מסע בזמן: התעלומה המסתורית שפוקדת את נווה צדק. יח"צ

מסע בזמן: התעלומה המסתורית שפוקדת את נווה צדק

כשמוזיאון "בית רוקח" בשכונת נווה צדק הופך לחדר בריחה, היישר לשנת 1887 לתוך ביתו של שמעון רוקח, מייסד השכונה העברית הראשונה מחוץ ליפו כדי לפתור תעלומה מסתורית • לאן המסע הוביל אותנו והאם פתרנו את חדר הבריחה בזמן? ביקורת

"הבית הרדוף" הוא כינוי לביתם של משפחת רוקח, שנמצא בשכונת בנווה צדק. שמעון רוקח הוא ממקימי השכונה העברית הראשונה מחוץ ליפו ועד לפני שנתיים, הבית שימש כמוזיאון לעוברים ושבים. ממש לאחרונה הוא עבר שינוי והפך לחדר בריחה המבוסס על סיפורם האמיתי של המשפחה ומציע למבקרים בילוי ייחודי, היסטורי ומלמד אודות התקופה.

בשונה מחדרי בריחה אחרים, הדגש הפעם הוא על התוכן ההיסטורי והדרמה. המשחק משתרע על פני שתי קומות ובתוכו חללים רבים, המשלבים חפצים מקוריים של משפחת רוקח שגרה בו בעבר. על מנת לנוע בין החללים, על המבקרים לפתור חידות ולהתקדם במסע לעבר פתרון התעלומה המסתורית, בניסיון להבין למה השכנים מתלוננים על רעשים מתוך הבית?

 עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חללים רבים, המשלבים חפצים מקוריים של משפחת רוקח שגרה בו בעבר © יח"צ

סיפורו של חדר הבריחה מתמקד באגדה האורבנית לפיה, לפני כמה שנים דיווחו מבקרים על כך שראו דמות רפאים שקופה, חולפת במבנה. התיאורים התאימו לדמותו של אלעזר, אחיו של שמעון, שהיה בין מייסדי ראש פינה וזכרון יעקב ובזכותו הגיעו מאות משפחות לארץ. בין האחים התפתח קרע אידיאולוגי קשה שהסתיים בנתק עמוק והמשפחה הגיע למסקנה שרוחו של אלעזר נשארה חסרת מנוח ועל המשפחה מוטלת החובה לאחות את הקרע. כאן אנחנו, המשתתפים, נכנסים לפעולה ועליהם למצא את הדרך לפייס את הרוח.

לחדר הבריחה הגענו קבוצה של ארבעה אנשים, לאחר תדרוך קצר הוכנסנו לחדר הראשון ושם חיכתה לנו שחקנית שהסבירה לנו אודות הבית בו אנחנו נמצאים. אי אפשר היה להתעלם מהאווירה הקודרת והמלחיצה, שמכניסה אותנו לאדרנלין ותחושת אימה כפי שמצופה מבית שמכונה "הבית הרדוף". אחרי הסבר, השחקנית נעלמה ונותרנו במסע לבד לעבר הפתרון.

דרך סלון הבית ועד חדר ישיבות, מטבח ופינת אוכל שמעוצבים בתקופה של פעם, בית קברות ואפילו גם הספקנו לטוס למדינה זרה. איך? באמצעות עיצוב של נמל תעופה וכניסה למשאית עם טכנולוגיה שמדמה נסיעה אמיתית.

אפילו גם הספקנו לטוס למדינה זרה © יח"צ

החידות כמובן שנונות ומתוחכמות, אבל לא צריך יותר מידי זמן כדי להבין מה הקאצ'. הסיפור שמלווה את התעלומה הוא מיוחד, סוחף ובעיקר מלמד אודות התקופה וההרגשה היא שחזרתם בזמן ואתם לגמרי חלק מצוות המקימים של השכונה, כשהסוף מפתיע מכל בחינה.

לצד עיצוב מרשים של חדר בריחה, שחקנים שלוקחים חלק פעיל בתעלומה, טכנולוגיה אור קולית מתקדמת וחללים רבים, מגוונים ואותנטיים, נשאבים למשחק ומרגישים מחוייבים לעמוד במשימה! אנחנו לגמרי נהנו! אז למה אתם מחכים? קחו משפחה או חברים (החל מגיל 10 בליווי מבוגר), הזמינו כרטיסים באתר וצאו להרפתקה.

תגובות