My Festigal: ארבעים ימים של חוויה בלתי נשכחת. מתוך פסטיגל 2020, סולן הפקות

My Festigal: ארבעים ימים של חוויה בלתי נשכחת

40 ימים של פסטיגל עם עשרות כוכבים וכמות לא מבוטלת של הפתעות הגיעו אמש (ה) לסיומם באירוע אינטראקטיבי שהתחיל עקום והסתיים הכי מושלם • ביקורת

"ההצגה חייבת להימשך" ככל הנראה היה המשפט הנפוץ ביותר שהדהד בראשם של אנשי הפקת הפסטיגל בשנה האחרונה, שנת 2020 הידועה לשמצה. כידוע, אי שם בחודשים הראשונים של השנה כאשר הקורונה הגיחה אל חיינו והחלה להתפשט בארץ ובעולם בקצב מסחרר, קיומו של הפסטיגל היה מוטל בספק גדול מאוד, ואף היו אלו שהספיקו להספידו. אך בפסטיגל, כמו בפסטיגל, הכל יכול לקרות והכל אפשרי. בכמה חודשים בלבד הפקת הפסטיגל, בניצוחו של חנוך רוזן, הצליחו לשנות את כל מה שהם תכננו מראש ולהרים אירוע ראשון מסוגו שארך 40 ימים, וכלל בחובו עשרות אומנים, משחקים ובעיקר חוויות ושירים מ-40 שנות פסטיגל בלתי נשכחות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

למען האמת, אני לא יודעת איך מסכמים 40 ימים של פסטיגל. עוד לא עיכלתי שזה בכלל קרה, הייתי בטוחה שזה לא יצליח והיו לי המון ספקות שכמעט התממשו אמש (ה'), כשאתר הפסטיגל קרס מעומס (כצפוי). לרגעים היה נראה כי לא אזכה לראות השנה את המופע האהוב, אליו אני מחכה מדי שנה מאז שהייתי בת חמש. אז זכיתי להסתובב מאחורי הקלעים ולפגוש את הכוכבים האהובים עלי באותה התקופה. במהלך 40 הימים האחרונים, פתחנו כולנו 40 דלתות סודיות שהזכירו לנו כמה חוויות הפסטיגל הטמיע בכל אחד ואחת מאיתנו בחלוף השנים. ראינו יום-יום את הכוכבים האהובים ביותר, שיחקנו במשחקים מקוונים ומיוחדים, התנסינו בחדרי בריחה, התאמנו בימי שבת עם רוני 'סופרסטאר' (אעהעהעה!), רקדנו עם נועה קירל, עדן מאירי וניקי גולדשטיין, הצלנו יחד עם כוכבי "זיגי" את נועה, התאהבנו מחדש פעם אחרי פעם בליביאנה, נזכרנו למה אנחנו כל כך אוהבים את כוכבי "גאליס", שמענו חידושים לשירים הכי אייקונים ומזוהים עם הפסטיגל וביניהם "נערה חשמלית", "לעוף", "איש הברק" ונוספים, נזכרנו באומנים האהובים שכבר לא איתנו - אך לנצח ישארו, הבנו כמה כל אחד ובעיקר אחת מאיתנו משנה וכמובן, שבסופו של יום - הטוב תמיד מנצח.

© באדיבות יחסי ציבור

למען האמת, עלילת הפסטיגל היא לא הנושא היחיד שהעסיק את כולנו בתקופה האחרונה, גם הליהוקים אליו העסיקו את הקהל המצפה ובניהם גם אותי ללא הרף. עשרות פרסומים על הליהוקים לקראתו פורסמו מידי יום (רובם אצלנו כאן באתר!) והובילו לשלל תגובות אשר הציפו את הרשת וסחפו אחריהם את כל ילדי ישראל. שניים מהליהוקים התקיימו בעיקר בזכותכם - גולשי פרוגי, הלא הם תובל שפיר ודניאל מורשת, החברים הטובים ביותר מ"גאליס" שחזרו בגדול אל החגיגה. חדי ההבחנה שבקהל, בטח שמו לב לאזכור של מורשת במופע הגדול, כאשר שיתף שרק בזכותכם הוא פה.

