דורין כהן: "הפכתי את הכאב הכי גדול שלי למחול של חיי". ירון ברנר

דורין כהן: "הפכתי את הכאב הכי גדול שלי למחול של חיי"

דורין כהן היא שם דבר ברשתות החברתיות. בלוגרית האוכל, שהחלה את דרכה לפני כשנתיים וחצי הפכה לאימפריה. בפסח האחרון הרימה את הפופ אפ השני שלה, כשבתור עמדו מאות אנשים, ים קינוחים והמון השקעה. כעת היא משיקה קורס אפייה דיגיטלי מיוחד עם פרוגי ופותחת את הלב • זה הזמן להכיר אותה מקרוב!

דורין כהן הולכת וצוברת תאוצה בכל פלטפורמה אפשרית. מגננת שמחה היא הפכה לכוכבת רשת צבעונית וקונדיטורית מבוקשת במיוחד. כמה מבוקשת? בעקבות ההצלחה שלה, בימים אלו השיקה כהן את קורס הקונדיטוריה הדיגיטלי עם פרוגי ו-Yno, אותו מגישה והרכיבה בעצמה.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

הראיון עם דורין, מתקיים ימים ספורים לקראת פתיחת הפופ אפ השני, כאשר כהן נמצאת בהפוגה קצרה ממלאכת ההכנה לקראת הפתיחה הגדולה. כשנשאלה האם היא מתרגשת, שיתפה כי היא נמצאת באופוריה מלווה בחרדה, "אני מתרגשת ברמות ובו זמנית מתה מפחד. אני בהלם לפעמים שאת השטויות שאני מדברת למסך, אנשים יושבים ורואים", מספרת כהן. כאמור, הפופ אפ נחל הצלחה מטורפת והמון הערכה מקרב הקהל, אך הדרך לשם הייתה ארוכה.

את דרכה במטבח החלה לפני כמה שנים, לאחר פרידה קשה מבן הזוג לשעבר, איתו יצאה עשור שלם.

"בגיל 15 בערך פתחתי טלוויזיה והייתה תכנית אפייה של קרין גורן, ניסיתי לעשות את מה שהיא לימדה וגיליתי שאני ממש טובה בזה! עם השנים התחלתי יותר להתמקצע בזה ואפילו מכרתי כמה עוגות בצורה מצומצת. אחרי השחרור מהצבא החלטתי שאני רוצה להיות גננת, זה תחום שתמיד היה מאוד מאוד חזק אצלי וממש נטשתי את התחום של הקונדטוריה", מתוודה כהן.

"יום אחד, כמו כל אירוע מעצים בחיינו, עברתי תקופה מאוד מאוד קשה, לאחר פרידה מבן הזוג שלי שהייתי איתו במשך עשר שנים ולא ידעתי איך להתמודד עם זה, לא ידעתי איך להכיל את זה, הרגשתי שהחיים שלי ממש מתפרקים. מצאתי את עצמי שוקעת בדיכאון עמוק. הוא היה כל העולם שלי וביום אחד זה נגמר, לא הצלחתי לצאת מהבאסה. זו הייתה זוגיות של עשר שנים, כמעט כמו נישואים וזה היה מאוד מאוד קשה. ימים ארוכים בהם לא יצאתי מהמיטה. הלילה והיום היו מתחברים, עד שיום אחד פשוט אמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות משהו, כי אם אני לא אשמח את עצמי, אף אחד לא יעשה את זה".

