ציידת אופנה: המיזם החדש של רונה לי שמעון נוטף סטייל. צילום מסך מאינסטגרם

ציידת אופנה: המיזם החדש של רונה לי שמעון נוטף סטייל

היא אחת מהנשים העסוקות בתעשייה הישראלית, מככבת בהצגות תיאטרון שונות, בקרוב היא תופיעה על בימת הפסטיגל ובימים אלו מצלמת סדרה חדשה. אבל זה לא מספיק ורונה לי שמעון, ביחד עם שותפתה, חמוטל בורוכוב פתחה מיזם אופנתי דיגיטלי חוצה גבולות • לראיון המלא

הראיון עם רונה לי שמעון וחמוטל ברוכוב מתנהל בשיחת טלפון, בשעות הצהריים המוקדמות. על הקו אני מופתעת לגלות זוג חברות מצחיקות, שנונות ואוהבות וניתן להרגיש את הכימיה הגדולה בין השתיים. אנחנו מתחילות בסמול טוק זריז, מתוודעות האחת לשנייה ויחד צוללות לשעה שלמה של דיבורים, למידה והצצה מיוחדת לבייבי המשותף - מארקט פלייס לאופנה ועיצוב עצמאי וייחודי.

השתיים יצרו עולם האופנתי תחת המותג MARQE.COM, בו הן מאגדות פריטים של מעצבים ויוצרים הכי חמים ומיוחדים בעולם האופנה כרגע. האתר מיועדת לפאשניסטיות חובבות אופנה ולמה שהן מגדירות כ"ציידות אופנה".

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:


מאיפה הגיע הרעיון להקים את המיזם?

חמוטל: "עוד כנערה וילדה חברות שלי זוכרות אותי מדברת על אתר כזה, עוד מהתקופה שלא היה אתר ובטח שלא אינטרנט זמין. היום חווית קניית הבגדים היא עדיין משהן מאוד פיזי ולא תמיד נגיש, צריך לעבור בוטיק - בוטיק, מעצב - מעצב. אין חוויה כזאת של מישהו שנורא אוהב אופנה ורוצה ללמוד עליה. אין מאגרי מידע כאלה, אין מספיק מעצבים ואין דרך להיחשף - כל המרצים שלנו בשנקר היו בעלי בוטיקים מצליחים שסגרו אותם מפאת חוסר תקציב. רציתי למצוא לזה פתרון. אמרתי לעצמי זה עכשיו או לעולם לא, והתחלתי לעבוד על המיזם הזה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rona-lee Shimon (@ronalee_shimon)

בדיוק יצאנו מתקופת הקורונה, וכעת, לצערי, בימים אלו פנינו חזרה לסגר. אין פחד שאנשים לא יוכלו לקנות?

רונה לי: "אנחנו רואות את המיזם הזה חוצה זמנים. הקורונה משנה צורה כל הזמן, אנחנו הוכחנו בישראל שאנחנו די התגברנו עליה בצורה מאוד טובה ביחס לשאר מדינות העולם. אנשים יקנו כי אנשים אוהבים לקנות. אחרי היציאה מהסגר האחרון אנשים חזרו לקנות ופיצו את עצמם על כל התקופה שהיו סגורים בבית, אנשים התאהבו בעסקים עצמאיים".

חמוטל: "כשהתחילה הקורונה התחלנו לקבל פניות מאנשים שסוגרים את העסק. ואז, כשנגמר הסגר התחיל הגל של פתיחת מותגים ויש לנו שפע של מותגים חדשים. תמיד יהיו משברים, כל הזמן יש משהו איפשהו, כלכלה ממשיכה לנוע, אנשים ממשיכים לרצות להתרגש מיופי ומדברים אמיתיים - כמו בגדים. אני חושבת שזה דווקא מניע אנשים לקניה של חוויה, והבגדים אצלנו הם חוויה ענקית, הם לא סתם בגדים, הם בגדים שגורמים לך להתרגש. הקורונה היא דבר רע אבל יש דברים שהיא עשתה להם מאוד טוב, היא החזירה את הצרכן להינות מהקנייה".

יש לכן קהל יעד מסויים אליו מכוון האתר?

חמוטל: "בתור התחלה, אנחנו מקום לציידי אופנה, לאנשים שאוהבים להיראות מיוחדים ולבטא את עצמם בזכות הבגדים. אני חושבת שבסופו של דבר כל אחד הוא כזה, כי כולם רוצים דברים יחודיים, שמרגשים אותם".

רונה לי: "אני חושבת שרואים בשנים האחרונות צורך, ביחוד של הנשים, לבטא את עצמן ואת האינדיווידואל שלהן. אנשים כל הזמן מחפשים מה יעשה אותם מיוחדים".

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rona-lee Shimon (@ronalee_shimon)

איפה עולם האופנה והיצירה פוגש אתכן בחיי היומיום?

רונה לי: "בתור שחקנית, אני ממציאה את עצמי מחדש כל פעם שאני מקבלת דמות, חלק מבחינתי מלבנות דמות זה להבין מי היא - מאיזה מעמד היא מגיעה? מה עובר עליה? איך היא מרגישה? איך אני יכולה לבטא אותה דרך הצבעים של הבגד? זה תמיד היה גם על הבמה, גם בטלוויזיה וגם בקולנוע. זה משהו שאני חיה וגדלה איתו, זה משהו שתמיד חיפשתי, רציתי למצוא דרך להראות את עצמי לעולם בדרך שלי".

