ארוחת ערב ב-10 דקות: המתכונים שאתם חייבים לנסות  . צילום: fotolia

ארוחת ערב ב-10 דקות: המתכונים שאתם חייבים לנסות

לא יודעים מה לאכול? אין חשק לבשל שוב את אותו האוכל? קבלו שמונה רעיונות לארוחת ערב קלילה וטעימה שכל אחד יכול להכין בקלי קלות

מכירים את הרגע הזה שצריך להחליט מה לאכול (או רחמנא לצלן - לבשל) לארוחת ערב? ואתם פשוט לא יודעים מה בא לכם. מי שסובל מזה הכי הרבה, מלבד אמא או אבא שיכולים להתחרפן מחוסר ההחלטיות שלנו, זה המקרר - שנפתח ונסגר ונפתח ונסגר ושוב נפתח, הפעם ליותר מעשר שניות, אתם פשוט בוהים בו ואז סוגרים. חברים, המצרכים במקרר לא ישתנו עם סגירת הדלת. אז פשוט די (אגב, מתי ימציאו מקרר שקוף? זה יכול להיות גאוני!).

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

בכל אופן, כדי לעזור לכם להיות טיפה יותר החלטיים או לפחות לעורר בכם השראה או תיאבון - אספנו לכם 10 רעיונות לארוחת ערב קלילה, שכל אחד יכול להכין אפילו לבד. לא תמצאו פה מתכונים מדוייקים, כי זה פושט לא עובד ככה (היי, אנחנו לא מתיימרים להיות שפים). בניגוד לאפייה ששם צריך כמויות והוראות מדוייקות, בבישול הכי כיף להתאים את הטעמים של הארוחה לטעמים האישיים של כל אחד ובאופן כללי - להתפרע.

טוסט

הכי בנאלי, הכי פשוט אבל לפעמים אנחנו פשוט לא חושבים על כך שטוסט, עם כמה שהוא נשמע משעמם, יכול להיות מאוד מגוון, טעים ומפתיע, כי אין סוף שילובים שאתם יכולים לעשות נתחיל מהעיקר - אתם יכולים להכין טוסט חלבי, עם גבינות, או לחלופין טוסט בשרי עם נקניק. אתם יכולים לשלב כמה סוגי גבינות או כמה סוגי נקניקים וככה ליצור גיוון. אליהם תמיד אפשר להוסיף ממרחים שווים - קטשופ, ממרח עגבניות, חרדל, מיונז, פסטו, צ'ימיצ'ורי והרשימה עוד ארוכה. כמובן שגם ירקות הולכים מעולה בטוסט - בצל, פטריות, עגבניות, תירס. הבנתם את העיקרון נכון? ואגב, עוד לא דיברנו על סוג הפחמימה שעוטפת את כל הטוב הזה - פיתה, לחמניה, חלה, ג'בטה. יש מיליון אפשרויות לטוסט מגניב, אתם רק צריכים למצוא את השילוב שיעשה לכם הכי שמח בבטן.  

© adobestock

חביתת הפתעות

כשאין כח להשקיע יותר מדי, הכי קל להכין חביתה. אבל כמה אפשר לגוון עם חביתה, מקושקשת או ביצת עין. אז מה עושים ואיך מגוונים? או בשביל זה המציאו תוספות. כמעט כל מה שתשימו בחביתה יהיה טעים. האופציה הקלאסית היא תוספת של ירוקים כמו פטרוזיליה וכוסברה. אתם יכולים להוסיף ירקות (בצל, עגבנייה, פלפל אדום, פטריות, תירס או אפילו תפוח אדמה מבושל - בהחלט אפשר לגנוב קצת מהסיר של הקציצות מארוחת הצהריים), אפשר להוסיף גבינות קשות ואפילו קוטג' (אגב, זו התוספת האהובה עלינו בבית - מקשקשים ביצה בכוס, מוסיפים חצי קופסת וטג' ולפעמים גם כף קמח ומטגנים). כמובן שאתם יכולים להתפרע ולהוסיף כמעט כל מה שבא לכם - החל מטונה ועד צ'יפס (כן, זה אמיתי). 