"הרגשתי שאני צריכה לרפא את הנפש שלי, אז נכנסתי למטבח והתחלתי לעבוד, לא לעשות דברים גדולים, רק ליצור משהו. העבודה במטבח היא כמו ריפוי ועיסוק וזה פשוט דבר שהוא מרפא. יש איזשהו שקט שאת עובדת עם עצמך. השקט והיצירה של ליצור דברים שיכולים לשמח אחרים סיפקו אותי. אחרי זמן מה באמת התחלתי לצלם את מה שאני מכינה ולאט לאט זה התחיל לצבור תאוצה. מתוך המקום הזה של הדיכאון והעצב - יוצאים הדברים הכי גדולים, כי כשאת יוצרת משהו עם תשוקה אמיתית, זה כנראה עובר הלאה באיזשהו מקום. בשלב כלשהו, החלטתי להתחיל לשווק את מה שאני מכינה באינסטגרם ואנשים היו מזמינים ממני עוגות וקינוחים. זה לא היה כל כך קל כמו שזה נשמע בהתחלה, היו ימים ארוכים ושבועות שבכלל לא היו הזמנות, לא היו פונים אליי, אבל כל הזמן פרסמתי. מהר מאוד הבנתי שלנראות של הדברים יש משמעות יותר גדולה מהטעם עצמו, אבל זה לא אומר שאפשר לנוח על זרי הדפנה ולזלזל בטעם אבל להשקיע במראה. הנראות זה לא רק איך שזה נראה, זה איך אתה מעביר את המסר שלך, בגלל שאני גם גננת וכל הזמן שמה דגש על העברת מסרים, אז בקינוחים שלי ובתוכן שאני יוצרת אני כל הזמן אדאג למסרים כאלה ואחרים שיגרמו לקהל להתחבר למה שאני יוצרת".

לאיזה תחום את יותר מתחברת, העבודה עם ילדים או עולם הקונדיטוריה?

"זה בא כל כך ביחד, שזה משתלב לי בצורה מושלמת. בבוקר אני בגן עם הילדים, אני גננת בגן עירייה, אני מנהלת את הגן. זה ה'ג'ונגל הגדול' מה שנקרא, עם הרעש והעשייה. אני עובדת עם אנשים ויוצרת שינוי. אני מאוד מחוברת לקהילה, מאז ומתמיד, יש לי את הצורך ליצור כל הזמן שינויים בקהילה וחלק מהצורך הזה זה לעבוד עם ילדים קטנים, עם דור העתיד שלנו. כשאני חוזרת הביתה, אני מוצאת את השקט שלי במטבח - אני שמה לי מוזיקה וזה רק אני, המוזיקה והקינוחים שלי עם השוקולד שנוטף לכל כיוון. שני התחומים לגמרי משלימים אחד את השני, הם מתחברים אליי ואין משהו שאני יותר מעדיפה כל אחד נותן סיפוק מצד אחר".

החיבור של כהן למטבח הוא שילוב קוסמי משמיים, ובלתי ניתן להתעלם מנימת קולה הנרגש בזמן שהיא מדברת אודותיו. "כשאני נכנסת למטבח זה שילוב של כאב רגליים ושקט נפשי" מספרת הקונדיטורית המצליחה. "כל העוקבים שלי מחכים לסטוריז שאני שרה בהם ברקע. אני יכולה להתפרע במטבח, אני יכולה להיות רגועה, אני יכולה לצחוק, אני יכולה להשתגע".

איך הקשר שלך עם הקהל שלך?

"הקהל שלי ממש שותף לסדר היום שלי ולמה שקורה איתי. הם יודעים כל מה שאני עושה, כל מה שאני מרגישה. אני יכולה להראות את הדברים הטובים שלי שמצליחים לי ואני מאושרת מהם ובאותה נשימה אני יכולה לספר גם שלא הולך לי. אם היה לי יום קשה, אני משתפת אותם ואומרת 'חבר'ה, היה לי יום קשה , אני לא מפוקסת', אם קרה לי משהו, אני ישר משתפת, גם את הצדדים הפחות טובים".

בימים אלו עלה לאוויר הקורס החדש שלך עם "פרוגי" ו-"YNO"! מה מחכה לנו שם?

