קווין רובין: "אני מלוהק בגלל יכולות המשחק, לא בגלל כמות העוקבים". kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

קווין רובין: "אני מלוהק בגלל יכולות המשחק, לא בגלל כמות העוקבים"

לא עוצר לרגע: קווין רובין משיק תפקיד טלוויזיוני חדש ("שמשון גיבור" ב-"BIGI") ומתיישב איתנו לראיון במיוחד בו מדבר על הכל. השינוי שעשה עד להצלחה, האתגרים שהוא לא מוכן להשתתף בהם, הסטיגמה על כך שמקבל תפקידים רק בגלל כמות העוקבים שלו וגם: מה קרה עם בן זיני?

קווין רובין הוא הוכחה לכך שעם כוח רצון ועבודה קשה מגיעים רחוק. הוא החל את דרכו לפני כארבע שנים עם סרטונים עצמאיים באינסטגרם. צבר קהל, נלחם על מקומו, היה לוקח כל הזדמנות כדי להתקדם - וזה לגמרי עבד. הוא הפך לאחד מכוכבי הנוער הבולטים בישראל כשמאחוריו שלל פרויקטים נחשקים (ביניהם גם סדרות וסרטי קולנוע), מאות אלפי עוקבים, מיליוני צפיות, תארים מחמיאים והוא לא מתכוון להוריד את הרגל מהגז.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

היום (ד'), הוא יפציע בתפקיד ראשי בסדרה קומית חדשה בכיכובו, "שמשון גיבור" (ימי רביעי בלעדי ב-BIGI מבית ערוץ הילדים). הפעם, רובין יגלם סוכן שב"כ כושל ושוויצר לצד חברו הטוב אוראל צברי, עודד פז ועדן סבן. לכבוד פרק הבכורה, תפסנו את רובין לראיון מיוחד בו דיבר על השנה האחרונה בחייו, השמירה שלו על הקהל וגם, איך לא, על מה שקרה עם בן זיני.

מתוך "שמשון גיבור". באדיבות BIGI
 

בשנה אחת כיכבת בשלוש סדרות ויש עוד על הפרק. איך זה קרה דווקא עכשיו?

"אחרי כל כך הרבה עבודה אני סוף סוף קוצר את הפירות. אם אתה משקיע במשהו המון זמן ולא מפסיק להאמין בעצמך - זה קורה. אני מרגיש שזו השנה שלי, עשיתי ועושה כמה פרויקטים ויש עוד כמה שמתוכננים קדימה. אבל חשוב לי לציין שגם כשיש לי פרויקט בטלוויזיה, לעולם לא אעזוב את היוטיוב, זו הקרקע לי.

אתה זוכר את כל ה-'לא' בתחילת הדרך?

"בטח שזוכר. כל אודישן שאני עובר אני מרגיש שאני שמח כפול ממה בן אדם אחר שמח. עברתי כל כך הרבה 'לא' וזה כיף לקבל 'כן'. אני חושב שתמיד אקבל גם 'לא' לצד כל מה שכן אקבל, אבל אני לא מוריד את הראש ומתבאס ממשהו שלא קורה, משהו אחר יגיע, אני בטוח". 

לפני הפריצה שלך ככוכב רשת, ניסית את דרכך כשחקן וזה לא קרה. אתה חושב שזה שאתה כוכב רשת זה מה שמקנה לך תפקידים, אגב לא רק לך, יש מעין אמירה כזו ש'היום בוחרים רק כוכבי רשת בגלל כמות העוקבים שמועילה לפרויקטים'.

"אני מבין את ערך המוסף של כוכבי רשת, אבל לי אישית במאים ואנשי מקצוע תמיד אמרו לי שהסיבה שאני מלוהק לסדרות זה בגלל יכולות המשחק שלי. אם לא הייתי לומד משחק ומשקיע בזה - לא הייתי מתקבל לשום דבר. בסופו של דבר על המסך אתה רואה דמות ולא מספר עוקבים. בכל הפרויקטים רואים דמות ולא את קווין רובין היוטיובר. אני חושב שמספר עוקבים זה חמוד ויפה, אבל אם אתה לא יודע לשחק - זה לא ישחק לטובתך".

בראיון הבכורה שלך, שעשית אצלנו ב-2017, טענת שגם כשחקן הרשת הכרחית - עדיין בגישה הזו?

