מאי משיח: "אני תמיד מנסה להביא את מה שלא היה". @may_mashiah מתוך אינסטגרם

מאי משיח: "אני תמיד מנסה להביא את מה שלא היה"

מאי משיח הפכה בשנים האחרונות לאחד השמות החמים בתעשייה, כשהיא בסך הכל בת 27, עם שמלות ייחודיות ורזומה מרשים של לקוחות שכנראה כולכם מכירים. תפסנו אותה לשיחה על התצוגה האחרונה שלה, על עונת האירועים ועל השאיפות לעתיד!

מאי משיח היא לא מעצבת שגרתית. בגיל 27 היא הפכה למותג ושם מבטיח שרק מתעצם מפעם לפעם. תפסנו אותה לראיון מיוחד בו חשפה בפנינו כמה סודות מאחורי הקלעים.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

"תמיד אהבתי את התחום הזה. הלכתי ישר אחרי צבא ללמוד באקדמיה בראשון לציון במשך שנתיים. מעבר לזה, עשיתי עוד כמה קורסים של תפירה ודיגום חופשי ופשוט התחלתי לתפור, לא עסקתי בכלום מלבד זה", סיפרה לנו משיח.

בשנים האחרונות משיח הלבישה הרבה כוכבות מהשורה הראשונה ביניהן אליאנה תדהר, בר זומר וטיילור מלכוב שהתאהבו במאי ובעבודות שלה.

"הסלבריטאית הראשונה שעבדתי איתה היא נטלי דדון כמובן וגם נועה בני. זה קרה ממש במקביל. אני עובדת עם נטלי מאז ועד היום״.

איך נוצר החיבור לנטלי?

"ראיתי אותה בבית קפה בתל אביב וניגשתי אליה. אמרתי לה 'תקשיבי את מהממת', התחלתי לדבר איתה ואמרתי לה שאני פותחת מותג חדש ושאני אשמח להלביש אותה מתי שהיא תצטרך. היא פנתה אליי ומאז זה כבר סיפור אהבה"

© צילום מאינסטגרם @may_mashiah

יש לך מוזה מסוימת כשאת מעצבת קולקציות?

"אין לי מוזה, אבל יש לי קו מנחה כזה. אני תמיד רוצה לצאת מהקופסא, אני תמיד רוצה לעשות משהו שהוא לא שגרתי, לנסות כל פעם להמציא את עצמי מחדש ולהביא משהו שלא היה. אם זה בבגדים, בבדים, בגזרות. בכל שמלה שאני מוציאה אני חייבת לצאת ולהביא את מה שלא היה כאן קודם וזה משהו שתמיד מנחה אותי. אני לוקחת בדים ומתחילה לזרוק אותם על בובות, עושה המון ניסויים על בדים, כמו החוטים שעשיתי בקולקציה הנוכחית. אני משתדלת לעשות את זה הכי מיוחד שיש״.

את נמנעת מללכת לפי טרנדים?

"מצד אחד כן, מצד שני האופנה בארץ מתנהלת הרבה לפי טרנדים. כשהתחלתי בעולם הכלות אמרתי לעצמי שלא מעניין אותי לדעת שטרנד הכלות הוא נסיכותי, פייתי, מחוכי ואם לא זה אז השמלות הצמודות החלקות נורא עם התחרה. אמרתי שלא משנה מה יקרה כרגע אין אצלי את הטרנד הזה בכלות. אצלי לצורך העניין בשמלות כלה, מי שרוצה להתחתן בשמלת ערב לבנה שתבוא אליי. מי שרוצה ללבוש את האובייס בערב מיוחד, של המחוכים, מה שאנחנו כבר מכירים ויודעים שנים, אז זה בוודאות משהו שפחות יתאפשר אצלי. אני פחות מתחברת לקו הזה. כך שמבחינת עולם הכלות והערב אני פחות ניגשת לטרנדים, אני באמת מנסה להביא משהו אחר בעיקר בעולם הכלות".


את מרגישה שאת משלמת מחיר על זה שאת לא הולכת לפי הטרנדים?

"לא חושבת, להפך. אני חושבת שאני כן מצליחה להביא איתי את הבנות שרוצות להיות ייחודיות. זה לא קל, אבל זאת עבודה שבסוף אנחנו נצלח אותה בוודאות".

