ניקוי פנים: איך עושים את זה נכון במיוחד בעונת הקיץ?. ADOBESTOCK

ניקוי פנים: איך עושים את זה נכון במיוחד בעונת הקיץ?

הטמפרטורות בשיאן, הלחות עולה וכולנו במוד של בריכה, ים או כל דבר שיצנן לנו את הגוף • העור שלנו נחשף לכל כך הרבה מפגעים, זיעה ושמש חזקה - אז איך שומרים על עור פנים בריא ורענן וקורן? כל הפרטים!

הקיץ כבר כאן. הטמפרטורות בשיאן, הלחות עולה והאובך הנורא אופפים אותנו בימים האחרונים, וכולנו כבר במוד של בריכה, ים או כל דבר שיצנן לנו את הגוף. עור הפנים שלנו בתקופת הקיץ חשוף להרבה מאוד מפגעים, בכל זאת אנחנו מזיעים הרבה יותר ואנחנו חשופים לשמש חזקה במרבית שעות היום.  שגרת טיפוח נכונה בקיץ ובמיוחד שגרת ניקוי חשובה מאוד לשמירה על עור פנים בריא, רענן וקורן. אבל איך עושים את זה נכון?

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

במשך היום עור הפנים שלנו חשוף לקרינת שמש, לקרינת מחשבים, רדיקלים חופשיים ולזיהום אוויר. על העור שלנו מצטברים לכלוך, אבק, פיח, חול, עודפי הפרשות שומן וזיעה ושאריות של איפור ומוצרי טיפוח שונים שהנחנו עליו בבוקר. לכן, ניקיון הפנים חשוב למניעת סתימת הנקבוביות והתפתחות של חיידקים על פני העור. 

© ADOBESTOCK

כמה כללים חשובים שיעזרו לשגרת ניקיון פנים נכונה:

מינון
- חשוב להקפיד על מינון נכון של ניקוי הפנים. שגרת ניקוי לבוקר ולערב יכולה להספיק ברוב המקרים. הקפדה יתרה יכולה לגרום גם לגירויים ולסדקים בעור ולעומת זאת כשפחות מקפידים יכול להצטבר אבק ולכלוך.

סוג הסבון - רצוי להעדיף סבונים עדינים, שמנקים את העור ומכילים רכיבים עם תכונות אנטיבקטריאליות.
לא מומלץ להשתמש בסבונים אגרסיביים שמייבשים את העור ומגרים אותו כי זה עלול ליצור החרפה במצבים של אקנה.

מגבת נייר חד פעמית / נייר סופג – מוצר פשוט שכולנו יכולים לאמץ לשגרת ניקוי פנים סטרילית יותר. חשוב להבין שמגבת הפנים שלנו או כל מגבת אחרת שנבחר על מנת לנקות את הפנים היא לא סטרילית ויכולים להצטבר עלייה חיידקים שונים ובטח אם היא לשימוש רב-פעמי. מגבת נייר חד פעמית היא סטרילית יותר ועוזרת במניעת זיהום הפנים מחדש. לכן כדאי להוסיף למדף מוצרי הטיפוח שלנו גם גליל נייר מגבת סופג.

החלפת ציפיות - גם במקרה של ציפית לא נקייה עור הפנים שלנו יכול להזדהם כאשר על הציפה מסתתרים חיידקים שמתרבים על פני העור במצב של אקנה.

ניקיון הפנים לפני השינה - נקו את הפנים לפני השינה ולא כשאתם מתכננים עדיין להיות בחוץ. 

טמפרטורת המים - הימנעו משטיפת הפנים במים חמים מדי שעלולים לייבש את העור.
מים פושרים זו הטמפרטורה הרצויה. לא קפואים ולא רותחים. העור כמו הגוף לא אוהב דברים קיצוניים.

פילניג / חומצות - שלב חשוב בניקוי העור הוא שימוש בפילינג או חומצות אבל אינו מתאים לכולם.
תהליך הפילינג מחדש את תאי העור, מסיר תאים מתים וגורם לעור להראות רענן יותר. השימוש בתכשירים שכאלה משתנה מאדם לאדם ומומלץ לעבור ייעוץ והתאמה אישית לפני השימוש בהם.

רבקה זיידה מייסדת ומנכלית המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה, מומחית לשיקום עור אקנתי

© ADOBESTOCK

 

תגובות