השנה, יותר מאי פעם, המופע גרם לנו להרגיש כמה אנחנו בעלי השפעה, מזכות הבחירה שניתנה לנו בדלתות השונות ועד יכולת ההשפעה כלפי הליהוקים אליו ואפילו - קיבלנו גרסה נוספת לשיר "הילדים של העתיד", שיצר גם הוא סערה משלו ברשת. אגב, גם הגרסה הבימתית של כוכבי "זיגי" הייתה שובה ומחממת את הלב לצד ילדי הפסטיגל המתקמבקים.

 

המופע בהחלט היה השיא של כל הדבר הזה ובאופן מדוייק התאים לכל ילד פסטיגל, בהווה ובעבר. זה התחיל בנאמבר פתיחה שעשה חשק למחזמר פסטיגל שלם, אשר כלל בתוכו כמה בדיחות פנימיות והומור עצמי (סוס ודרקון מוגזם, עקיצה על "שיר הפרחה" המצונזר וכמובן - שיר הסלפי הידוע לשמצה), והמשיך לכדי סרט ומופע המכיל קטעים בלתי נשכחים וקורעים בפני עצמם כמו התחרות בין טל מוסרי לאליאנה תדהר, והחשש הגדול של לי בירן - החזרתם של "תובליאנה" לתודעה.

אגב, הסצינות בין תובל ללי הרגישו כמו סגירת מעגל מתבקשת, מעין טקס העברת השרביט הרשמי בין "תובליאנה" ל"ליביאנה" - משהו שהרגיש שצריך היה לקרות על המסך. כל אלו לצד אנסמבל רעים מעולים (ונאמבר פשוט משוגע לטובה), שילובו המתבקש והמצויין של חנוך רוזן לאורך העלילה, ציפי שביט אחת גדולה מהחיים, ביצוע אחרון סוחף ומחמם את הלב וסצינת סיום שהעבירה בנו צמרמורת מטורפת וסגרה אף היא מעגל נוסף באופן מושלם (ולא כדאי שנעשה לכם ספויילר).

 

אני לא חושבת שהיה אפשר לחגוג את הפסטיגל ה-40 אחרת והקונספט של השנה, על אף שהוא נכפה על מפיקי המופע, היה מושלם ועשה עימו רק חסד. תחשבו שבעקבות השינוי בהחלט היה לקבץ את כל הקאסט הנפלא (מעל ל-50 כוכבים), מה שלא היה יכול לקרות טכנית במופע רגיל. אבל בכל זאת, מי יתן ובשנה הבאה נחזור למופע הפיזי ומלא ההתרגשויות מהמפגש פנים אל פנים.

אז נכון, שנת 2020 אומנם לקחה מאיתנו המון דברים ושינתה לגמרי את פני העולם - ואולי לתמיד. בכל זאת "זה לא כל כך פשוט להיות כאן ילד", בטח שלא בתקופת הקורונה. אבל, וזה אבל גדול, את הפסטיגל אי אפשר לעצור. אי אפשר לעצור 40 שנה של עשייה, כיבוש הבמות, צבירת קהל ענק המתחדש עם השנים ואינספור הופעות בכל רחבי הארץ. אני מסכמת את החוויה הזאת כארבעים ימים של חוויה בלתי נשכחת, ארבעים ימים בהם נזכרתי למה הפסטיגל הוא כל כך אהוב והבנה אחת - שהכל אפשרי ופתוח, וכולנו משנים.

 

במופע אף הוכרז על המופע הכי טוב בכל הזמנים, על פי הצבעה שנערכה באתר הפסטיגל לרוכשי המפתחות. המנצח הגדול הוא ה-"פריסטייל פסטיגל" מ-2017 בו השתתפו כוכבים כמו עומר חזן, ניב סולטן, נועה קירל, מרגי, עדן מאירי, ריף נאמן, עידן רייכל, אליאנה תדהר ועוד. כזכור, בשנה שעברה, בסקר דומה בפרוגי שנערך בשנה שעברה - קהל הגולשים דווקא בחר בפסטיגל פנטזיה (גיבורי הממלכה האבודה, 2006) כפסטיגל הטוב ביותר.

 

 

 

תגובות