טורטייה

אצלנו בבית אנחנו דיי עצלנים בכל מה שקשור להכנת אוכל בערב, וטורטייה היא אחת מהאופציות היותר קלות ושוות לארוחה. מה גם שאנחנו מחממים את הטורטייה במיקרו ולא על מחבת. אז מה עושים? מחממים טורטייה מעט במיקרו (שלא יהיה רותח, רק חמים וגמיש). בנתיים מכינים איזו תוספת שרוצים - שאריות של עוף או בשר מארוחת הצהריים, חביתה או טונה, עם ממרחים וירקות. שמים הכל באמצע הטורטיה, מקפלים בזהירות כמו מעטפה וזהו. אתם במקסיקו (לא באמת, אבל הבנתם את הפואנטה, נכון?)

© adobestock

פיצה בתנור

טוב, לא באמת פיצה כי למי יש כח להכין עכשיו בצק ועוד לחכות שיתפח. אנחנו רעבים עכשיו! מדובר בפיצה-פיתה (אפשר גם להכין פיצה-טורטייה על אותו עיקרון). זה הכי קל והכי טעים להכין. מה עושים? חותכים את הפיתה כך שיווצרו שני עיגולי בצק (נו, לא כמו שאתם חוצים פיתה כדי להכין כריך). מורחים רוטב עגבניות (אפשר קנוי ואפשר כזה שהכנתם בכוס עם רסק, מעט מים חמים, פלפל, מלח, סוכר ופפריקה), מפזרים איזו גבינה שאוהבים כמו גבינה צהובה, מוצרלה, פרמז'ן או בולגרית. שמים תוספות, מכניסים לתנור וזהו - יש לכם פיצה בהשקעה של חמש וחצי דקות. 

פסטה

תרשו לנו להתרכז ברוטב, כי פסטה  זה באמת פשוט להכין. ואם אתם לא יודעים - יש הסבר על הקופסא או השקית. אתם לא צריכים אותנו בשביל זה. כדי לגוון בפסטה  אתם יכולים להכין רוטב על בסיס שמנת (עדיף שמנת לבישול). רוטב שמנת ופטריות - מטגנים פטריות עם מעט חמאה, מלח ופלפל, מוסיפים שמנת, מחזקים טעמים. מי שרוצה יכול להוסיף מעט אגוז מוסקט מגורד. וזהו. עוד אופציה היא שמנת פסטו שזה פשוט שמנת עם פסטו, אין לנו מה להוסיף כאן. אם בא לכם רוזה - פשוט מאוד מוסיפים לשמנת כמה כפות רסק ותבלינים והנה לכם רוטב שמנת עגבניות. ולסיום - הרוטב ששולט בבית שלנו - רוטב אדום "של ילדים". מעט רסק, מים חמים, מלח, פלפל, פפריקה, סוכר. אפשר גם להוסיף בצל מטוגן. וזהו. כל הרטבים האלו הם הכי קלילים בעולם שאפשר להכין תוך כדי שהפסטה עצמה מתבשלת. אתם יכולים להכין ארוחה שווה וחמה בפחות מרבע שעה.

© fotolia

ביצה בפיתה

זוכרים איך חותכים את הפיתה לשני עיגולים כמו בפיצה? אז גם כאן זה עובד על אותו עיקרון, רק שהפעם במקום גבינה ורוטב עגבניות אתם שמים גבינות (צהובה, בולגרית, פרמז'ן, גאודה, מוצרלה או כל מה שבא לכם), מעל הכל אתם שוברים ביצה ומכניסים לתנור. זה קצת כמו חצ'אפורי, אבל לא. טיפ שלנו: תכינו את הפיתה ישירות על מגש עם נייר אפייה. ככה לא תצטרכו להרים את הפיתה עם הביצה ותסתכנו בבלגאן ולכלוך בכל המטבח.

שקשוקה

זוכרים את רוטב הילדים מלמעלה? יופי. זה  אחלה בסיס לשקשוקה, פשוט מוסיפים גם עגבניות חתוכות (אפשר גם פלפל אדום). מכינים את הרוטב, שוברים ביצים, מכסים אם המחבת. והופ - שקשוקה. עד שהביצים יהיו עשויות לפי טעמכם, נצלו את הזמן להכין טחינה ולחמם מעט את הלחם, שיהיה כיף לטבול ברוטב. 

© Fotolia

 

תגובות