חמוטל: "בסוף כשאת לובשת משהו על הגוף, זה מגיע למקום יותר אישי. זה לא נוצר מטבלת אקסל שעוברת על מה נמכר שנה שעברה ומה לא. זה מגיע מחלום, מרצון לבטא את עצמם.  זה מה שרונה לי עושה ומה שהמעצבים עושים".

מה פריט האופנה בארון שהוא הכי מאסט עבורכן?

"מכנסיים טובים!" עונות השתיים פה אחד. "ג'ינס טוב וחולצה לבנה מכופרת" אומרת חמוטל בהחלטיות ושמעון מגיבה בצחקוק כי השתיים חושבות אותו הדבר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rona-lee Shimon (@ronalee_shimon)

לאחרונה התחיל לעלות בשיח הציבורי עיניין טווח המידות. האם המותג שלכן מכוון לכל טווח המידות?

חמוטל: "לגמרי. זה אחד הדברים שהכי מניעים אותנו בעשייה. הכוח שלנו להתבטא ולהרגיש טוב עם הגוף שלנו זה מדהים. הצרכניות של היום, לא שמות על אף אחד ועושת מה שבא להן וזה מראה מדהים שעושה את העולם מקום טוב יותר. אנחנו דור העתיד ,רק אנחנו נניע דברים, עכשיו תורנו לשנות".

רונה לי: "אנחנו בתקשורת מלאה גם עם האנשים שיכולים לעזור לנו עם זה ואני מאמינה שעכשיו בגלל שזה באמת עלה ככה לשיח זה פותח נתיב של היצע וביקוש וזה משהו שהוא לא היה שנים. היום אני חושבת שבגלל שאת לא אמורה להיראות כמו אף אחד אחר, גם האופנה מבטאת את זה".

לאחר חצי שעה של שיחה מרגשת שגלשה אפילו לנושאים מחוץ לראיון, חמוטל יורדת מהקו והראיון ממשיך עם רונה לי בלבד. בימים אלו שמעון היא אחת מהנשים העסוקות ביותר בתעשייה הישראלית, עם קמפיינים לחברות שונות, שתי הצגות בתיאטרון, מצטלמת לסדרה חדשה של 'כאן 11' והרשימה עוד ממשיכה. מה שמוביל אותי לשאול את השאלה החשובה ביותר - מתי יש בכלל זמן לנוח?

שמעון עונה בצניעות מפליאה שיש לה שעות קבועות בהן היא נטענת: "כשאני מגיעה למצבים שאני בקצה גבול היכולת, אני מתנתקת, נותנת לעצמי את הזמן שלי ונחה. זה יכול להיות סתם לבהות במשהו או לקרוא משהו שונה ממה שאני עושה, כי אני גם לומדת, עכשיו סיימתי שנה שנייה ביעוץ ביוגרפי, אז הראש שלי מאוד עסוק רוב הזמן. אני מוצאת לעצמי את הרגעים שאני יכולה לשים את הראש שנייה. זה משהו שבעבר לא ידעתי לעשות והיום אני מבינה שאי אפשר בלי זה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rona-lee Shimon (@ronalee_shimon)

מכל העולמות בהן את נוגעת, לאיזה את הכי מתחברת?

"אני באמת חושבת מבחינת החוויה האישית שלי שהכל בסוף מתחבר, הכל מתקשר עם הכל. עצם זה שאני רוקדת, משרת אותי בתיאטרון, זה גורם לי להבין ולהיות מסוגלת ליצור דמויות מבחוץ לבפנים. עצם זה שאני מבינה באופנה ושזה מעניין אותי, אני יודעת לשייך בגדים לדמויות שאני עושה. וגם הלימודים שלי עוזרים לי לאגד את הכל ביחד למקום שהוא נוח לי ונעים לי ושמרגיש לי הגיוני".

יש פחד שפתאום הכל יעצר?

"קודם כל הכל נעצר, אני חושבת שכולנו חווינו את זה בקורונה, אני חוויתי את זה מאוד מאוד קשה, היה לי חשש אם אני אי פעם אחזור לעבוד בכלל. לא ידעתי איך אני אצליח לוותר על הדבר שאני הכי אוהבת לעשות. תמיד הייתה לי הוקרת תודה על הדברים שעבדתי קשה כדי שיגיעו אליי ועכשיו תחושת ההוקרה היא אפילו יותר גדולה בחיים שלי".

יש עוד חלומות שאת רוצה להגשים?

"מאוד הייתי רוצה להופיע בברודווי, התיאטרון של ניו יורק. זה משהו שאני בהחלט עובדת עליו ועושה אודישנים ורוצה להגיע לשם".

תסכימי איתי שיש משהו מרתיע בתעבור למדינה אחרת.

"כדי להצליח צריך ללכת על הדברים שמפחידים אותנו, כני חושבת שזה הכרחי לקחת סיכונים כדי להצליח".

נשמע שאת בן אדם מאוד טוטאלי. זה בא לטובתך או לרעתך?

"ככל שאני מתבגרת אני לומדת לאזן את הטוטאליות שלי. זה משהו שאני מאוד עובדת עליו, אני עושה את ההכי טוב שאני יכולה בכל דבר ובכל יום אבל גם דואגת לשמור על פרופורציות".

ואיך שומרים על הפרופורציות האלו?
"זו שאלה נהדרת, להתרכז באחרים, באמת להתעניין. שאתה מתעניין באנשים כדי לקבל פרופורציות".

את עוצרת לפעמים לקחת אוויר ולטפוח לעצמך על השכם?

"לא מספיק, אני חייבת להגיד. אני לא מספיק דואגת לפרגן לעצמי, אני שוכחת. זה לא, אני פשוט שוכחת אם לומר את האמת".



תגובות