דואה לא לבד: הסלבס שיצאו נגד ישראל וחטפו. צילום: gettyimages/IL

דואה לא לבד: הסלבס שיצאו נגד ישראל וחטפו

הסערה בעקבות הסטורי של דואה ליפה נגד ישראל גרמה לנו להיזכר בסלבס נוספים שהחליטו לצאת נגד ישראל במרוצת השנים וחטפו מהמעריצים. החל מג'יג'י חדיד, דרך דמי לובאטו ועד ריהאנה. האמת, איכזבו

השערורייה שדואה ליפה עוררה ברשת הישראלית מסתבר אינה היחידה. זאין מאליק עם הציוץ המכעיס, הביטול השני של לנה דל ריי והאחיות חדיד שאינן מכירות בירושלים כבירתה של ישראל. הרשימה המלאה 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

דואה ליפה

הזמרת שגדלה בבית להורים מוסלמים בלונדון הפכה למוקד השיח ברשת הישראלית ביממה האחרונה בעקבות פוסט שערורייתי ששיתפה בסטורי שלה. בפוסט שהעלה צלם בשם וין ארפוסו נכתבים שורות של גידופים והתרסות כנגד צה"ל בו נכתב בין היתר כי: "הבחורים הגדולים והרעים של צבא ההגנה לישראל נהנים להכות ולירות בילדים" לשון הטקסט. דואה, כמו הרבה סלבס בתקופה האחרונה, יצאה במחאה נגד הריגתו של ג'ורג' פלויד האפרו-אמריקאי בידי שוטר לבן והעלתה מקבץ תמונות וכתבי מחאה לסטורי שלה, בין היתר (ובלי קשר לנושא) היא גם מצאה לנכון לשתף את הפוסט שמבקר את ישראל. בתגובה לצעד הרשת הישראלית יצאה נגדה במתקפה והישראלים, כמו הישראלים, הגיבו שלל דגלי ישראל על הפוסטים שלה באינסטגרם - עד שזו נאלצה לחסום את כלל מעריציה מלהגיב לה על הפוסטים. 

דואה ליפה ובן זוגה אנוואר חדיד
דואה ליפה ובן זוגה אנוואר חדיד © gettyimges.IL\Rich Fury

זאין מאליק

גם חבר להקת וואן דיירקשן נכנס לא פעם לשדה הקוצים הפוליטי והחליט להתבטא במהלך מבצע 'צוק איתן' כנגד ישראל. בקיץ 2014, בשיא הלחימה ברצועת עזה ובזמן שאזרחי ישראל שהו במקלטים למעלה מ-20 יום, החליט הזמר לשעבר של להקת 'וואן-דירקשן' לצייץ את ההאשטאג #freepalestine. הציוץ ספג להרבה ביקורת נגד הזמר המוסלמי שלא חשב למחוק אותו או להתנצל בפני מעריצותיו הישראליות שנפגעו.

זאין מאליק
זאין מאליק © gettyimges.IL\ Jamie McCarthy

דמי לובאטו

אמנם כוכבת דיסני בדימוס והזמרת המצליחה דמי לובאטו לא התבטאה ישירות נגד ישראל, אבל כן נאלצה להתנצל על כך ש'העזה' לבקר בישראל. באוקטובר 2019, הגיעה לובאטו לביקור ממומן בישראל למשך כמה ימים בו בין היתר עברה טבילה בנהר הירדן וביקרה בירושלים והעלתה את כל החוויה הרוחנית בפוסטים לחשבון האינסטגרם שלה שמונה למעלה מ-80 מיליון עוקבים. הכל היה טוב ויפה, אלא שדמי התחילה לקבל לא מעט תגובות שזועמות על ביקורה של לובאטו בישראל - בעקבות כך היא העלתה פוסט בו נאלצה להתנצל: "אני מתנצלת אם פגעתי במישהו - זאת לא הייתה הכוונה". 