"אני חושב שהרשת הכרחית לכולם כי זה פותח יצירתיות ונותן לך להראות את מי שאתה. הרשת היא עולם כיף אם אתה משתמש בה נכון. זה עולם שצריך לדעת איך להשתמש בו. אגב, לא רק לשחקנים. היום בטיקטוק למשל אתה יכול למצוא רופאים ומורים. הרשת טובה לכל דבר, בכל תחום".

© רמי זרנגר

היום אתה יותר מגדיר את עצמך כשחקן או ככוכב רשת?

"אגיד לך ככה - כשאתה הולך לקיוסק אתה קונה רק במבה? הרי יש לך מבחר. אותו הדבר גם כאן - כשאתה מגיע לקווין רובין יש לך אותי כשחקן, כוכב רשת, מנחה, מוציא שירים. אני עושה את כל מה שאני אוהב, לא מגדיר את עצמי כמשהו אחד".

פעם השאיפה של כולם הייתה להגיע אל הטלוויזיה, וגם כוכבי הרשת רדפו אחרי ההישג הזה. אתה חושב שהיום זה עדיין יעד של מי שפורץ דווקא משם?

"אני חושב שזה תמיד כיף להגיע לטלוויזיה וכאן זו עדיין פריצת דרך. אם אתה עושה גם וגם זה אתה מרגיש מלא יותר, זה סוג של יעד שכולם רוצים להגיע אליו. לצד זה אני מכיר אישית כוכבי רשת שלא מעניין אותם משחק והם לא רוצים להגיע אל הטלוויזיה. אגב, הרוב כיום לא רוצים משחק, מי שרוצה מורגש עליו והוא הולך לאודישנים".

ב"פול גז"
ב"פול גז" © צילום: דויד סקורי בבר

הגישה היום כלפי כוכבי הרשת השתנתה או שעדיין יש איזו תווית. בין אם זה באודישנים או בגישה של הקהל?

"תמיד אמרתי שבגלל שאני כוכב רשת, אני רוצה להראות פי וכמה וכמה שאני יותר שחקן. בגלל שיש תוויות וסטיגמות, הייתי יודע את הטקסטים בעל פה בצורה קיצונית, לומד כפול כדי שאדע לשלוף. אני הולך למורים פרטיים לפני כל אודישן כדי שאגיע הכי טוב שיש ושלא יגידו: 'הנה עוד כוכב רשת', אלא שיגידו: 'הגיע אלינו שחקן'".

כאמור, היום עולה "שמשון גיבור" (BIGI) בכיכובך. אי אפשר שלא להיזרק לאסוציאציה לשמשון הגיבור מהתנ"ך שהשיער שלו הייתה נקודת החולשה שלו. מה הייתה נקודת החולשה שלך?

"רק דבר אחד יכול להפיל אותי וזו המשפחה. כל עוד כולם שמחים ובריאים אני יכול להמשיך. אם יש מישהו במשפחה שלי, הכוללת גם את דני, שעובר עליו יום לא טוב והוא מבואס - זה פוגע בי. משפחה היא לגמרי עקב האכילס שלי".

ב"שמשון גיבור" © מקס קובלסקי ועדי ברק

שמשון גיבור הפעם הוא סוכן שב"כ סודי, כמה אתה נזהר מלספר סודות שלך לאחרים כדי שלא ייחשפו?

"אין לי פחד מלחשוף סודות כי אין לי כאלו או איזה סוד דרמטי שיכול להיחשף. אני לא נכנס לשום פינות עם אף אחד. בכללי אמא שלי היא מי שיודעת עליי הכל וזו שאני מספר לה הכל".

© kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

הסדרה מורכבת מאנשי צוות שלא זרים לך ועובדים איתך באופן יומיומי בוולוגים.

"נכון, ולמרות הכל עשיתי אודישן לסדרה בדיוק כמו כולם מול יוני וערוץ הילדים. זה נורא מוזר כי אני עובד עם יוני חרל"פ שלוש וחצי שנים, הוא השותף שלי ואחראי התוכן בערוץ היוטיוב שלי, הוא עובד איתי יום יום. שמחתי שעשיתי אודישנים כמו כולם ושזו סדרה רצינית שפועלת כך. ב'שמשון' יוני הוא גם הבמאי, היוצר והכותב. אני עובד איתו על כל דבר אפשרי. זה היה מאוד כיף, כי אנחנו מכירים. הוא יודע איך להסביר לי הכי מהר שיש, עשינו חזרות אחד על אחד, זה היתרון שבהיכרות שלנו. הוא היה מגיע אליי, עשינו חזרות רבות יחד, כי אני חייב להחזיק את התפקיד הראשי. אחרי שהתקבלתי גם אוראל התקבל לסדרה והיינו קומונה של חברים על הסט. הייתי קם כל בוקר, מתקשר לאוראל ויוני, שהם החברים הכי טובים שלי, והולכים יחד לצילומים. זאת במקביל לכך שאני מצלם איתם וולוגים בימים פנויים. אבל היה כיף, חוויה, מאוד מסיבי וימי צילום ארוכים, אבל התוצאה מדהימה ואפשר לראות אותה ב-BIGI כמובן".

