ממרגי ועד לתמיר גרינברג: המראה הגברי החדש ופורץ הגבולות. איפור: ירין שחף, צילום: סער פסח

ממרגי ועד לתמיר גרינברג: המראה הגברי החדש ופורץ הגבולות

לק שחור על הציפורניים, איפור עיניים, מחרוזות פנינים ואפילו חולצות נוצצות, הפכו לחלק בלתי נפרד מהמראה הגברי החדש • ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות, מסביר איך הטרנד לטשטוש מגדרי פרץ לחיינו

עד לא מזמן, איפור ותכשיטים כבדים היו מזוהים עם חובבי מוסיקת מטאל. גם נערי הסנטר של מרכז תל אביב, שביקשו להציג מראה גותי אפל, התאפרו ללא חשש. אבל בישראל של 2023 תכשיטים ואיפור הופכים אט אט למיינסטרים ולא מעט בזכות סלבס, כמו הזמר מרגי, שבטוח מספיק בגבריותו כדי להוביל קמפיין איפור, הזמר תמיר גרינברג שנחשב פורץ דרך בכל הקשור לאופנה סטיילינג  וכמובן, איך אפשר שלא לציין הראפרים שלא בוחלים בשום תכשיט נשי או גברי.

 עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

מתחיל בלק בציפורניים, סומק על החיים ונגמר באיפור בעיניים

איפור עיניים וסומק על הלחיים קבלו לגיטימציה, אחרי שהלק השחור על הציפורניים פתח דלתות אל עולם הביוטי. מסקרה כבר לא נחשבת מילה גסה וסומק משדר בריאות על הלחיים כאילו כרגע חזרת מחדר הכושר.

© איפור: ירין שחף, צילום: מיכה קיזנר

חרוזי פנינים של סבתא: הגבר החדש בלי חשש

הטרנד הגברי הרותח כורך את הצוואר בחרוזי יוקרה. מחרוזות פנינים שהיו מזוהות מאות השנים עם המראה הנשי הקלאסי-שמרני הפכו יותר ויותר פריט נחשק בקרב המין החזק.

בירות האופנה האירופאיות, לונדון, פריז ומילאנו, התמקדו העונה יותר בסטיילינג ופחות בבגדי הדוגמן שצעד על המסלול. בית האופנה גוצ'י שם דגש על מחרוזות ענק עם חרוזים מכסף וזהב. בית האופנה דיור הציג שרשראות מטאליות עבות, ואלכסנדר מקווין חשף שרשראות מקריסטלים שחורים. שרשראות גדולות ודומיננטיות מכתיבות את הטוטאל לוק.

אם בעבר, הבנות היו מגיעות לקנות תכשיטים לחבר בסגנון שרשרת דקה עם תליון מגן דוד או צמיד, היום הנערים מגיעים לבד, מודדים וקונים. גיל הלקוחות הולך ויורד, נערים בני 14 עד 17 מושפעים מידוענים באינסטגרם בטיקטוק ומטרנדים שהם נחשפים ברחבי הרשת. ירין שחף: "כשרואים בפרסומות שחקני ספורט מתוכשטים ומאופרים הם הופכים מודל לחיקוי".

© איפור: ירין שחף, צילום: סער פסח
© איפור: ירין שחף, צילום: סער פסח

חולצות נוצצות ואיפור שחור: הבי מטאל 2023-4

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי: "האיפור הגברי מקבל לגיטימציה בזכות האקססוריז. מספיקה חולצת בד לבנה שקופה או חולצה מטאלית נוצצת כדי לקבל טוטאל לוק מהוקצע." אבל באותה נשימה הוא מבקש להזהיר: "אל תגזימו עם האיפור. מה שנראה נהדר על המסלול לא בהכרח יתאים למדרכות העיר. יש ליצור הדגשה נקודתית: או שמברישים את הריסים במסקרה או שיוצרים הברשה גאומטרית מתחת לעין." השפתיים מחוץ לתחום. הגבר החדש בעניין של מראה מאופר אבל גברי. הסושיאל מדיה יצרה את הטשטוש המגדרי והתגובות הנשיות אוהדות. משם זה מהר מאוד זה חלחל, תורגם בשטח וקיבל לגיטימציה.

© איפור: ירין שחף, צילום: סער פסח

שקוף שאתה גבר

עזבו אותכם מעניבות, תשכחו מפפיונים. במדרכות מערב אירופה וניו יורק, אאוטפיט נוצץ- מתכתי וחולצות שקופות לגברים הן לא מילים גסות. גם באירועי חברה יותר ויתר  נערים וגברים מבקשים לדגמן  חולצות עם טקסטורה שקופה כדי לדגמן שרירים וקוביות בטן. כשמזג אויר  מתחיל להתחמם והלחות הופכת לבלתי אפשרית -עידן החולצות הדקיקות  זוכה לפריחה והקוביות (על החזה) צצות. הוסיפו לזה מעט איפור ואף אחד לא יחשוד בחיבור יתר לצד הנשי.

© איפור: ירין שחף, צילום: ניר סלקמן

 צווארון נוצות  במקום שרשרת נוצות אינדיאנית

בחירת הסגנון בהחלט מתכתבת עם אופי. אין ספק שנדרש אומץ להציג צוארון נוצות. מצד שני, הכל עניין של זמן, עד שטרנד הופך למיינסטרים. הגבר-נער הישראלי מחזיק יותר מזוג משקפי שמש אחד, הוא מאמץ צעיפים צבעוניים גם בקיץ, מתהדר עם לק בציפורניים, מחזיק מסקרה ועפרונות איפור לעיניים, ומגוון שרשראות וטבעות לתחלופה ובעיקר בטוח בגבריותו.

© איפור: ירין שחף, צילום: סער פסח
תגובות