עומר חזן: "הרגשתי צורך להתגאות במי שאני, יהודי ישראלי". צילום: שחר ארביב

עומר חזן: "הרגשתי צורך להתגאות במי שאני, יהודי ישראלי"

השחקן האהוב השיק בימים אלו את מיזם התכשיטים החדש שלו, "PureLab", שמציע תכשיטים ברוח התקופה. בריאיון מיוחד הוא מספר לנו על חבר הילדות שלו שנרצח וחבריו שנחטפו באירועי השבעה באוקטובר, הקריירה הבינלאומית שנעצרה בעקבות המצב ועל החיבור החזק לדת: "תוך כדי אזעקה אני נוהג לזמזם לעצמי חלק מהתהילים"

את החדשות על מתקפת הפתע בשבת השחורה ההיא, שמע עומר חזן לראשונה כששהה מעבר לים. הוא נחשף לאנטישמיות הגואה בעולם ובער בו הרצון לחזק את רוח הגאווה היהודית-ישראלית, מה שגרם לחזן להשיק מותג תכשיטים, דווקא עכשיו.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

איך עוברת עליך התקופה הזו?

"תקופה לא פשוטה, כמו לכולנו. אני בעיקר מנסה לשמור על אופטימיות ולהפיץ אור בעולם החשוך שאנחנו נמצאים בו עכשיו. זמנים מאוד מעניינים שאנחנו מגלים את עצמנו בכל המשברים האלו. יום הראשון למלחמה איבדתי חבר ילדות שלי, נאור חסידים, יהי זכרו ברוך. זה משהו שהיה לנו מאוד קשה לעכל. אני בעיקר מתפלל שכל החטופים יחזרו הביתה, כולל חברים שלי גלי וזיו ברמן, שנמצאים בשבי כל כך הרבה זמן ושכל החברים שלי הלוחמים יחזרו בשלום"

כשהכל התחיל שהית בחו"ל.  איך היה לחוות את הכל מרחוק? 

"נסעתי לקדם את הקריירה הבינלאומית שלי. בנובמבר הייתה אמורה לעלות הסדרה "באש ובמים" של נטפליקס שהשתתפתי בה והכל נדחה בגלל המצב. זה היה לא פשוט בכלל. מצאתי את עצמי מעורב עם צוותים של יהודים וישראלים בשליחת ציוד ואספקה לישראל. שמחתי שהייתי שם בזמנים האלה, כי יכולתי לעזור ולדאוג משם לגיוס תרומות, הפגנות תמיכה בישראל, ביצוע הסברה וכל מה שהיה אפשר לעשות. אבל בו זמנית, נקרעתי מהמרחק של המשפחה והחברים".

© שחר ארביב

חווית אנטישמיות או הרגשת צורך להסתיר סממנים יהודים? 

"להיפך. הרגשתי שזה הצורך שלי להתגאות במי שאני. הלכתי עם מגן דוד בחוץ ובגאווה. למה אנחנו צריכים להתבייש? אני גאה בעצם היותי יהודי ישראלי. מודה על כל רגע. אנחנו עם כל כך יפה ומיוחד, שום דבר לא ישבור אותנו". 

בימים אלו השקת את מיזם התכשיטים שלך "פיור לאב". מאיפה הגיעה ההשראה?

"בדיוק מהסיבה הזאת. הרגשתי צורך לעשות משהו שכולם יענדו כאות הזדהות ובסטייל. היה לי חשוב שכולם יהיו גאים במי שהם, לא יתביישו או יסתירו את הסמלים שלהם. בו זמנית 18% מהרווחים ילכו לעמותת "חוות מרפא", שדואגת לכל גיבורים ששרדו את הנובה. המקום הזה ספציפית שינה לי את החיים, נתן לי המון תקווה ואור וריפא אותי גם מהמצב הקשה שהייתי בו בעקבות המלחמה". 

ספר על בחירה דווקא להתמקד בתכשיטים. הרבה דרכים להעביר הסברה או להראות אחדות, איך בחרת לעשות את זה דווקא דרך אופנה?

"חשבתי לעצמי איך אוכל להכניס קצת צבע ואופטימיות לימים האלה, וזה מה שיצא. קולקציה מיוחדת ומלאה בסמלים יהודיים צבעוניים ומיוחדים. אופנה זה משהו שהוא חלק ממני. תכשיטים תמיד ייצגו אצלי תקופה מסויימת, ורציתי שלכולם יהיה משהו כזה". 

איך מחליטים מתי זה המוצר הכי מדויק והכי מדבר את החזון שלך ושל התקופה?

"האמת היא אלו זמנים לא פשוטים, בדרך כלל הייתי עונה משהו אחר לגמרי. עכשיו אני יכול לומר לך שזה נעשה מתוך אהבה ורצון לאות הזדהות. אני לא יכול לשבת בבית. וברגעים כאלה רציתי לעשות משהו ולהרגיש משפיע. וברוך בשם זה מה שיצא".

© שחר ארביב

יש הרבה יוזמות של שירים וכמעט כל יום משתחרר שיר חדש על המלחמה. בתור מי שהפגין יכולות שירה, יש משהו מתוכנן בנושא גם מצידך?

"פחות (צוחק). אבל מתכנן יותר בכיוון של פרויקטים בתחום המשחק."

מה שמוביל לשאלה - ביום שאחרי המלחמה, הרבה מהסיפורים יונצחו בסדרות וסרטים. היית רוצה לקחת חלק בפרויקט בנושא?

"מאוד הייתי רוצה לקחת. אני חושב שאנחנו נמצאים ברגעים היסטוריים, באירוע שלא היה כמוהו בשנים שלנו כמדינה. אסור לנו לשכוח ובעיקר צריכים ללמוד איך לא לחזור על אותה טעות". 

© שחר ארביב

בתור מי שגדל באשדוד, המציאות של מלחמה ואזעקות לא זרה לך. איך אתה מתמודד אזעקות ואיזה טיפ יש לך למי שמתקשה להתמודד עם המצב?

"אני בעיקר מנסה לתפעל את המצב בקור רוח. לא עוזר להלחץ ותמיד להקשיב להנחיות . תוך כדי האעזקה אני נוהג לזמזם לעצמי חלק מהתהילים".

מה עוזר לך בימים אלו?

"אמונה אמונה אמונה. אני מאמין בלב שלם שאנחנו כעם נהיה אנשים אחרים לגמרי. הטוב והאהבה שיוצאת מאיתנו בימים האלה צריכים להיות השגרה שלנו, ולשם אני מאחל ומכוון בעיקר, תפילות והירתמות למצב. כשאני מגיע לבסיסים, פוגש חיילים ומרגיש את הראבק שלהם, זה נותן לי תקווה וחוזק. אתה בא לחזק ויוצא מחוזק".

 

תגיות
תגובות