© מתוך שמשון גיבור, BIGI

השבוע צץ לו 'אתגר הביט', במסגרתו משתמשים שונים וכמה כוכבות רשת, ביקשו מהעוקבים להעביר להם כסף. מהי הדעה שלך בנושא?

"קראתי את זה אצלכם ואני חושב שזה הזוי. אם היו מבקשים כסף לתרומה ולעמותה אז לדעתי צריך לפתוח דף נחיתה לעמותה וצריך להעביר לשם את הכסף. לא הייתי עושה את זה בחיים, לעולם לא ביקשתי סתם כסף על שום דבר. זה עוד אחד מהדברים שמדגישים כמה צריך לדעת איך להשתמש ברשת, וזה שימוש רע - מי שעשה את זה, גם אם לא התכוון שזה יצא כך, פשוט צריך ללמוד לקח לפעם הבאה. זה פשוט גזל".

קולגות מתחום הרשת הופכים לשם חם עבור מלהקי הריאליטי, יש סיכוי שנראה אותך באחד הפורמטים בעתיד?

"אני לא שולל ריאליטי, כל דבר בזמנו. אבל בשלב הזה של חיי לא רואה את עצמי נכנס ל'האח הגדול' או טס ל'הישרדות'. זה עוד לא הזמן שלי אבל גם לא שולל את זה. כל מי שהולך שיהיה לו הכי בהצלחה ואני הכי מפרגן. אגב תמיד גם מלחיץ אותי - אם אהיה בריאליטי, מי יעלה וולוגים לערוץ?!", מסכם בצחוק.

© kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

ואם כבר מזכירים קולגות. אי אפשר להתעלם מהדרמה התורנית של עולם הרשת. בשבוע שעבר נודע כי רובין ובן זיני לא עוקבים אחר זה ולמעשה, זיני גם חסם את קווין מהאינסטגרם. רבים טוענים שזה בגלל תחרותיות לא מוצהרת בשל היותם עוסקים בתחומים דומים ברשת. רובין לראשונה מתייחס לדברים (שלא בתגובות באינסטגרם) ומגיב על הנושא.

"האמת שלא נכנסתי לזה. אני לא נכנס לריבים עם אף אחד, זה חיה ותן לחיות. אם מישהו לא מסתדר איתי הכל בסדר, לא כולם מסתדרים עם כולם. מאחל לזיני המון בהצלחה עם הדרך שלו ושיהיה רק טוב".

 

הקהל יכול לשים לב לדמיון למשל בין הוולוג האחרון של זיני לוולוג שרובין כבר עשה בעבר ("אמונג אס גרסת המציאות"). רובין דווקא מנסה לראות את הצד החיובי ומדגיש כי חושב שזה לא משהו שנעשה במחשבה תחילה מצד זיני או יוצרי רשת אחרים באופן כללי וכי אלו דברים שקורים מדי פעם.

"אני חושב שזה יכול להיות גם צירוף מקרים, ושכל אחד עושה את התוכן שהוא הכי אוהב, ושוב - זה בסדר. לפעמים זה דומה ולפעמים זה לא דומה". 

אתה מייצר גישה יחסית חיובית, אבל יש תחרותיות ואגו ברשת?

"בוא, יש תחרותיות בכל דבר. כל עוד זו תחרות בריאה המניעה לעשייה - זה מבורך. יש תחרות בכל תחום. אני בגישה שכשיש לך מתחרה אתה בעצם רוצה להצליח".

איך מצליחים להיות מקוריים?

"לי אישית יש את יוני שהזכרנו קודם. הוא הוגה את הרעיונות של התכנים ואחראי עליהם בערוץ היוטיוב. אנחנו עושים סיעור מוחות, עד שמגיעים למוצר הסופי של הוולוג שיועד מצלם, לאה עורכת אותם, איב ואוראל משתתפים, וכמובן שנועם כפיר, שהיא בת הזוג של יועד, מפיקה אותם. אנחנו מגיעים ושואפים לתוצר מוגמר מושלם".

