5 הטעויות הנפוצות והמזיקות ביותר באיפור וטיפוח. ADOBESTOCK

5 הטעויות הנפוצות והמזיקות ביותר באיפור וטיפוח

בעידן שבו יש אינספור מותגי איפור וטיפוח, ההיצע גדול והטרנדים ברשתות החברתיות משתנים בקצב מסחרר, קשה לדעת מה נכון למרוח על הפנים, מה כדאי לשים ואיך להתאפר נכון? • לפניכם 5 טעויות הכי נפוצות ומזיקות באיפור וטיפוח - שכולנו צריכים להכיר!

"בגדול, טעויות זה לא דבר כל כך רע, כי אנחנו אמורים ואמורות ללמוד מהן", מסבירה תמר אייל-להב, יוצרת תוכן בתחום הביוטי והלייפסטייל , "העניין הוא שהרבה פעמים אין "מבוגר אחראי" שיגיד לנו שאנחנו עושים טעות ושאולי את המחיר שלה נשלם בריבית כפולה בעתיד שנראה כרגע מאוד רחוק".

בעידן של היום השפע מטורף; אינספור מותגים נמכרים ברשת ועל המדפים, קודי קופון מפתים אותנו מאוד וטרנדים ברשתות החברתיות באים והולכים כך שבאמת הסיכוי שלנו גדול יותר לעשות טעויות באיפור וטיפוח, כאלו שמזיקות באמת.  

© AdobeStock

עוד בערוץ הביוטי של פרוגי:

מהן הטעויות המשמעותיות יותר מבחינת הנזק המצטבר שלהן? מסבירה תמר אייל-להב:

לדלג על מקדם הגנה

כי שכחנו, כי אין שמש, כי התאפרתי. תירוצים יש מלא. אבל הנזק המצטבר הוא גדול: עור שמזדקן מהר יותר, טקסטורה לא אחידה, כתמים וזה עוד לפני שדיברנו על שומות, נגעים ונזקים שעלולים להיות סרטניים.

הפתרון שלי: לחפש את התכשיר שהכי מתאים לכם. למשל לחות שהיא גם עם מקדם הגנה גבוה (SPF 30 ומעלה), מקדם הגנה בתרסיס שאפשר לרסס מעל איפור, מקדם הגנה עם גוון וכיוצא בזה.

© ADOBESTOCK

לישון עם איפור

אני יודעת שאני לא מחדשת, אבל בסוף כולנו נופלות לזה. כי אנחנו עייפות, כי כבר נשכבנו במיטה בלי להתקלח ואין חשק לצאת ממנה או כי נרדמנו במקום אחר ואין שם מסיר איפור. אגב, כשהאיפור על הפנים שלנו העור לא יכול להתחדש, העיניים עלולות להפוך לרגישות יותר (דלקות עיניים מישהי?), פצעונים יכולים לחגוג ועוד הפתעות.

הפתרון שלי: מגבונים להסרת איפור. הם לא הדבר הכי אקולוגי או שהייתי שמחה להסיר איתו כל יום, אבל אם זה או להישאר עם איפור ולישון או מגבונים, אין ספק שעדיף מגבונים. שימו חבילה ליד המיטה ובתיק זה יסדר אתכן ברגע האמת.

 להקדים תרופה למכה

או במילים אחרות: להשתמש בתכשירים שממש אבל ממש את לא צריכה: תכשירי הבהרה אם העור שלך אחיד, תכשירים לטשטוש קמטוטים אם אין לך ניצוץ של קמט וכדומה. הדבר היחיד שאת צריכה הוא לרכוש ולהשתמש בתכשירים שמתאימים למצב העור הנוכחי שלך ותו לא. הסיבה אגב פשוטה: שימוש מוקדם עלול לבצע את הפעולה ההפוכה ולעורר את התופעות הלא רצויות.

© ADOBESTOCK

להשעין את הפנים על כף היד

עם כל הכבוד למחשבות הרות הגורל או לעייפות הבלתי נשלטת, את ההרגל הזה כדאי למגר-ומיד. רק תחשבו על כמות הלכלוך שכפות הידיים שלנו אוגרות במהלך היום בשילוב עם החום והזיעה שביניהן לבין העור ותבינו שהמרחק ביניכם לבין פצעונים, נגעים כעורים ושאר דלקות הוא קצר מתמיד.

הפתרון שלי: עבודה עצמית. בעיקר כזו שתעזור לכם לבצע התניה ישירה בין ההשענות לבין עור פנים מכוסה בחצ'קונים. ואם זה לא עוזר- אז הגיע הזמן לקום ולשחרר קצת עצמות. קצת אנרגיה חדשה לא הזיקה לאף אחד.

לנקות את העור יותר מדי

אז נכון, ניקיון יתר יוצר אשליה של עור פנים נקי וטהור, אבל בת'כלס, זה עלול להזיק לעור. אנחנו גם מנקות פנים, גם מסירות איפור והרבה פעמים גם עושות את זה במים חמים – מה שמייבש אקסטרה את העור, פוגע במנגנוני ההגנה הטבעיים וכמובן בחומציות המאוזנת של העור.

הפתרון שלי: לצמצם. לנקות פעם ביום במים פושרים, להסיר איפור ועדיף עם תכשירים  נטולי אלכוהול (שגם מייבש את העור).

טיפוח איפור פנים יופי ביוטי
טיפוח איפור פנים יופי ביוטי © צילום: יחסי ציבור חו"ל

 

תגובות