מעצבת בגדי הים בת ה-16: "תמיד התביישתי ללכת עם בגדי ים". צילום פרטי

מעצבת בגדי הים בת ה-16: "תמיד התביישתי ללכת עם בגדי ים"

לורן איבן הגיעה ממשפחה של מעצבות, תמיד ראתה אותן תופרות ומתעסקות באופנה וידעה שיום אחד גם תורה יגיע. לפני שנה וחצי היא פתחה את מותג בגדי הים שלה "לורנ'ס ביקיניז" ומאז היא מתמודדת עם אתגרים כמו חרמות, קורונה ותמרון בין העסק ש"יהיה מותג" לבין הלימודים שחשובים לא פחות

לפני שבוע לורן איבן, תלמידת כיתה י' מבת ים, יצאה לחופש הגדול ככל שאר תלמידי התיכונים בישראל. שלא כמו כל שאר התלמידים, בגיל 16 וחצי איבן אוחזת בטייטלים הנחשקים 'אשת עסקים' ו'מעצבת אופנה' ש"תופרת בגדי ים ושמלות ערב אבל יותר מתעסקת בבגדי ים". בגיל 15 היא החלה להקים את המותג שלה וכעת יש לה שתי תופרות, שלוש קולקציות, בעלות 20 דגמים כל אחת, מאחוריה ומספרת כי "עוד מעט אני פותחת אתר למותג שלי ואז יוכלו לרכוש את בגדי הים משם". עד אז, תוכלו לקנות את בגדי הים שלה דרך חשבון האינסטגרם@lorens_bikinis  כשטווח המחירים נע בין 200 ל-250 שקלים.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

לורן, מה גרם לך ללכת דווקא בכיוון של עיצוב בגדי ים, לעומת בגדי קז'ואל או בגדי ערב?

"תמיד התביישתי ללכת עם בגדי ים והרגשתי שיש עוד בנות שמתביישות בגוף שלהן. לכן החלטתי ללכת על משהו שאני מתביישת בו ובעצם ליצור בגדי ים שהם מחטבים ועוזרים לבנות כמוני שמתביישות בחזה שלהן וכדומה".

© צילום פרטי

איפה ומתי צברת את הידע שלך באופנה, בתפירה ובניהול עסק?

"צברתי את הידע שלי באופנה מגיל קטן ובתקופה האחרונה אני לוקחת מורה פרטית לתפירה ואני ממש עובדת ולומדת על זה. לגבי ניהול עסק - תמיד הייתי בלבוסטה והייתי יודעת איך אני רוצה שדברים יתנהלו".

ובכל זאת, ניהול עסק זה דבר שאנשים לומדים הרבה שנים.

"נכון. אני הלכתי למגמה בבית הספר שמתעסקת בניהול עסקים ולפי זה אני מתמודדת".

איך את מצליחה לשלב בין ניהול העסק לבין הלימודים והחברים?

"אני מצליחה לחלק את זה לכמה חלקים. רוב הזמן אני בעסק שלי כי זה יותר מעניין אותי מחברים, אם כי לא יותר מלימודים. אבל אני מצליחה לשלב את זה גם עם חברים בכך שלדוגמה אני יוצאת איתם בערב".

© צילום: ארז ארליכמן

ביחס לאנשים אחרים בתעשיית האופנה, את צעירה מאוד. האם היו קשיים שגרמו לך לחשוב שאולי זה לא הזמן והגיל להקים מותג?

"בהתחלה היה לי את החשש הזה. מאוד פחדתי שאני לא אצליח גם לנהל עסק, גם להתמיד בלימודים וגם לשמור על החברים, חשבתי שזה גדול עליי. אבל ההורים שלי היו מאחורי והבנתי שאין דבר שעומד מולי".

בתחום בגדי הים לפעמים נראה שלא הרבה מצליחים באמת לחדש מעבר למה שכולם עושים ועשו. במה את מרגישה שאת מחדשת?

"כמובן שלכולם יש דגמים משלהם אבל אני מחדשת בזה שאני מביאה את מה שאני אוהבת ואת מה שאני עושה ומעצבת".

© צילום פרטי

האם משבר הקורונה השפיע על פעילות המותג שלך באיזושהי דרך?

"כן, זה השפיע מאוד. זה השפיע בזה שלא היו לי לקוחות בזמן הקורונה והמצב היה מאוד קשה כי גם לא יכולתי לעשות דגמים חדשים מכיון שנחלת בנימין הייתה סגורה ומכיון שהתופרת שלי מאוד פחדה, כך שנתקעתי בזמן המשבר. עכשיו אני נלחמת כדי לשקם את המותג ומרגישה שלאט לאט אני מצליחה".

איך החברים וההורים שלך קיבלו את העובדה שאת מקימה עסק בגיל 15?

"בסביבת החברים הייתה קנאה מאוד גדולה והיו בנות שלא פירגנו. בבית הספר אמרו לי 'זאת תופסת מעצמה', 'זאת יקרנית', זו הייתה תקופה שלא היו לי חברות בגלל זה. אבל החברות לא עניינו אותי, עניין אותי העסק הספציפי שלי, שאני זאת שהולכת להצליח ושבסופו של דבר הן יקנו ממני בגד ים כשאני אהיה מותג. ואיך זה בא לידי ביטוי עם ההורים שלי? הם תמיד ידעו שאני רוצה לעשות את זה אבל הם לא ידעו מתי אני באמת אכנס לתוך זה. שנה שעברה החלטתי שאני ממש רוצה להיכנס לזה והתחלתי לבנות את המותג שלי".

© צילום פרטי

האם יש מישהו שנותן לך השראה לטעם או לדרך שלך?

"נטע אלחמיסטר. היא וחברה שלה בנו את העסק שלהן לבד והיא ממש בין לאומית וזו גם השאיפה שלי - להצליח בעולם הזה".

האם יש לך מטרה מסוימת שעומדת לנגד עינייך כשאת מעצבת פריט מסוים?

"המטרה שלי היא קודם כל לפרוץ ולגדול כמה שיותר וגם שבנות יאהבו את בגדי הים שלי ויבואו כי הן אוהבות".

ואיזו כוכבת, ישראלית או בין לאומית, היית שמחה שתאהב ותלבש את בגדי הים שלך?

"הייתי שמחה שרוב הבנות ילבשו אותם, גם מפורסמות וגם לא מפורסמות".

© צילום: ארז ארליכמן

 

 

תגובות