לאחרונה השקת את הקולקציה החדשה שלך בתצוגת אופנה היסטרית באילת, שהפכה למאוד ויראלית ברשת. קודם כל, מאיפה הגיע הרעיון לתצוגת אופנה צפה?

"האמת שאמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות משהו שלא עשו גם בחו"ל, משהו שלא היה ואיך אני יכולה להביא אותו לידי ביטוי. אני הייתי בקשר עם עומר אדם ובדקנו מה אפשר לעשות והוא סיפר לי על המקום. אמרתי: 'טוב בוא נלך נראה את המקום', הגענו וראינו שיש רפסודה כזאת שממש היה על גבול הבלתי אפשרי לעשות עליה תצוגה ובכוח עשינו את זה. אמרתי שלא מעניין אותי אם תהיה רוח, לא תהיה רוח, יציבות וכו' אנחנו נעשה את הכל כדי שהתצוגה תהיה שם. וככה זה קרה וזה היה מטורף״.


היו לך חששות בגלל שהלכת על הקונספט הזה?

"לגמרי, חד משמעית. קודם כל, אף פעם לא הצגתי לבד תצוגת אופנה. כשהייתי אמורה להציג לבד בפעם הראשונה, זה היה בשנה שעברה והקורונה הגיעה וביטלה לנו את הכל. אמרתי שהפעם עם כל החששות וכל המעצורים שיש בדרך אני כנגד כל הסיכויים הולכת להציג פעם ראשונה את התצוגה לבד, מה שבא ואיך שבא לי בלי גבולות. שאני אעשה את זה על הצד הכי טוב שיש ואני אגיד זה מה שחלמתי״.

איך המוזמנים הגיבו לתצוגה כאשר הם הגיעו לחוף באילת וראו יאכטות ומצוף?

"קודם כל אני חושבת שרובם המלא לא ידע, אמרנו להם שיש תצוגה באילת עם עומר אדם בחוף שלו ושם זה נגמר. רוב האנשים שהגיעו לא ידעו כלום ולא הבינו מה קורה, איפה המסלול? איפה התצוגה? מה הולך פה? ואז הגיעו לאט לאט אנשים להעלות אותם לסירות והם שטו לתצוגה. זה היה מטורף!".

מה היו הקווים שהנחו את הקולקציה?

"הקולקציה הייתה מאוד א-סימטרית. בעצם נשארתי עם הקווים הא-סימטרים והלא שגרתיים שמלווים אותי בכל הקולקציות והבאתי משהו חדש יחד עם זה, שהוא היה החוטים. הרעיון של החוטים נוצר ממקרה מצחיק, הסתובבתי באיזה מקום וראיתי פשוט חוטים מפוזרים, חוט חוט וסתם עשיתי את זה על איזה תיק. ואז אמרתי שאם אני יכולה לעשות את זה על תיקים לתצוגה אני יכולה לעשות את זה גם בקולקציה שלי בשמלות. וככה זה נולד וזה היה מהמם״.


לאחרונה דעכה הקורונה והחלה עונת האירועים, חזרת לעבוד בצורה אינטנסיבית ודווקא עכשיו חזרנו למצב חירום עקב המצב הביטחוני, איך התחושות?

"אני אגיד את האמת, אני בעצמי לא יודעת כבר מה אני מרגישה וחושבת לגבי כל מה שקורה פה בשנה וחצי האחרונה. אין לנו ברירה אלא לקבל את הדברים האלה ולצערנו להתנהל לפי המצב הקיים. אני מאמינה שכל מה שקורה זה לטובה ואין מה לעשות. אין לי מילים לתאר את מה שקרה פה. המצב לא טוב אבל אני מאמינה שיהיה בסדר בסוף".


את מרגישה שהקורונה איכשהו תרמה לך בתור מעצבת?

"לגמרי, היא תרמה לי באופן ישיר, היא עזרה לי להוציא את כל מה שרציתי להוציא מבחינת שמלות. היה לי את הזמן לשבת כמו שצריך על כל קולקציה ועל עוד דברים שיבואו בהמשך. אני הוצאתי מהקורונה רק את הטוב״.


מה הצבעים הכי חמים עכשיו בעונת האירועים והנשפים?

