מקיף מילאנו 3: ממשיכה להביא מסרים בצורה טובה ובגובה העיניים. מתוך "מקיף מילאנו", כאן חינוכית

מקיף מילאנו 3: ממשיכה להביא מסרים בצורה טובה ובגובה העיניים

אחרי שלושה פרקים של העונה השלישית: האם מקיף מילאנו מצליחה להמשיך לעורר בנו סקרנות כמו בעונה הראשונה? • ביקורת

אחרי הפסקה קלה, "מקיף מילאנו" (כאן חינוכית) חזרה השבוע לעונה שלישית וארוכה אף יותר מקודמותיה. מה חשבנו על העלילה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שנה חדשה בבית הספר המקצועי "מקיף מילאנו" וכולם עדיין מתאוששים מהמלחמה על הטיסה למילאנו. את כל האהבות, השקרים, ההסתבכויות והחברויות מחולל אדם שרון, תלמיד חדש שמגיע לבית הספר עם סוד גדול ורעיון לאפליקציה חברתית שתשנה לכולם את החיים. עומר, נורי, מבורך, גיא, זיו, שירן, רועי וכל החברים יתמודדו גם השנה עם האתגרים האמיתיים?

© משה נחומוביץ' | כאן חינוכית

ובכן אחרי שלל מסרים בולטים לאורך העונות הקודמות שכבר קיבלו פה מחמאות בעבר, נדמה היה ש"מקיף" לא יכולה עוד להביא מסרים המעסיקים את עולמם של בני הנוער. תופתעו לגלות - אבל דווקא יש ועוד איך! וכאלו שמוכיחים שהיא לגמרי סדרת נוער ולא סדרת ילדים.

נכון, אומנם לא מדובר ב"אליטה" או ב"אופוריה" שהן סדרות נוער בינלאומיות שבהחלט לא מהססות לדבר ולהציג הכל (בלשון המעטה), כאן זאת גרסה מעודנת, אך חשובה, עניינית וכזו שבהחלט עושה צעד חשוב בעולם סדרות הנוער בנוגע לפתיחות של מגוון נושאים.

 

בעונה הקודמת ראינו ניצוץ של התעסקות בהסכמה לקיום יחסי מין בין בני זוג - כאן הוא מתרחב בגדול. יש דיון ושיח בריא/הססני בין בני זוג בנוגע לאיך ואם כדאי לקיים ובאיזה שלב, להיות קשוב לפרטנר/ית ובעיקר לשים את הדברים על השולחן ולא רק לחשוב על לחץ חברתי בנושא. כיף שזה קורה עם הדמויות של מבורך (מיקה צור המדוייקת) וגיא (עילי צ'פמן המוכשר) - הם הזוג הכי אהוב בסדרה ואלו שידעו לגשת לנושא בצורה הנכונה ביותר לקהל.

שיח בריא על יחסי מין © מתוך "מקיף מילאנו", כאן חינוכית

בנוסף, בעונה הזאת, אחרי שהיוצר כבר התחרט בעבר שזה לא קרה בעונות הראשונות, נראה נשיקות גאות, אבל לא כאלו ש'נעשו על מנת לעשות', אלא כחלק מהצגה נורמטיבית של הדמויות. תחושה שלנו - יש מצב שנראה בהמשך הסדרה (או בעונות הבאות) גם דמויות נוספות מהקשת הלה"טבקית.

יש כאן גם הצגת התפרצויות אלימות, וכן - גם כלפי דמויות הנשים. זה משהו שצריך לבוא ולעורר, במיוחד בגיל צעיר כגל כך והדרך בה הסיטואציה מוצגת, דרך רן מושיוב הרגיש והנפלא, עושות את זה בצורה שמעבירה את המסר בלי לנסות לדחוף אותו בכוח - אלא מתוך הבנה בסיסית וחיבור לנושא ממקום נקי.

© מתוך "מקיף מילאנו", כאן חינוכית

מה שיפה בסדרה הזאת בנוסף להכל, זה שבניגוד לסדרות נוער אחרות המציגות כיתות ומתמקדות בכמות תלמידים בודדות (בעוד השאר ניצבים) - כאן יש באמת הצגת סצינות לכל תלמיד בכיתה ובהחלט נוצרת אווירת בית ספר אמיתית ולכן גם קל להתחבר לסדרה הזאת ולהרגיש שהיא אמיתית ומהחיים שלנו. 

השחקנים ממשיכים לכבוש את הלב ולגעת בנו כמו שצריך, אם זאת קים אור אזולאי שתמיד חדה ובאה הפעם להציג גם קו עלילה של הצד הלא טוב בעולם הפרסום, אם זאת נאיה בינשטוק המדוייקת כהרגלה, יונתן ווקס שמצליח לעורר בנו קשת רגשות בו זמנית, עילי צ'פמן הכובש שהתחדש בעונה הזאת גם בהפגנת הכשרון המוזיקלי שלו בצורה פומבית יותר, עדי טנא המהפנטת, אורי ביטון הקורע, טל גרושקה שהוא תוספת חובה, כייפית ומצחיקה בכל קאסט, והרשימה- ברוך השם עוד ארוכה.

© מתוך "מקיף מילאנו", כאן חינוכית

בקיצור, "מקיף מילאנו" היא הוכחה שאפשר להציג סדרת נוער אהובה ופופולרית עם קצת יותר פתיחות. היא אומנם לא מנסה לבעוט יותר מדי ונשארת תחת מסגרת חמודה, אבל היא בהחלט עושה עבודה טובה ומתקדמת אל קו סדרות הנוער שצריך לעשות כאן בישראל. אנחנו הכי מחפשים סדרות בגובה העיניים ומותאמות לקהל הצופה בהם, וכן - זה לא תמיד רק לילדים, אז תזכרו את זה!

 
תגובות