לוהט ומסוכן: המדריך המלא לטיפול בכוויות שמש. ADOBESTOCK

לוהט ומסוכן: המדריך המלא לטיפול בכוויות שמש

הקיץ חם מהרגיל וכבר לא צריך ללכת לים כדי להישרף בשמש, מספיק שהלכנו ברחוב עם גופיה או מכנסיים קצרים בלי קרם הגנה עלינו • אז מה עושים במקרה שנשרפתם ואיך מטפלים בעור? כל התשובות וההסברים כאן!

הקיץ כבר כאן, ולמרות שכולנו מודעים לסכנות הטמונות בחשיפה לשמש, לעיתים ללא תשומת לב אנחנו חוזרים מבילוי קייצי בחוץ אדומים ושרופים. אז במידה ונחשפתם לשמש, וחטפתם כוויות שמש, חשוב לטפל בעור בצורה מיידית. אחת השיטות המומלצות לטיפול בכוויות שמש היא שימוש בצמח האלוורה הידוע בתכונות החיוביות שלו לטיפול בעור.

ישנן שיטות נוספות מומלצות לטיפול מיידי בכוויות שמש. על מנת להקל על הכאב ולאפשר טיפול מהיר כתבו המומחים של חברת FOREVER ISRAEL את המדריך והטיפים לטיפול בעור והרגעתו לאחר החשיפה לשמש.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

© FOREVER יחסי ציבור

לפני הכל, חשוב להבין מה הן כוויות שמש. כוויות שמש הן נזק לשכבות החיצוניות ביותר של העור שלנו. זוהי תגובה לאחר חשיפה ממושכת לקרינת אולטרה סגולה מהשמש. מלנוציטים הם תאים המייצרים את הפיגמנט מלנין שאחראי על צבע השיזוף, ותפקידו להגן על העור מפני קרני ה – UV של השמש. בזמן החשיפה לשמש יש הגברה בייצור תאי המלנין ואלה גורמים לעור להשתזף. מטרתו של מנגנון השיזוף הוא להגן על העור מפני הקרינה החזקה של השמש. אולם, שיזוף יתר עלול לגרום לכוויות, שלפוחיות, קמטים, פיגמנטציה, פטריות ועוד.

לאחר חשיפה ממשוכת לקרינה ישנה חשיבות למהירות הטיפול, וחשוב להעניק לעור עזרה ראשונה באופן מיידי. ללא טיפול מתאים, אפשר ממש לסבול מכאבים, יובש וסדקים. הכאב הרגעי כאמור עתיד לעבור במהירות, אך הנזקים לעור עלולים להתפרץ בעתיד ולכן חשיבות הטיפול גבוהה. 

לא סתם צמח האלוורה מומלץ כטיפול מרגיע ומשקם בכוויות שמש. לאלוורה יש השפעה חיובית מאוד על העור, היא מספקת לחות לעור ויכולה להתמודד עם בעיות כמו כוויות שמש וגירויים בעור. אלוורה מגבירה ייצור קולגן ואלסטין בעור, מה שעוזר להפחית היווצרות של רקמת צלקת ומזרז ריפוי פצעים. אלוורה מכילה גם תרכובות הנקראות אלואין ואנתרקינונים, בעלות יתרונות אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון שיכולים לעזור להקל על הכאב ולקדם ריפוי. בשל העובדה כי צמח האלוורה איננו נגיש לכל אחד, ישנם פתרונות רבים בתחום הטיפוח ואחד הפתרונות המומלצים הוא ג'ל האלוורה המכיל את תכונותיו של צמח האלוורה.

© FOREVER יחסי ציבור

הנה כמה טיפים לטיפול בעור שיוכלו לעזור ולהרגיע את האזור השרוף:

  • הרבו באמבטיות או מקלחות קרירות תכופות כדי להקל על הכאב. בעת היציאה מהאמבטיה או המקלחת, ייבשו את עורכם בעדינות והקפידו להשאיר את העור מעט לח. מומלץ למרוח קרם לחות או ג'ל אלוורה על העור על מנת לשמור על הלחות ולהרגיע את האזור הפגוע.
    טיפ מנצח: שמרו את ג'ל האלוורה במקרר. באמצעות הקירור תכפילו את האפקטיביות של הג'ל.
  • הקפידו על שתיית מים. כוויות שמש שואבות נוזלים מהעור ומשאר הגוף. חשוב להקפיד על שתיית מים לאחר חשיפה מוגברת לשמש על מנת למנוע התייבשות והחזרת הנוזלים לגוף.
  •  אם לאחר כמה ימים מופיעות על העור שלכם שלפוחיות, אפשרו להן להחלים. בשון אופן אל תגעו או תפוצצו את השלפוחיות, מטרתן לעזור לעור שלכם להחלים ולהגן עליו מפני זיהום.
  • חשוב לשים לב ולהפקיד להגן על עור שנשרף בזמן שהוא מבריא. הקפידו ללבוש בגדים המכסים את האזור הפגוע על מנת להפחית חשיפה לשמש וכך לעודד את העור להבריא במהירות.
  • שימוש בתכשירי התזה. לעיתים קרובות העור הפגוע רגיש מאוד וכואב למגע, כך שקשה למרוח עליו תכשירים וקרמים מבלי ליצור גירוי. בנוסף, במקרים של שלפוחיות והתקלפויות, העור פגיע במיוחד לזיהומים שיכולים להיווצר על ידי מגע עם הידיים. פתרון מצוין למקרים אלו הוא שימוש בתרסיסים שונים, כמו תרסיס אלוורה ללא מגע, או ספריי לכוויות, המעניקים דרך עדינה לטפל ולהרגיע מבלי לשפשף או לגעת בעור רגיש.
© FOREVER יחסי ציבור
תגובות