 

בתור מי שמומחה בכותרות שמביאות כניסות וצפיות - אתה חושב שגם הקהל מחפש את כל הריבים ואת כל האימרות כדי לעשות מזה אש? כמו שקרה עם קים וטיילור.

"אותי זה לא מעניין הריבים ולא מחפש את הריבים האלו. אני לא נכנס לזה וזה 99.9% לא מעניין אותי". 

לא רק בעולם הצעירים. השנה רובין השתתף בקומדיה גם לקהל הבוגר יותר ולאחרונה הוא לוהק לסדרת דרמה ראשונה שלו בעולם המבוגרים בשם "ירושלים", אליה יצטלם בעוד כשבועיים לצד שמות גדולים כמו רותם סלע.

"זה תפקיד דרמטי ראשון בסדרה למבוגרים. אומנם היה לי תפקיד דרמטי מדהים ב'זיגי' והוא תפקיד שהכין אותי למקפצה של 'ירושלים'. המשחק שלי היה לא פשוט בגלל סיפור הרקע של סיון, הדמות שגילמתי. גם ב'ירושלים' יש לי תפקיד דרמטי לא פשוט. אני גם מגדל זקן במשך חודש שלם בשביל התפקיד הזה".

הלוק החדש
הלוק החדש © kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

אל תמהרו להעביר את רובין ז'אנר, הוא עדיין בולט בעולם הילדים והנוער. יעידו על כך שניים וחצי פסטיגלים שעשה והביקוש הרב של הנוער לראות אותו מפציע במופע גם בשנים הבאות.

"כשהתחלתי את הדרך שלי, הייתה לי מטרה לעשות פסטיגל, וכבר כילד הייתי צופה והייתי מדמיין את עצמי על הבמה. כשהייתי ב'פליי פסטיגל' בשנה שעברה, הבאתי את אמא שלי ובשיר 'יבוא לטובה' ראיתי את אמא שלי בקהל בוכה, אף אחד לא שם לב אבל בכיתי גם מהתרגשות. בכיתי כי הצלחתי להגיע לאן שרציתי ושהמשפחה שלי רואה אותי מגשים את החלום. זה היה אחד הרגעים היותר מרגשים בקריירה שלי".

© kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

להיות כוכב נוער זה דבר מחייב. נורא נזהרים מה לא לעשות, מה לפרסם, מה לא לפרסם, מחשש להעביר מסר שגוי.

"יש לי חוקי ברזל - מה שאני לא רוצה שאחותי הקטנה תראה, אף אחד לא יראה. אין אצלי סיגריות ואלימות. גם כשאני מצלם וולוג שהוא נראה מסוכן, יש לנו אחראי בטיחות שבעין חיצונית מסתכל שאף אחד לא נפגע. אגב, זה לא קשור לטווח גילאים, יש גם בני 20 פלוס שצופים בוולוגים. בכללי כל מי שיש לו מלא עוקבים צריך לקחת את זה למקום טוב וחינוך טוב".

תשמע, הקהל מחזיר לך אהבה מטורפת. רק לפני חודש זכית אצלנו בתואר "כוכב הרשת של השנה" ברוב מוחץ. לא מובן מאליו.

"זה תמיד כיף לקבל פרס, זו מעין טפיחה על השכם על כך שאתה עושה עבודה טובה. אני עובד מאוד קשה לקבל את הפרסים האלה. את כל הפרסים שלי אמא שלי לקחה הביתה ופינתה ארון שלם כדי לשים אותם שם. עכשיו היא אמרה לי שהיא פתחה ארון חדש בשביל אחותי קים, אחרי הזכייה שלה אצלכם. היא מתחילה את הדרך שלה ואין לי בעיה שהיא גם תעקוף אותי, אני הכי מפרגן לה בעולם. כל קבוצת הווטסאפ שלנו הייתה בטירוף אחרי שהכריזו שהיא זכתה ב'הבנים והבנות'. היא לחלוטין מצליחה בזכות עצמה. עכשיו היא גם עם הפנים קדימה, לומדת משחק ומכוונת לשם. הלוואי שיום אחד ייצא לנו לעבוד יחד על סטים גם בתחום הזה".

© לינוי מסטבוים

כל מי שגייסת לוולוגים שלך הפך גם לכוכב בפני עצמו ולאושיית רשת מצליחה. איך אתה מסביר את זה?

