תכניות הטלוויזיה שעברו אל ערוצים אחרים. אוהד רומנו, צילום מסך מ"הישרדות רשת 13"

תכניות הטלוויזיה שעברו אל ערוצים אחרים

שינויים בלוח השידורים: יש לא מעט סדרות ותוכניות אהובות ומצליחות אשר עברו מהערוץ המקורי שלהן אל ערוצים שונים לחלוטין. מ"חצויה" ועד "האח הגדול" - קבלו את המעברים על המסך הישראלי

קרה לכם שהתרגלתם לצפות בסדרה או תוכנית בערוץ מסויים ואז לפתע היא הגיחה בערוץ אחר? למרות שהמהלך הזה קרה לא מעט על המסך הישראלי, אנחנו עדיין מופתעים מחדש לגלות על תוכניות וסדרות שעברו אל ערוצים אחרים ולעיתים - למתחרים. אספנו את המקרים הזכורים ביותר!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"בת השוטר" - מערוץ KIDZ לערוץ טין ניק

סדרת הדרמה והמתח שכולנו מחכים לה בכיכובה של ליאנה עיון, אמורה לעלות כבר בשבועות הקרובים למסך. כולנו התכוננו לראות אותה בערוץ KIDZ, אלא שכפי שחשפנו כאן אתמול, ברגע האחרון ב-yes הוחלט להחליף את ערוץ השידור ולהעביר את הסדרה אל ערוץ טין ניק. הסיבה: לאחר הצפייה של מקבלי ההחלטות בסדרה, הבינו שהתוכן יותר תואם לגילאים הבוגרים יותר בעולם הנוער ופחות לילדים. 

 

"האח הגדול" - מקשת 12 לרשת 13

תוכנית הריאליטי המצליחה שסוגרת מספר מתמודדים בבית מפואר אחד למשך תקופה של כשלושה חודשים. העונה הראשונה עלתה בישראל בשנת 2008 והנחו אותה ארז טל ואסי עזר (בהמשך קורין גדעון נכנסה לנעליו) והיא שודרה בזכיינית "קשת" בימי ערוץ 22. בעקבות שינויי בעלות בחברת ההפקה (אנדמול שיין ישראל), "רשת 13"קיבלה לידיה את הזכויות על הפורמט בישראל ובשנת 2018 עלתה לראשונה בערוץ החדש - בו משודרת עד היום (שתי עונות רגילות ועונת VIP). 

© צילום: מיכה לובטון

"הישרדות" - מערוץ 10 לרשת 13

"הישרדות", תוכנית הריאליטי שמחזירה קבוצה של אנשים לשטח פראי, באמצע הג'ונגלים תמיד נחשבה לאהובה ובולטת במיוחד על המסך הישראלי. הגרסה המקומית החלה בשנת 2007 בערוץ 10, נקראה בזמן הזה "הישרדות 10" והיוותה תוכנית הדגל של הערוץ במשך חמש שנים. הפורמט לא שרד בערוץ שנקלע לקשיים כלכליים, הפורמט נקנה על ידי הזכיינית רשת (עוד בזמן ערוץ 22) - למרות מאבק משפטי ארוך - מה שגרם לכך שלא יהיו עונות חדשות עד אשר הדבר הסתדר. עד היום התוכנית משודרת ב"רשת 13" - שלמרבה האירוניה התאחד בסופו של דבר עם ערוץ 10. אגב, מאז ומעולם גיא זו ארץ נשאר המנחה של התוכנית!

 

"ערב טוב עם גיא פינס" מ-HOT לערוץ 10 ולקשת 12

תוכנית הבידור והרכילות המובילה, קיימת כבר 23 שנים! מהדורת הבידור החלה בשנת 1997 ב-HOT3, עברה בשנת 2005 ל-HOT בידור ישראלי, בשנת 2010 העפילה לערוץ 10. משם, בשנת 2017 עברה לערוץ 22 אל הזכיינית "קשת" ונשארה שם (ערוץ 12) גם לאחר הפיצול.

© גיא כושי ויריב פיין

"חצויה" מ-HOT ויאודי יאנג אל ניקלודיאון

דרמת הויאודי היומית - על יצורים על טבעיים, ערפדים, שדים, מסדר חשאי ומי שמנסה לנקות את העולם מערפדים. הסדרה הישראלית שהביאה לנו קצת גלאם של "דמדומים", רק במקום עם רוברט פטינסון וקריסטן סטיוארט היו לנו את עמית פרקש ויון תומרקין. לאחר שתי עונות מצליחותבמיוחד, הוחלט לשדר את העונה השלישית -"חצויה: הדבר האמיתי" בערוץ ניקלודיאון. אגב, העונה השלישית הראתה שכל מה שראינו בעונות הקודמות היה למעשה סדרה, אך מה קורה כשעולם הערפדים מגיח אל העולם האמיתי? פרט טריוויה נוסף: שנים לאחר מכן, הסדרה שודרה בכל ערוץ ילדים אפשרי בשידורים חוזרים.

