סדר במגירת איפור: כל מה שאתם חייבים לדעת כדי לשמור על העור. ADOBESTOCK

סדר במגירת איפור: כל מה שאתם חייבים לדעת כדי לשמור על העור

איפור הוא בדיוק כמו אוכל, יש לו חיי מדף קצובים, הוא חייב להיעשות בהיגיינה וחייב להישמר במקום מתאים, משום ששימוש לא נכון יכול להפוך למסוכן • אז איך תגנו על עור הפנים? ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות עם הפרטים

על פי ממצאי סקרים, רבע מהנשים מחזיקות במגירת האיפור מוצרים בני שלוש שנים ומעלה, גם משתמשות במברשות שמעולם לא נוקו או נשטפו. איפור כזה שנמרח על הפנים עשוי להכיל בתוכו בקטריות שיכולות לגרום לגרד, פצעים שקשה להיפטר מהם ובמקרים חריגים אף להרעלת הדם, דלקות ומחלות בדרכי העיכול.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

היכן לאפסן?

את מוצרי האיפור יש לאפסן במקום קריר ויבש, רחוק משמש ולחות. מוצרים שחשופים לפגעי מזג האוויר הופכים לפגי תוקף טרם זמנם. אין לאחסן אותם בארון האמבטיה, כי שם הלחות בשיאה, ותוך זמן קצר הם עלולים להתכסות בעובש ולפתח פטריות.

כמו כן, אין להשאיר את תיק האיפור בתא הכפפות באוטו. הטמפרטורות הלוהטות שם גורמות לפירוק חומרי השימור, ובעלות עור רגיש עלולות לסבול מגירויי עור ופצעונים שקשה להיפטר מהם. מוצרים רגישים במיוחד כמו קרם לחות, צלליות קרם, ועפרונות עיניים על בסיס שעווה, ניתן לאפסן במקרר.

© ADOBESTOCK

 איך להגן על מברשות האיפור?

בעונה החמה, מברשות איפור לא נקיות עלולות להפוך למדגרת חיידקים, היכולות להוביל לדלקות עיניים. הדרך הנכונה לנקות מברשת היא לחפוף אותה במים פושרים עם שמפו פשוט לשיער (לא שומני) או סבון נוזלי עדין. לאחר החפיפה, יש להניח אותה לייבוש בשכיבה, מעבר לשפת המשטח, כך שהמברשת תקבל סירקולציה של אוויר מכל צדדיה.

מומלץ להדק את ראש המברשת בזמן החפיפה, כדי שהשיער לא ייפתח ולא יתבלה. אין לייבש מברשות איפור בעזרת פן, אשר עשוי לפתוח את השיער ולחבל בצורתו המקורית. עדיף להניח מברשות לייבוש טבעי. כמובן שגם ניתן לחטא מברשות בנוזל ייעודי לניקוי מברשות. העדיפו מברשות וסטים של מכחולים משיער סינטטי, הנמכרים בתוך נרתיקי נשיאה.

© ADOBESTOCK

מתי האיפור הופך פג תוקף?

כמו לכל מוצר גם לתכשירי איפור יש חיי מדף, ואיפור שפג תוקפו הוא מקור אפשרי לתופעת הפצעונים. תאריך התפוגה נמדד מרגע פתיחת התכשיר וחשיפתו לחמצן: שפתון - שנה וחצי מרגע פתיחתו, מסקרה - שלושה חודשים מרגע הפתיחה, צללית וסומק - שנה וחצי מרגע הפתיחה ומייק-אפ - שנה מרגע הפתיחה.

לעיתים המדד הטוב והפשוט ביותר הוא להריח את המוצר. במידה וריחו הפך לא נעים או שאיבד מצבעו המקורי, יש להשליכו. לבעלות עור רגיש מומלץ להשליך מוצרים אלו אף חודש לפני תאריך פקיעת התוקף.

© ADOBESTOCK

מדוע השימוש בטסטרים הוא קטלני?

השימוש בטסטרים הנמצאים בנקודות המכירה – מסוכן. טסטרים אלו עוברים מעין לעין ומפה לפה, צוברים בקטריות ומעביר דלקות. במידה ואתן מעוניינות לרכוש מוצר חדש, נסו אותו על היד וקרבו את היד לשפתיים או העיניים בכדי לראות אם הגוון מתאים. ניתן אף לנגב מעט את השפתונים והעפרונות, אך שיטה זו פחות מומלצת. התייחסו למוצרי איפור כאל מוצרי הגיינה לכל דבר, אין להשאיל או להעביר מוצרים מאחד לשני.

© ADOBESTOCK

מתי האיפור הופך מסוכן?

חובה להסיר ביסודיות את האיפור לפני השינה, שכן מרבית מחומרי האיפור הינם מבוססי שומן בעלי יכולת זליגה לגלגל העין וספיגה לעור. במגע עם גלגל העין הם יכולים לגרום לגירוי, עקצוצים וגירודים מאוד לא נעימים עד שנדרש הליך רפואי של שטיפת גלגל העין.  מוצרי איפור סופחים אליהם במהלך היום חלקיקי אבק וזיהום שיכולים להיספג בקלות בעור. המסקרה לדוגמא, צוברת חלקיקי פיח, כאשר אלה נשארים זמן רב על הריסים הם עלולים לגרום לזיהום מצטבר שימצא דרכו אל העין.

 שימוש נכון ובטוח של מוצרי איפור יגן על עור פניך! 

בתמונה: ירין שחף ומודליסטית © איפור: ירין שחף, צילום: ליאור טנדלר
תגובות