קולקציית 2020: זה מה שחשבנו על הסופגניות החדשות. רונן מנגן

קולקציית 2020: זה מה שחשבנו על הסופגניות החדשות

כמו בכל שנה, גם הפעם הקונדיטוריות והמאפיות הגדולות השיקו קולקציות סופגניות חגיגיות, מפנקות, עשירות וטעימות... אמממ טוב, נו, רובן! קבלו את סקירת הסופגניות לשנת 2020

כשירות לציבור, החלטנו גם השנה לתרום את קיבתנו לניסוי החשוב ביותר. לא, לא, לא מדובר פה על חיסון לקורונה, אלא במבחן טעימות הסופגניות הגדול של פרוגי. אנחנו חתכנו, לקחנו ביסים, הזרקנו מילויים, נלחמנו בקצפות ובעיקר היינו צריכים להתמודד עם ההשלכות (בכל זאת, טעמנו עשרות סופגניות) רק כדי לבדוק ולהמליץ לכם על הסופגניות השוות ביותר, בכל זאת - הן באות רק פעם בשנה...

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

מתוקה

כמו בכל שנה, מציעה "מתוקה" גם לביבות וגם סופגניות. השנה את קו הסופגניות הם בחרו לאפיין בשיק צרפתי כאשר לכל אחת מהסופגניות יש מעין כובע "ברט" (שהוא למעשה מקרון)

רגע לפני שניגע בסופגניות (ליטרלי), טעמנו את הלביבות של החברה. למעשה מדובר בלביבות טעימות, לא שמנוניות מדי ובהחלט כאלו שנזללות בהנאה אחת אחרי השנייה (מבלי ששמנו לב, כן?). עם זאת, המחיר גבוה מדי לטעמנו (24 יחידות - 119 ש"ח ו-12 יחידות במחיר של 60 ש"ח) ומהבחינה הזאת - עדיף להכין בבית, לעומת הסופגניות מדובר בצעדים ממש פשוטים וקלים.

ועכשיו לסופגניות! מעל כל סופגנייה שמו מקרון ענק - שהיה די מיותר כי הוא לא הרגיש מקרון, אלא יותר כמו מרנג (נשיקה). הוא הפריע לקחת ביס פינוקים מהסופגניה והוא לא הצדיק את הנוכחות שלו בשילוב הטעמים. 

© נמרוד כהן

גם השנה מתוקה מציעה מגוון של סופגניות מבחינת טעמים, מילויים וטופים. אנחנו אהבנו במיוחד את הטעמים האלו: שוקולד קפה - טעים, מאוד מרגישים את טעם הקפה-מוקה, מבין הבולטים לטובה; תות סברינה - שילוב של התותים והקרם הנימוח היה מצויין, בטעימה ראשונית עוד לא ברור מה הטעם, אבל עשה חשק עז לביס נוסף; קוקיז אנד קרים (אוריאו) - אין מקום לטעויות, שילוב מנצח ומעולה. טעים מאוד וגם מבין הבולטים בקולקצייה.

עוד בקולקציה: לימונצ'לו - טעם לימוני, רק למי שחובב, קצת הרגיש כמו וופל לימון קרמי, אבל טעים עבור מי שמתחבר לטעם מלכתחילה; פיסטוק - טעם חמוד לא עפנו, אבל טעים - לא הציג חידוש כלשהו; פירות יער - שילוב בין מתקתק לחמצמץ, היו רגעים שהטעם הזכיר לנו את הריבה הפשוטה והרגילה כך שלא הבנו מה מיוחד מלבד הססגוניות החיצונית; אלפחורס - אולי שם מפוצץ ומבטיח, אבל בסופו של דבר זאת סופגניית ריבת חלב לכל דבר. טעים, אבל לא יוצא דופן; פחזניות קרמל - תוספת הפחזניות היו מיותרות וכבדות, הקרם עצמו טעים מאוד ומצטיין גם הוא.

מחירים: מ-7 שקלים ועד 13 שקלים לסופגנייה.