© צילום מסך מהסדרה

"ראש גדול" מערוץ "יסבבה" אל ערוץ הילדים ו-KIDZ 

"לך עם החלום", תמיד התנגנה לנו בראש בתקופת הילדות. סדרת הנוער על התיכון הצבעוני והמשוגע היוותה חלק בלתי נפרד מההתבגרות שלנו - כך גם אלחנן - המנהל המיתולוגי. הסדרה התחילה את השידור שלה בשנת 2004 בערוץ ילדים של חברת הלווין, yes, אשר נקרא - יסבבה, שם שודרה העונה הראשונה. בעקבות ההצלחה וכדי להגדיל את קהל הסדרה, הוחלט להעביר העונה השנייה אל ערוץ הילדים שהיה בימי הזוהר שלו ושידר במקביל ב-HOT את המתחרה - "השמיניה". לאחר שנים של שידורים חוזרים בערוצים שונים ושבע שנים אחרי סיומה בשנת 2017 הוחלט על שתי עונות נוספות בערוץ KIDZ ב-yes עם עלילות ודמויות חדשות ואפילו שם קצת אחר - "ראש גדול: ראש חדש". כמובן שכמה דמויות בולטות מהעבר השתתפו גם בגרסה החדשה.

 

"תיכון השיר שלנו" - מערוץ yes stars ישראלי ועברה לניקלודיאון

דרמה מוזיקלית יומית שהיא סדרת הבת של "השיר שלנו" שהביאה לנו למסך את הזוג האהוב והמיתולוגי נינט טייב ורן דנקר. "תיכון השיר שלנו" נולדה כדי לתת מענה לחובבי הסדרה המקורית וכדי להביא את "השיר שלנו" בגרסה מיוחדת לבני הנוער והמתבגרים. היא הדרמה היומית החדשה החלה את שידוריה בשנת 2009 בערוץ yes stars ישראלי (אותו ערוץ ששידר את הדרמות המקוריות של החברה).הסדרה עסקה בנושאים מגוונים בעולמם של המתבגרים ולא התביישה לגעת בנושאי חומרים אסורים, אלכוהול,מין ועוד. גם כאן, העונה השנייה (והאחרונה) עברה אל ערוץ ניקלודיאון בתקופת השידור המקורית.

© יוסי צבקר, באדיבות yes

"גב האומה" - מ"רשת" אל ערוץ 10 ובחזרה לרשת 13

תכנית הסאטירה, "גב האומה", בהובלת ליאור שליין, דאגה למתוח ביקורת על כל מה שקורה במדינה בדרך הכי קורעת שאפשר. התכנית עלתה לאוויר לראשונה בשנת 2010 בזכיינית "רשת" (ערוץ 22) ובזמנו נקראה בשם "מצב האומה". חמש שנים לאחר כך, התכנית עברה אל ערוץ 10 ושמה שונה ל-"גב האומה". לאחר המיזוג של ערוץ 10 עם רשת, התכנית חזרה ל"רשת 13" (וכבר השאירה את השם "החדש"). לאחרונה, לאור בעיות תקציב בקורונה, הוחלט לוותר על המשכה על המסך למרות החוזה הקיים, ובימים אלו שליין תובע את רשת 13 על העניין.

 

"הצינור" - מערוץ 10 אל רשת 13 

תוכנית האקטואליה שעוסקת בחדשות הרשת, החילה בכלל כפינה בתוכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר בחדשות ערוץ 10, בהמשך, בשנת 2010 לתכנית שלמה בשם "צינור לילה" ומאז לא נחה לרגע, בדיוק כמו התכנים שלה, אשר מביאים את כל מה שחם ברשת. התוכנית הזאת החליפה מספר מנחים, גיא לרר, שי לי שינדלר וטל ברמן והחליפה שמות, צינור לילה, הצינור, הצנרת, ושוב הצינור. מבולבלים? גם אנחנו, אבל ננסה להסביר: השינוי הזה נבע מכך שגיא לרר, מי שהנחה את הצינור בערוץ 10 עזב את ערוץ 10 ל"רשת" ושם הנחה תוכנית דומה בשם "הצנרת", מי שהחליף אותו בינתיים בערוץ 10 עם "הצינור" היה טל ברמן וכשהערוצים התמזגו הוחלט להחזיר את השם ל"הצינור" ואת המנחה גיא לרר.

 

 

תגובות