שנת הסטייל: רגעי האופנה הגדולים של 2017. צילום: gettyimages

שנת הסטייל: רגעי האופנה הגדולים של 2017

לרגל סיום השנה האזרחית, קבלו סיכום של כל האירועים, התופעות, הקולקציות, השמלות והשיווין במידות שהפכו את השנה הזו לנהדרת ואופנתית במיוחד

אין ספק כי זו הייתה שנה גדולה לעולם האופנה, עם אינספור טרנדים, שמלות, כוכבות ורגעי סטייל בלתי נשכחים. אז רגע לפני שנגיד יפה שלום ל-2017, קבלו את הרגעים האופנתיים שלגמרי עשו לנו את השנה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

שמלת ירושלים

פסטיבל קאן הוא פסטיבל סרטים מאוד נחשב בתעשיית הבידור והאופנה העולמית שמתקיים מידי שנה בריברייה הצרפתית. לפסטיבל השנה לא מעט אושיות מעולם האופנה כמו בלה חדיד, היילי בולדווין ושרה סמפיו אך מלבדן הגיעה לפסטיבל הנחשב גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהפתיעה בשמלה בלתי נשכחת שזכתה לכינוי "ירושלים של זהב". על השמלה, בה ניתן לראות את הנוף הרחב בירושלים החל ממגדל דוד ועד לכיפת הסלע, אחראים המעצב הישראלי אביעד אריק הרמן והמעצב בוריס סולטונוב. השמלה, שעטורה בקריסטלים ואבני חן בחלקה התחתון גררה לא מעט תגובות וביקורת בארץ ואף זכתה להתייחסות בכלי תקשורת מעבר לים. 

© אלי סבג

כובשת את המסלול

הדוגמנית אשלי גרהאם בת ה-30 היא הראשונה ששברה שתיקה של שנים בסוגיית דוגמניות הפלאס סייז והייתה מחלוצות מובילות שינוי היחס של תעשיית האופנה לנשים בכל המידות. השנה זו היתה השנה בה גרהאם הפכה גם לדוגמנית מסלול, והיא הייתה דוגמנית פלאס הסייז הראשונה שצעדה בתצוגה של המעצב מייקל קורס בשבוע האופנה בניו יורק, זאת לאחר שהיא גם הופיעה על שער המגזין הבינלאומי הנחשב "ווג". אין ספק כי אשלי שינתה את מודל היופי המקובל, ואנחנו לגמרי מצדיעים לה.

 נשף המט גאלה

נשף האופנה הכי נוצץ של השנה, בו מתאגדות כל השמלות הכי צבעוניות, נועזות ונוצצות באירוע אחד מסורתי שמתקיים מידי שנה במוזיאון המטרופוליטן. בין הלוקים הנועזים ומעוררי העניין שנראו השנה בנשף אפשר למנות את הלוקים של קנדל ג'נר, קארה דלוון, ריהאנה, ג'יג'י חדיד ועוד רבות וטובות. דבר נוסף שבלט באירוע הם לא אחרים מסלינה גומז ודה וויקנד, שהפגינו זוגיות בפעם הראשונה מול המצלמות.

© gettyimages

 מסלול משנות ה-90

במלוא 20 שנה למותו הטרגי של מייסד המותג ג'יאני ורסאצ'ה, התקיימה תצוגת האביב של בית האופנה לזכרו. דונטלה, אחותו ומעצבת המותג כיום העלתה לבמה את חמש הדוגמניות שהיו ההשראה של אחיה בשנות ה-90. הסופרמודלס שעלו על המסלול במחווה המרגשת הן סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר, נעמי קמפבל, קרלה ברוני והלנה כריסטיאנסן.

© gettyimages

 יוצאות מהרשת 

שנת 2017 היא השנה בה כוכבות הרשת הבולטות יצאו בהחלטה לפתח את עצמן מעבר לצילום תמונות וסרטונים ולהוציא מוצרים משל עצמן. בין הבלוגריות ואושיות הרשת ששיחררו מוצרים שונים ניתן למנות את קים אור אזולאי, ששיתפה באהבה שלה לכובעים והוציאה קולקציית כובעים שלמה, אלין כהן שהוציאה מגוון של אודמים שקיבלו ביקורות מוצלחות מחברותיה היוטיובריות ומהציבור, היוטיוברית תם בר אמר השיקה קולקציית בגדים ואשלי וקסמן בקשי שממשיכה עם קולקציית המברשות שלה. 

© רפי דלויה

השתלטות הג'ינסים המוזרים

אחת המגמות הבולטות של השנה החולפת הייתה הגרסאות החדשות והייחודיות למכנסי הג'ינס האייקונים. במסגרת הטרנד הגיחו לעולם כמה ג'ינסים סופר מוזרים ובינהם ג'ינס ארוך שאפשר להסיר את הרגליים ולהפוף אותו לקצר, ג'ינס שכולו ריצ'רץ', חצאית ג'ינס מעל המכנסיים וכמובן אי אפשר בלי ג'ינס הפלסטיק המפורסם.

 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

 השמלה הבלתי נשכחת של קירל בטקס ה-EMA

נועה קירל היא אחת מהשמות החמים בארץ, שהפכה גם לשם חם בעולם כשנכחה בחודש נובמבר האחרון בטקס ה-EMA והייתה לבושה בשמלת הדובונים השחורה שעיצב אוהד קריאף. נועה גררה המון תגובות לשמלה הלא רגילה הזאת, וקיבלה תגובות רבות בארץ ובחו"ל, כולל התייחסות במגזין "ווג" האיטלקי. לגמרי לוק בלתי נשכח.

© gettyimages

כמו סינדרלה

בזמן שצעדה על המסלול בתצוגת האופנה של המעצבת אנה סווי, חוותה ג'יג'י חדיד מעין רגע סינדרלה כאשר היא איבדה את אחת מנעלי העקב אותן נעלה. אלא שחדיד המקצוענית לא נתנה לדבר פעוט כמו נעל חסרה לעצור אותה, והיא המשיכה לצעוד על המסלול כמו הסופרמודל הגדולה שהיא.  

 

אדואה אבואה

השם הגדול שפרץ בשנת 2017 הוא זה של הדוגמנית אדואה אבואה. הדוגמנית בת ה-25 שזכתה בחודש שעבר בפרס האופנה דוגמנית השנה הנחשק בטקס פרסי האופנה הבריטי, והיא הוכתרה לאחת מ-500 האנשים המשפיעים בעולם האופנה של אתר נחשב. למי שלא יודע במי מדובר, נספר כי אבואה היא דוגמנית שנולדה לאב  שחור ואם לבנה, מה שיצר את מראה היחודי שלה שתיעתע את תעשיית האופנה. הלוק הייחודי שלה גרם לה לגרוף קמפיינים בינלואמיים ותצוגות נחשקות. בנוסף ליופיה של הדוגמנית, אדואה חשפה גם את סיפורה האישי ואת הגזענות שחוותה בילדותה, מה שמוסיף ליופי גם אופי.

 

A post shared by Adwoa Aboah (@adwoaaboah) on

 

 

תגובות