יצר קולקציית אופנה בהשראת סיפורן של נשים חולות סרטן. צילום פרטי

יצר קולקציית אופנה בהשראת סיפורן של נשים חולות סרטן

מותג האופנה המיוחד של סהר כהן, שנולד מתוך הסיפור האישי שלו, השיק לאחרונה קולקציית קיץ ייחודית שנעשתה בהשראת סיפורן של נשים חולות סרטן • "חלמנו שיהיה מותג לאנשים טובים"

ליצור מתוך כאב? זה דבר לא פשוט בכלל. יש משהו מאוד חשוף בלהביא את הסיפור שלך לכולם, על אף שהסיפור עשוי גם לעזור לאחרים. לסהר כהן (26), קצין גולני לשעבר, יזם צעיר ומשתתף העונה הבאה של "הישרדות", יש סיפור חיים לא פשוט בכלל, אבל את הכאב שלו הוא ניתב למטרה טובה במיוחד. מדובר בהחלטה שכללה בתוכה גם פן אופנתי - כשהחליט להקים מותג אופנה כחול-לבן בשם "TIKI", אשר תורם מרווחיו לתמיכה בעמותות התומכות בחולי ובמחלימי מחלת הסרטן הארורה. בימים אלו השיק כהן ב-TIKI קולקצייה ייחודית ומעוררת השראה המספרת את סיפורם של נשים אשר נפטרו מהמחלה ואת אלו אשר החלימו ממנה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

"הכל התחיל בסיפורי האישי", משתף אותנו כהן, "במהלך חיי פגשתי מחלת הסרטן כמה וכמה פעמים - לראשונה כשדודתי ז״ל נפטרה מהמחלה, השנייה כשאחי חלה והחלים פעמיים, ובפעם האחרונה כשאמי ז״ל נפטרה מהמחלה לפני כארבע שנים. אמא שלי ואני היינו מחוברים מאוד והפטירה שלה הובילה אותי לתקופות לא פשוטות בזמן שהייתי קצין לוחם בצבא. הייתי חוזר בעצבות גדולה והרגשתי בדידות רבה אחרי פטירתה. חיפשתי דרך למלא את עצמי, למצוא משמעות ולעשות טוב בעולם. החלטתי להקים את המותג הזה ולהפוך את העשייה לריפוי האישי שלי".

סהר ואמו ז"ל
סהר ואמו ז"ל © צילום פרטי

איך זה נראה בהתחלה?

"הקמתי את 'TIKI', ובתחילת הדרך מכרתי כובעים. זו הייתה הצלחה מסחררת והחלטנו לגדול! תרמנו עד כה מעל רבע מיליון שקלים לעמותות תומכות חולי ומחלימי סרטן, הקמנו בית ספר ובו חולי ומחלימי סרטן, בליווי סטודנטים לעיצוב, יוצרים עיצובים, אותם אנחנו מדפיסים על המוצרים שלנו וכך גם משתפים את הסיפור שלהם. כל המסר הערכי שאנחנו מכוונים אליו עובר דרך מוצרים ממש מגניבים וצעירים שאני מאמין שיכולים להתאים לכל אחד ואחת".

סהר כהן
סהר כהן © צילום פרטי

הבנו שיש סיפור מיוחד לקולקציה החדשה שיצאה לכבוד הקיץ.

"הקולקציה הקרובה מיוחדת ביותר - היא כוללת בתוכה את סיפוריהן של מספר נשים אמיצות וגיבורות (וגבר אחד), חלקן אבדו את חייהן למחלה, חלקן ניצחו אותה וחלקן חיות לצידה".

© באדיבות TIKI
© באדיבות TIKI

היה סיפור מיוחד שנגע בך במיוחד?

"אחד הסיפורים שנגעו בי יותר הוא הסיפור של עדי. היא התמודדה עם סרטן בשלב מתקדם והייתה טיפול ביתי ב'הוספיס בית'. למרות ההתמודדות עם המחלה הצליחה בדרך נס להביא לעולם שתי בנות מהממות. החולצה של עדי כוללת בתוכה פרח חמנייה המזוהה עם שמש וזריחה, כמו קעקוע שיש לה, ואת המילה 'זורחת' (Shining באנגלית) על גב החולצה ובתוכה פרחי חמנייה בשני צבעים המייצגים את בנותיה. משהו בחיבור עם עדי הרגיש לי עמוק ואמיתי, הסיפור שלה מעורר השראה והאופטימיות שהיא חלקה איתי בשיחות קצרות עוררה בי השראה רבה. בצער ענק, השבוע הודיעו לי על פטירתה של עדי לאחר מאבק ממושך במחלה. עדי היא קרן שמש בעולם הזה ולעולם אזכור אותה ככזאת - 'זורחת'. מוסר את אהבתי הענקית ותנחומיי למשפחה המיוחדת הזאת".

החולצה של עדי ז"ל
החולצה של עדי ז"ל © באדיבות TIKI

מעבר לסיפור של עדי ז"ל, יש גם חולצה לזכר אמך ז"ל.

"נכון, היא החולצה הקרובה אליי ביותר,  לזכרה של אמא שלי - ענת ז״ל. אמא שלי הייתה אישה חזקה, דומיננטית, פעלתנית, יזמית באופיה וברוחה. במהלך חיי עברתי המון קשיים, בבית ספר, בסביבה בה גדלתי, בצבא, בזוגיות והיא תמיד הייתה שם. יש תמונה המזוהה איתה מאוד שבה היא מצטלמת ליד שלט "לחיות, לאהוב, לצחוק". שלט שכל כך מזוהה איתה ועם דרך החיים שלה, החולצה הזאת מוקדשת לה".

© באדיבות TIKI
ענת ז"ל
ענת ז"ל © צילום פרטי

איך מצליחים לחדש ולהפתיע כשמדובר במותג אופנה שמביא איתו מסר כזה ותרומה לחולי ובמחלימי סרטן?

"יש שני דברים שחשובים לנו מאוד במותג המיוחד הזה - הראשון, שנהיה מותג אופנה איכותי, עם מוצרים איכותיים, לוקים צעירים ומגניבים שבאמת כיף ללבוש! השני, העברת תחושת השייכות והמעשה הטוב בעצם הרכישה של המוצר".

© באדיבות TIKI

"המותג הזה הוא סיפור שלם. סיפור של אנשים גיבורים ואמיצים שהחלימו מהמחלה, נלחמים בה ברגעים אלו ממש ושאל אלו שכבר אינם איתנו. ללבוש 'TIKI' זה לתת ערך לעולם, זה לעשות טוב לעצמך ולאחר. כמו שתמיד חלמנו שיהיה - מותג לאנשים טובים".

גולשי פרוגי נהנים מהטבה ייחודית למותג ועל הדרך תומכים באותן העמותות - בעת הרכישה באתר TIKI - הקלידו את הקוד "Frogi" וקבלו 10% הנחה.

© באדיבות TIKI

תגיות
תגובות