"בקורס יש עשרה שיעורים, מתוכם שמונה שיעורים אני הולכת ללמד קינוחים מושחתים. הולך להיות שיעור של עוגת מוס, ויש שיעור של קינוחי כוסות ויש שיעור של פאי. ממש השתדלנו לקחת את כל הנקודות החשובות של הקונדטוריה ולהכניס אותם לתוך הקורס כדי באמת לתת מענה. גם דרגת הקושי של השיעורים מותאמת ועולה בהדרגה משיעור לשיעור, לאט לאט זה הולך ונבנה".

אני יכולה להעיד על עצמי שכל קשר ביני למטבח מקרי בהחלט. הקורס מתאים גם לאנשים כמוני שהמטבח הוא לא חברם הקרוב ביותר?

"הקורס בנוי בצורה כל כך מעמיקה שאני מסבירה לפרטי פרטים איך נכון לאפות כל דבר, על איזה חום להכניס לתנור, מתי כדאי להוציא, מה קורה אם עשינו טעויות. ממש הסבר מעמיק. חוץ מזה, אנשים שאלו אותי מה קורה אחרי הקורס אם נותרות שאלות, אז חשוב לי לומר שאני נותנת על הכל מענה, אז אם התחלתם את הקורס ויש לכם שאלה כזו או אחרת, או שיש פקשוש שאתם רוצים לתקן, אני זמינה באינסטגרם לכל מה שתרצו. כך שאם את שורפת את הפאי, אני פה כדי להסביר לך מה עשית לא נכון ואיך אפשר לתקן להבא. הקורס הכי משקף אותי ואת העבודה שלי במטבח, כי כל מה שאני מעלה לרשת זה מתכונים, עוגות וקינוחים שמתאימים לקהל הביתי, אני לא פונה לקהל של הקונדיטוריה הגבוהה, על אף שאני כן יכולה לעשות דברים כאלה ואני אוהבת. אבל בכללי, מה שאני עושה ברשת אלו הדברים הכי בסיסיים שיש כך שבאמת כל אחד יכול לעשות אותם, גם אם על פניו הם נראים מורכבים. דרך הקורס אפשר לראות כמה זה פשוט וכל אחד יכול לעשות את זה בבית, בלי שום ניסיון קודם ובלי שום ידע מקדים, כי את כל הדברים האלה אנחנו נותנים בקורס".

איך הייתה העבודה על הקורס?

"כשקיבלתי את ההצעה לקורס נורא התרגשתי והרגשתי שזו הזדמנות חיי. זה להיות בפרונט שאני כל כך אוהבת ולהראות את התוכן שלי, הקינוחים שלי. גיליתי שהעבודה על הקורס הרבה יותר מורכבת ממה שחשבתי לעצמי. ימים שלמים ישבתי לכתוב מתכונים ולנתח חומרי גלם. עשיתי הכנה מראש בבית של שני שלבים והייתה המון המון עבודה, פיזית, כלכלית, מחשבתית. בסופו של דבר עם כל האהבה למצלמה, זו הייתה פעם ראשונה שעמדתי מול מצלמה מקצועית ופתאום יש לי במאי באוזן שאומר לי מה לעשות ואיך לעשות. זו הייתה חוויה מדהימה".

מרוצה מהתוצאה?

"אני מרוצה מאוד מהתוצאה! לא הייתי נותנת לזה לצאת החוצה אם לא הייתי מרוצה. כאילו לקחתי בקורס של עשרה שיעורים את כל המהות שלי בעולם הקונדטוריה והכנסתי את זה פנימה".

© ירון ברנר

 

איך צמחת וגדלת ברשתות החברתיות?