רולדין

גם רולדין משיקים השנה קולקציה בהשראה מעולם הפטיסרי הצרפתי. קולקציית הסופגניות מורכבת ממילויים וציפויים מיוחדים וכוללת 12 טעמים שונים, חמישה מהם חדשים - Pure Vanilla- במילוי קרם פטיסייר וטופ של פניני קראנץ, תלתלי שוקולד לבן, גנאש מסקרפונה וצ'ייסר וניל, היה עדין בטעמו אך עשיר ומפנק. היה הרבה מילוי, כמו בכל שאר הסופגניות של רולדין וזו בהחלט הייתה סופגניה טעימה; אמרטי קפה- גנאש אמרטו קפה עם טופ עוגיות אמרטי ואגוזי לוז בקרמל - המילוי עצמו הרגיש כמו שוקולד מריר, אך לא מדי, עם נגיעות עדינות של קפה. הוא היה טעים ומתאים גם למי שלא חובב שוקולד מריר. לעומת המילוי, הטופ של העוגיות אמרטי היה מעט מאכזב. הן היו מתוקות מדי, המרקם שלהן היה לא מוצלח הפעם והן היו מיותרות; אמרטי פיסטוק- טעים ועשיר לחובבי הפיסטוק כמובן; טרופיזיאן- סופגניה בסירופ סוכר, טופי קרמל, קצפת ,שברי עוגיות אמרטי וצ'ייסר קרמל. הטעמים עצמם, של המילוי והקצפת, היו טובים, עשירים ומפנקים. קצת התאכזבנו מהצורה של הסופגניה עצמה שבאה חתוכה באמצע (כמו סנדוויץ'), היה קצת קשה לאכילה; פבלובה פירות יער- קצפת, גלסאז' אדום, נשיקת מרנג וצ'ייסר פירות אדומים. הסופגניה מאוד טעימה ועשירה, אך לא היה בה משהו מאוד מיוחד.

© רונן מנגן

הסופגניות של רולדין עשירות במילוי טעים ומפנק, הטופים מושקעים ומוספים הרבה לכל ביס וביס. אבל, נראה כי השנה, החליטו ברולדין לעטר ולקשט את כל הסופגניות בעוגיות קראנצ'יות כמו אמראטי ונשיקות ולנו זה לא כל כך זרם שילוב המרקמים והטעמים. כל חלק בנפרד היה טעים אבל כביס כולל זה היה כבד מדי, מתוק מדי, עמוס מדי. אנחנו בעד סופגניות ומילויים מפגיזים, פחות בעד עוגיות למעלה. 

מחירים: מ-6 שקלים ועד 14 שקלים לסופגנייה.

מיסטר דונאטס

מיסטר דונאטס, חברה ישראלית המתמחה בייצור ושיווק דונאטס, מתמחה במוצרים פרווה וטבעוניים (אם כי המפעל עצמו מכיל חלב), במגוון טעמים ומילויים. מכיוון שפה מדובר בדונאטס ולא בסופגניה, יש אקסטרה חשיבות לבצק, שכן אין מילוי שיחפה עליו, אלא רק טופ דק בטעמים משתנים. הבצק של הדונאטס היה עשוי טוב, לא דחוס מדי ולא ספוג ביותר מדי שמן, למרות שמדובר במאפה מטוגן.

© אדוס דיגיטל

טעמי השוקולד, הנוטלה והלוטוס היו עשירים במיוחד, לא מפתיעים אך טעימים. אי אפשר לטעות בטעמים האלו, הם קלאסיים והם תמיד ינצחו. לעומת זאת, טעמי הפירות היו לא שגרתיים כמו פונץ'-בננה, ענבים וסוכריות. הטעמים האלו נראים מעולה ומצטלמים נהדר לאינסטגרם, שכן הם צבעוניים ומיוחדים מאוד. אבל הטעמים לא העיפו אותנו באוויר. הם היו נחמדים וחביבים, אבל על פי דעת הרוב היו מתוקים וילדותיים מדי. 

מחירים: יחידה אחת החל מ-6 שקלים, מארז החל מ-36 שקלים.

תגובות