגי בזמן שחשפה את משתמשיה לשלל סכנות ובעיות אבטחה.

© צילום מסך מיוטיוב

פייסבוק

בעוד כי מיום היווסדה, היוותה פייסבוק כרשת החברתית הפופולארית ביותר אי פעם, אי אפשר להתעלם ממספר הפרשיות שנקשרה אליהם. האחרונה ביותר הייתה ההאשמה כי פייסבוק חצתה גבול ופרצה למפה הפוליטית של ארצות הברית ורוסיה והטתה את יחסי הכוחות לטובת צדדים מסוימים תמורת אינטרסים ואידיאולוגיות אישיים אולם מאז ומתמיד מהימנותה של פייסבוק הוטלה בספק בשל מספר פרצות האבטחה, הדלפות הנתונים והחדירות לפרטיות משתמשיה. בימים אלו מנסה פייסבוק להוכיח את חפותה או לפחות לנקות את האשם אולם עד כה אין היא רואה אור בניסיונותיה. 

סמסונג

סמסונג סומנה בתחילת השנה כאחת מהחברות שישנו את חוקי המשחק עם השקתו של המכשיר המתקפל שלה, ה-Galaxy Fold אולם מהר מאוד הובן כי ההתלהבות לשווא. כל ההד הציבורי שסחפה אחריה מהר מאוד הבין כי סמסונג איננה אורים ותומים, גם בפיתוח שלה, וכי יש עוד זמן עד שיקבלו את התוצר הסופי של המכשיר. שלל ניסיונות השקה, אזהרות שימוש מופרכות ומוגזמות, ריקולים, כל אלו לא חסכה סמסונג ממשתמשיה. בימים אלו ממש נשאלת השאלה האם צריכה סמסונג להמשיך בניסיונותיה להשקה "חלקה" ומתפקדת היטב של המכשיר או שמא צריכה לפנות את המקום לחברות נוספות ולזנוח מלאכה זו. כתוצאה משערוריית ה-Galaxy Fold, אין ספק כי איבדה סמסונג מייחודיותה כהחברה הראשונה שמפתחת סמארטפון מתקפל וכי כל נהר המעריצים שסחפה אחריה, סופו להיעלם. 

© צילום: gettyimges.IL Justin Sullivan
 
תגובות