"אני מאמינה שבן אדם באמת רוצה משהו, הוא יכול להשיג אותו, הוא רק צריך להתאמץ ולהיות מספיק חדור מטרה. אני כל כך רציתי את זה וכל כך הייתי בתוך זה שנתתי את כל כולי והגעתי למצב שאני חוזרת מהגן, אוכלת צהריים ומתחילה לעבוד במטבח עד אחת, שתיים בלילה. במשך חודשים, יום יום, לא היה לי זמן לכלום, לא לחברים, לא למשפחה, לא לזוגיות שבהתחלה, גם לא רציתי לשמוע על זה בכלל. אחת מהקפיצות הגדולות הייתה באמצעות הטיקטוק. חברה שלי, שהיא גן כוכבת רשת אמרה לי 'דורין, את חייבת לפתות טיקטוק', אני הכי התנגדתי לזה בהתחלה, והיא פשוט התעקשה שאפתח. אחרי שהיא הלכה, אמרתי לעצמי שאני אנסה לפתוח טיקטוק, נראה מה יהיה".

"העלתי סרטונים שהעלתי בעבר. יום למחרת, אני קמה בבוקר ורואה שהסרטון שהעלתי הגיע לעשרת אלפים צפיות, הייתי בטירוף והתחלתי להעלות מלא סרטונים נוספים, כעבור כמה ימים הסרטון שהעלתי, הגיע כבר לחצי מיליון צפיות. ואז נכנסנו לסגר הראשון, ולא היה גן אז היה מלא זמן ליצירה. הייתי כל היום בבית והעלתי שניים שלושה מתכונים כל יום, שם הייתה ההתפתחות הגדולה שלי, אנשים היו צמאים לתוכן, למתכונים, אנשים רצו ליצור ואני סיפקתי להם את הרצון הזה. עם הזמן למדתי לשפר את העריכה שלי, להבין מה יותר מדבר לקהל מה פחות, אילו סרטונים יותר מתפרסמים, מה משותף להם וככה באמת התפתחתי ולמדתי".

מה הטיפים שלך ליוצרי תוכן צעירים שנמצאים בתחילת דרכם?

"תמיד שואלים אותי את זה, ויש לי רק טיפ אחד - תעבדו קשה! מי שרוצה להצליח היום צריך לעבוד, בכל תחום. לכוון לכל כיוון שאתם יכולים כדי להצליח. מאז ומתמיד אני חשבתי שכשאהיה גדולה אני אהיה שחקנית, אבל החיים לא כיוונו אותי לשם. תמיד אהבתי את הבמה, תמיד אהבתי להיות במרכז. יום אחד פנתה אליי ניבה, המפיקה לשעבר של קווין רובין ואמרה לי שהם מצלמים וולוג וצריכים שולחן קינוחים, וביקשו ממני להכין אחד. זרמתי עם הרעיון ולא ידעתי בכלל מי זה קווין, מה זה יוטיוב - כלום. כשסיימנו לצלם את הולוג אמרתי לעצמי 'תקשיבי, אם לא הלכת להיות שחקנית בעולם הזה אז יש לך כאן את האופציה לעשות את שני הדברים שאת הכי אוהבת - אפייה ומשחק ביוטיוב!'. זה היה השילוב המושלם עבורי ובאמת בפתחתי ערוץ יוטיוב. מצאתי צלם ועורך והתחלנו להתפתח ביוטיוב והמון אנשים".

 

מהי הפלטפורמה המועדפת עלייך?

"זה משתנה כל הזמן. בהתחלה הייתי לגמרי בטיקטוק, היום אני יותר באינסטגרם. בטיקטוק צופים בי הרבה אנשים שלא תמיד הם הקהל שלי, באינסטגרם אני ממש מרגישה שזו הקהילה שלי, אני מרגישה שיצרתי שם קהילה של אנשים שחיים איתי את החיים שלי וחווים יחד איתי את מה שעובר עליי. ביוטיוב, אני הכי פחות מצליחה לתקשר עם הקהל, אבל זו גם הפלטפורמה הנגישה ביותר, כי לא לכולם יש אינסטגרם וטיקטוק ושם כולם נמצאים, גם הקהל הצעיר יותר. שלוש הפלטפורמות משלימות לי אחת את השנייה לגמרי, לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה".

