לחיילים בלבד? טרנד השפם מגיע גם לבני הנוער. צילום פרטי באדיבות המשפחה, יחצ ירין שחף

לחיילים בלבד? טרנד השפם מגיע גם לבני הנוער

טרנד גידול שפם אצל חיילי המילואים בחזית , מגיע לאט לאט גם אל האוכלוסייה האזרחית. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, על טרנד השפמים

קשה שלא להבחין בנערים רבים שאימצו את טרנד השפמים של  חיילי המילואים. הגיבורים בחזית החליטו לגדל שפם, כמחווה ללוחמי מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. יש הטוענים, שהוא בכלל קשור למלחמה שלפני – והכוונה לתמונת הניצחון מלחמת ששת הימים, בו נראים חיילינו משופמים, צמודים לכותל ומביטים מעלה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

© מתוך ״שעה נעילה״. באדיבות כאן 11
עכשיו, בדיוק כמו אז, השפם הופכת למגמה סוחפת. תצלומי חיילי המילואים מככבים ברשתות החברתיות, אחיהם הצטרפו הסלב והמגמה ממשיכה גם אל הדור הצעיר שלפני גיוס.

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות מחבב את הטרנד: "אני חושב שמעל הכל, המסר הבלתי מודע הוא איחוד השורות תרתי משמע. כולם מיישרים קו. בנוסף, המראה משדר עוצמה. לא חסרות דוגמאות מאז שחר ההיסטריה, גברים שביקשו להפגין כח התהדרו בשפם."

אז שפם, כן או לא?

״הדעות חלוקות: יש דיבור על עניין של העלאת מורל, כולם כולל כולם, זהים כלפי חוץ ופנים. לעומתם, חיילי המילואים הוותיקים יותר, מנמקים את התוצאה על פניהם כחלק ממסורת של מלחמות עבר״.

© צילום פרטי, באדיבות המשפחה

האם יש סיכוי שנראה זליגה למישור האזרחי?

"בהחלט כן,  אפשר כבר לראות ניצנים של שפם אצל בני ה16-18 .זה עניין של מספר שבועות בו כל גברי ישראל יישרו קו עם המגמה הצה"לית. בעתות משבר, יש רצון להתאחד. בנוסף, לא מעט סלבס ומשפיעני רשת אימצו את התוספת השעירה כהזדהות. משם הדרך אל כולם תהיה קצרה מתמיד."

הבנות אוהבות?

"שפם אצל נשים נחשב לחיסרון אסתטי. רובן מנסות להיפטר ממנו בשיטות מגוונות אצל הקוסמטיקאית. המראה החדש של צעיר עם שפם מעלה חיוך על פניהם. בנוסף, יש את אלה שמוכנות להישבע, שהתוספת מוסיפה 'טעם' לנשיקה. בגיל המבוגר יותר, מסתמנת דילמה. הנשים הבוגרות לא מתלהבות בלשון המעטה ואף איימו על בעלים, לחזור למצבם הטבעי לפני שהם מגיעים הביתה."

איך לטפח?

שחף: "שפם מטופח הוא שפם שבעליו מקדיש לו זמן ומאמצים. הוא מתבטא בגזימה שיטתית ומדויקת של גבולותיו . כמו כן יש סוגי ג'ל (בדומה לג'ל של הריסים) ואף שמנים, כולל ווקס ייחודי שמריחתם על גבי השפם יוצרת מראה מטופח ומושקע. באיפור מקצועי לקולנוע או הצגות אנו משתמשים או בשעוות שפם. למעשה כל ג'ל לשיער יכול להביא תוצאה לא רעה. אין חובה להיסחף".

© סער פסח

ומה באשר לאיפור הסוואה ואיפור סטנדרטי של נשים?

בעקבות גל האנטישמיות הפוקד את ישראל בעולם,  אני פונה אל כל מי שקונה איפור בימים אלה - בבקשה לקנות אך ורק מוצרי איפור וטיפוח מתוצרת ישראלית בלבד. יש מספיק מוצרים שכתוב עליהם במפורש: תוצרת ישראל, ובאישור משרד הבריאות. אני ממליץ לכולם לקנות רק תוצרת הארץ. יש לנו מותגים נהדרים, טובים לשימוש ואף מתאימים יותר למזג האויר הים תיכוני״. 

שחף, מציע ללוחמים ובעיקר ללוחמות להשתדל עד כמה שניתן, לא לישון עם איפור הסוואה – מדובר על איפור על בסיס מים, שמייבש את העור וגורם להזדקנותו המוקדמת ואף לגירויי העור. יש לאוורר את העור והנקבוביות. אם אין ברשותכם מסירי איפור, השתמשו בממחטות לחות. האיפור מכיל חומרי שימור אשר עלולים להזיק, להיספג בעור, ואף לגרום לגירויים ודלקות עיניים. שמרו על עצמכם.

תגובות