© gettyimges.IL\Emma McIntyre

לנה דל ריי

הזמרת האמריקאית כבר איכזבה את הקהל הישראלי פעמיים כאשר ביטלה הופעה שלה בישראל בעקבות לחצים פוליטיים. הפעם הראשונה אירעה ב-2014 בעקבות מבצע 'צוק איתן' החליטה דל ריי לבטל את הופעתה שבועות ספורים לפני שהייתה אמורה להופיע בפארק הירקון. הפעם השנייה, הייתה בקיץ 2018 כאשר שבעה ימים לפני הופעתה בפסטיבל מטאור בצפון הארץ. לקראת ההופעה החלה הזמרת לקבל תגובות שקוראות לה להימנע מהופעה בישראל, אך זו אמרה כי היא לא תיכנע ובכל זאת תופיע בארץ הקודש. אלא שדל ריי התחרטה על הבטחתה והודיעה על ביטול השתתפותה כשבוע לפני ההופעה, "אאלץ לדחות את השתתפותי בפסטיבל עד שאהיה מסוגלת להופיע גם בפני הקהל הפלסטיני שלי" טענה בפוסט שהעלתה. האם לנה עלולה לאכזב את המעריצים בפעם השלישית בהופעותיה העתידיות בישראל? מה שבטוח, גלידה היא לא תקבל.

לנה דל ריי
לנה דל ריי © gettyimges.IL\Jesse Grant

לורד

הזמרת הניו-זילנדית בעלת הלהיט "Royals" גם היא ביטלה את הופעתה המתוכננת בתל אביב בסוף 2017. בהודעה שכתבה הזמרת למעריציה טענה כי: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של הודעות ומכתבים והיו לי הרבה שיחות עם אנשים עם תפיסות עולם שונות, ואני חושבת שההחלטה הנכונה כרגע היא לבטל את ההופעה". לורד אף התגאתה בעצמה על ההחלטה להקשיב לדעות שבאו בעיקר מתנועת החרם התרבותי על ישראל. 

הזמרת לורד
הזמרת לורד © gettyimges.IL\Nicholas Hunt

האחיות חדיד

ג'יג'י ובלה, שגדלו לאב פלסטיני-אמריקאי, התבטאו לא פעם נגד ישראל. בדצמבר 2017, כשממשל טראמפ החליט להעביר את השגרירות לירושלים, פרסמה בלה חדיד פוסט טעון וזועם שמסרב להכיר בירושלים כבירת ישראל, בין היתר כתבה: "ירושלים צריכה להיות בית לכל הדתות. היחס לו זוכים הפלסטינים אינו הוגן וחד צדדי ואני עומדת לצידם". גם ג'יג'י חדיד החליטה לערב את הדעות הפוליטיות שלה, באחד מסבבי הלחימה בין ישראל ורצועת עזה היא שיתפה מקבץ פוסטים בסטורי שלה שמכנים את העימותים בין צה"ל והפלסטינים 'רצח עם'. 

ג'יג'י ובלה חדיד
ג'יג'י ובלה חדיד © gettyimges.IL\ Pascal Le Segretain

ריהאנה

עוד כוכבת שהושפעה מהתמונות הלא כל-כך אובייקטיביות ששודרו בעולם במהלך מבצע 'צוק איתן' היא ריהאנה. הזמרת גם היא צייצה בזמן המבצע את ההאשטאג #freeplaestine, אך זו השכילה ומחקה את הציוץ לאחר דקות ספורות בטענה כי היא אינה בוחרת צד. מאוחר יותר העלתה פוסט של נער יהודי וערבי מתחבקים תחת הכיתוב: "בואו נתפלל לשלום ולסיום מהיר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. האם יש תקווה?" טוב, אם תשאלי אותנו ריהאנה - יש תקווה.

ריהאנה
ריהאנה © gettyimges.IL\ Aaron J. Thornton
תגובות