היום יש המון כוכבות רשת בתחום האוכל. מה מייחד אותך מהן?

"מה שמאוד בולט בעמוד שלי זה שמה שאת רואה זה מה שאת מקבלת. אני כמו שאני. אני יכולה להיות מצחיקה, אני יכולה להיות פראית. אני יכול לשמוח, אני יכולה לבכות - אני מראה את החיים שלי בדיוק כמו שהם, בלי שום פילטרים ומסכות. אני לא מתיפייפת. יש המון בלוגריות אוכל שכל העמוד שלהן הוא נטו מתכונים, אצלי זה לא ככה. זה קודם כל העמוד שלי, זה קודם כל העמוד של דורין כהן. אני יותר מייצגת את הקינוחים שלי מאשר שהקינוחים שלי מייצגים אותי".

 

את מדברת המון על שקיפות ואותנטיות ברשתות החברתיות. זה לא קשה לפעמים לחשוף את כל האמת? אין פחד שזה יוריד מערכך כקונדיטורית

"תראי, בתחילת דרכי הייתי בוחרת מה להראות. כי את רוצה לייצר לעצמך שם, להציב את עצמך ברף מסוים. לאט לאט את רואה שיש המון אנשים שהם חובבי אפייה ביתית או קונדיטורים בתחילת דרכם והם שוברים את הראש על למה זה יצא להם בצורה אחרת ואם רק היה לי את הבן אדם הזה בהתחלה שגם לטובים ביותר העוגה יכולה לצנוח בתנור אז אולי זה היה מעודד אותי ונותן לי פוש להתקדם. אני כן רוצה להראות לקהל שלי שגם לי נשפך, וגם לי נהרס ושזה קורה וזה בסדר - גם אני בן אדם, גם אני לא תמיד מצליחה. לא מזמן צילמתי לאינסטגרם שתי עוגות שוקולד הכי פשוטות שיש שפשוט לא הצליחו לי ונשפכו לי לגמרי מהתבנית - זה דברים שקורים לכולם, צריך להראות שלא הכל תמיד טוב ומושלם".

 

© מתן מלכובסקי

 

"תמיד אנשים שואלים אותי איך התחלתי. אף פעם לא הייתי מספרת את הסיפור שלי, לא הסכמתי לחשוף אותו, לא הסכמתי לספר שהתחלתי כי נפרדתי מבן זוג והייתי בתקופה קשה. ביום האישה האחרון, רציתי לייצג את עצמי, את דורין כהן לרגל היום הזה. יש לי פינה באינסטגרם שקוראים לה 'שיר עם מסר'. בתוכן שלי באינסטגרם אני כל הזמן מעבירה אותו עם מוזיקה. אמרתי שגם את המסר שיש לי פה, אעביר עם שיר ובאמת עשיתי את זה עם השיר מהפסטיגל האחרון, 'יש בך'. ובאמת סיפרתי את כל הסיפור שלי וסיימתי במשפט - 'אני דורין כהן והפכתי את העצב הכי גדול שלי למחול של חיי'".

מה החלום הכי גדול שלך?

"פסטיגל! אני אהיה גם בפסטיגל יום אחד. באינסטגרם שלי אני שרה בכל הסטורים של המטבח. זה התחיל בהתחלה כצחוק וזה פשוט תפס. אנשים מבקשים ממני שירים שיהיו בסטורי וזה הפך להיות חלק מהתוכן שלי. אני מחוברת למוזיקה מאוד ודרכה אני מעבירה עוד מסרים ועוד תכנים וזה פשוט כיף".

לרכישת הקורס של דורין במחיר השקה - לחצו כאן. מיוחד לקוראי פרוגי - הקלידו בעת הרכישה frogi15 ותהנו מ-15% הנחה!

תגיות
תגובות