"כרגע הרבה כתומים, ירוקים, כחולים, לא יודעת אם להגיד שגם צהוב, כי אני פחות שילבתי את הצהוב. אבל הצבעים שהכי מתבלטים בעונה הם כתומים, ירוקים וכחולים״.


יש מגוון כל כך רחב של גזרות שונות, איך אפשר למצוא את הגזרה הנכונה?

"בעסק שלנו צריך קודם כל לדעת איך לקרוא את גוף האישה ולפסל אותו נכון. אצלי הרוב חושבים שבאות אליי רק בנות שהן מאוד רזות ושם זה נגמר אבל לא, אני מוציאה הרבה בנות מלאות שאני לוקחת את הכיוון שלי ואני מפסלת על הגוף שלהן ובכל המידות. גם בגדלי החזה, נגיד לצורך העניין אם יש איזו הגבלה מסוימת אני פשוט לוקחת את הגזרה שהיא חושבת שמתאימה לה ומפסלת אותה. גם אם מגיעה אליי מלאה אני לעולם לא אשים עליה גזרה שהיא רחבה, להיפך אני אצמיד אותה אחטב אותה ואראה כל קימור בגוף שלה כי בעיניי זה סקסי ברמות.לדעת לקרוא את הגוף ולהתאים לו את השמלה״.


בתור מעצבת מובילה, את רואה בשנים האחרונות שינוי תפיסתי מהותי באופנה מבחינת מידות וגיוון?

"אני רואה ואני מברכת על זה. יש שינוי והוא טוב ונותן תחושה שאם בנות מלאות ישימו שמלה צמודה בדיוק כמו שראית רק במידות שלהן הן יראו לא פחות יפה מהדוגמנית הרזה. אני שמה לב לשינוי בשבועות האופנה אצל מעצבי העל, שהכניסו המון דוגמניות פלאס סייז, גם בקטלוגים, שהתחילו לשלב בחורות במידות קטנות לצד פלאס סייז, אני רואה את הדבר הזה קורה. גם בהשקות, שמלבישים עכשיו גם בנות שהן מלאות יותר״.

נחזור לשמלות, מתי יודעים שזאת השמלה המתאימה?

"קודם כל, אני אישית כבר מזהה לפי הפרצוף שלי ושל הלקוחה כשהיא יוצאת מתא המדידה ואנחנו אומרות 'טוב וואו!', שם אנחנו כבר יודעות שזאת ה-שמלה. אני רואה גם לפי איך הבחורה מרגישה עם השמלה וזה מעבר ליופי של השמלה. הייתה לי סיטואציה שבה לקוחה מאוד אהבה שמלה ואני אישית חשבתי שהיא פחות מתאימה לה. הלקוחה הייתה באמת מקסימה והיא שינתה את דעתה יחד איתי והסברתי לה את הדברים, שכמה שזה נראה יפה זה לא באמת מחמיא כמו שאנחנו חושבות״.

מה הפקטור הכי משמעותי בעינייך לבחירת השמלה?

"מבחינתי זה גם הבד וגם הגזרה, מבחינת הנוחות בסוף אנחנו נמצא פתרון כך או כך. חשוב לי שכל שמלה שתצא ממני תהיה סופר ייחודית מבחינת הבד וגם מבחינת הגזרה שלה. מה שבאמת בסופו של דבר קובע אם השמלה תחמיא או לא זאת ללא ספק הגזרה שלה".


ממה שאת רואה לרוב, יש צבעים או גזרות שכדאי להימנע מהן?

"יש לי גזרה מאוד ספציפית שאני נמנעת ממנה, יכול להיות שזה בראש שלי... עשיתי את זה פעם-פעמיים בחיי ושם זה נגמר - אוברול. אני פחות אוהבת אוברול ואני חושבת שזה מחמיא לבנות מאוד מאוד ספציפיות״.

לסיום, מה השאיפות שלך בתור מעצבת?

"אני כבר רואה את כל החנויות שלי לצד מותגי העל בחנות גדולה בשאנז אליזה. זאת השאיפה. וכמובן שגם להתרחב בחו"ל. כרגע יש כבר מגעים בתחום הבינלאומי".

© @may_mashiah מתוך אינסטגרם
תגיות
תגובות