לקראת החורף: איך תמנעו מפריזיות בשיער בימים הגשומים?. adobestock

לקראת החורף: איך תמנעו מפריזיות בשיער בימים הגשומים?

כשהטמפרטורות הולכות ויורדות ואנו נוטים להישאר יותר בבית ולהיחשף לתנורי החימום, תופעת היובש המוכרת לכולנו פוגשת אותנו לא רק בעור אלא גם בשיער שנוטה להתבלגן ולהתקרזל. מה עושים במקרה כזה ואיך נימנע מכך? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום

כמה פעמים יצא לכם לקום בבוקר ל"יום שיער רע במיוחד?", וכמה פעמים התבאסתם שלוקח לכם זמן רב בבוקר לנסות לסדר אותו לפני שאתם הולכים לבית הספר? אז תכינו את עצמכם לעונת החורף המתקרבת אלינו בצעדי ענק. בעונה זו בשל השילוב הקיצוני של הקור שבחוץ לבין החום בתוך ביתנו וחוסר הלחות באוויר, תתקלו כנראה בתופעת "יום השיער הרע" לעיתים קרובות יותר עד שממש תיהפך להיות כחלק בלתי נפרד משגרת חייכם.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

השיער בין אם הוא חלק, גלי או מתולתל נהיה בן רגע לפריזי, מעצבן וקשה מאוד לסידור. אז איך בכל זאת נמנע מהעונה הקרה להרוס את שיערנו לגמרי? אספנו לכם כמה טיפים מעידן בר, שגריר שוורצקופף פרופשיונל בישראל.

© shutterstock

מקלחת במים פושרים

"זה ידוע כי בחורף זה מאוד פופולארי לעשות מקלחות במים חמים ואף רותחים כדי לחמם את הגוף ולהגן עליו מפני הקור, אבל הבעיה שלא הרבה יודעים כי שהות ממושכת תחת מים בטמפרטורה גבוהה עלולה לגרום להסרת הלחות בשיערנו, מה שגורם לו להיות יבש ושברירי וקשה לסידור", אמר בר. לדבריו, יש לחפוף את השיער תחת מים פושרים וחמימים.

© AdobeStock

להימנע ממייבשי שיער

 "שימוש קבוע במייבשי שיער, סופג את הלחות הטבעית שיש בשיערנו, מה שגורם לשיער להיות יבש ושברירי", טען בר. עוד הוסיף כי כתוצאה משימוש קבוע במייבשי שיער ובעיקר בעונת החורף, השיער יכול להתקרזל, מה שעלול להקשות עלינו לסדר אותו כמו שצריך.

© shutterstock

נטרול חשמל סטטי בשיער

"כאשר מזג האוויר בחוץ יבש ובעיקר בעונת החורף, חשוב לבטל את החשמל הסטטי שנמצא בשיערנו כתוצאה מכך", אמר. לדבריו, יש להרטיב את היד, לנער אותה, ולעבור מעל השיער עם היד הלחה במרחק של 2 ס"מ מהשיער ובכך להביא לנטרול החשמל הסטטי בשיער, מה שימנע משיערנו להיות מקורזל ומבולגן בשל היובש החיצוני שבחוץ.

© AdobeStock

שילוב של מוצרי טיפוח לשיער המעושרים בלחות

 "בשל הקור ומזג האוויר היבש שבחוץ, חשוב מאוד לשלב מוצרי שיער המיועדים לשיער יבש כחלק משגרת הטיפוח היומיומית שלנו", הסביר בר. לדבריו, שימוש במוצרי שיער העשירים בלחות כגון שמפו, מרכך, מסכה וכיו"ב, שומרים על רמת לחות מקסימלית בשיער, ומונעים ממנו להיות יבש ובדרך זו מונעים ממנו להיות פריזי ומסורבל. "לכאלו שבעלי שיער מתולתל שנוטה לרוב להיות יותר פריזי, רצוי גם לשלב קרם לחות ומוס לשיער שישמור עליו לאורך היום", הוא הוסיף.

© fotolia
תגובות