"אפשר להגיד שנתתי המון חשיפה לאוראל, יועד ואיב, אבל ההצלחה לא הגיעה אך ורק דרכי. כל אחד מוכשר בפני עצמו. אוראל הכי מצחיק בעולם, איב עם האמביציה שלה, דני עם היצירתיות שלה ועם הפאשן. יועד עם הגאונות שלו בכל הטכנולוגיה וההבנה בתחום. ברגע שאתה יודע איך הדברים פועלים, אתה יכול לעשות את זה. חלילה אין שום קנאה בחבורה, אפילו כשאוראל התקבל ל'שבאבניקים' הזזנו תאריכי צילום לוולוגים שתוכננו מראש כדי שיוכל לצלם בשקט וכמו שצריך. זה אצל כולם ככה. כשיש למישהו משהו אנחנו ניתן לו את הבמה. המטרה היא שכל אחד יצליח בתחומו ויתפתח".

© ביאנה קארו ויטקין, באדיבות HOT

אתה גם דואג לטפח לא מעט להיטי רשת ושיתופי פעולה עם זמרים שלא היינו מדמיינים שיפנו גם לקהל ברשת בצורה כזו. מה מתוכנן לנו בגזרה הזו?

"אני כבר עובד על שיר חדש עם מישהו או מישהי שכולכם אוהבים ומכירים. בימים אלו אני בעיצומן של הקלטות, בקרוב מאוד אגלה את זהות הזמר או הזמרת. אני לא חושב שאני בעצמי לא זמר ואני לא חושב שכדי לעשות מוזיקה צריך להיות זמר, אני פשוט עושה את מה שאני אוהב. אישית אני אוהב ראפ, אז אני מביא איתי תמיד זמרת או זמר שיעשה ווקאל שאני לא יכול לעשות, ואז אני חושב שהשילוב הזה מצליח. בכל פעם יש לי פאשן לזמר או זמרת שאני אוהב באותו רגע, אחרי זה אני יוצר פנייה, פגישה ו-90 אחוז מהפעמים קיבלתי תשובה חיובית".

אתה מנהל זוגיות יציבה מאוד עם דניאלה. מי יותר לוחץ על טבעת - היא או התקשורת והקהל?

"השאלות האלו לא מציקות לי בכלל", מכריז וצוחק. "אני לא מסתיר את זה שאני ודני נתחתן בוודאות, לא רוצה להגיד מתי כי אז אני אהרוס לדניאלה, תחכו עוד קצת בסבלנות וכולם יהיו מאושרים".

© @kevinrubin120 מתוך אינסטגרם

הצהרת לא פעם שאתה היפוכונדר. איך זה מסתדר עם כל תקופת הקורונה?

"ההורים שלי היו חולי קורונה והיה לי קשה מאוד נפשית. הייתי איתם בטלפונים כדי לוודא שהכל בסדר. לא נדבקתי כי לא גר איתם, אבל הייתי שולח להם דברים מחוץ לדלת. בכללי אני מסתובב בחוץ רק כשאני חייב וזה כמובן קורה אך ורק עם מסכות. משתדל להיות כמה שיותר בבית וכשיש סגר אני כל היום בבית. יאללה שתעלם כבר הקורונה!".

ביום שאחרי הקורונה - יש כיוון אולי להגיע לחו"ל? עוד לא היה יוטיובר ישראלי שעשה את זה בגדול מעבר לים.

"אף פעם לא אומר לא. זה פשוט לא הפורטה שלי ואני לא מחפש את זה. אם תגיע הצעה, אז למה לא? אבל אם זה כן יקרה לדעתי זה יהיה גם בעולם היוטיוב וגם בעולם המשחק". 

ומה כן היעדים?

"אני אומר כל בוקר לדני - כל עוד אני קם עם חיוך, אני עושה משהו טוב עם עצמי. מאחל לעצמי לעשות את מה שאני עושה היום ולהתפתח בזה עוד ועוד".

© מתוך אינסטגרם @kevinrubin120

יש פחד שזה יסתיים יום אחד?

"לא", מצהיר קווין ומפרט, "אם אתה עובד קשה אין סיבה שזה ייגמר. אם אתה מוריד רגל מהגז - זה יקרה. זה היתרון בלהיות גם כוכב רשת, אתה אחראי לעצמך. ככל שאני עושה תוכן טוב ודוחף את עצמי קדימה - זה לא ייגמר".

 

תגובות