בצל הקורונה: תאריכים חדשים לבחינות הבגרות. צילום: fotolia

בצל הקורונה: תאריכים חדשים לבחינות הבגרות

משבר הקורונה ישפיע גם על הבגרויות בתיכונים; תאריכים ומיקודים חדשים לשלל מהבחינות שיחודו החל מחודש מאי. שר החינוך, הרב רפי פרץ: "יש לנו אחריות לתלמידי ישראל"

משרד החינוך קיבל החלטה בלתי נמנעת - לקבוע מועדים חדשים לבחינות הבגרות השונות לצד נושאי מיקוד חדשים בעבורן, בעקבות משבר הקורונה. לפי לוח הזמנים החדש, בחודש מאי יתקיימו מבחני בגרות במקצועות בחירה בלבד, בחודש יוני בחינות במקצועות החובה בהם לשון, היסטוריה, אזרחות , ספרות ותנ"ך. ביולי הם ייבחנו במתמטיקה, אנגלית ושפות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הלוח הנוכחי ריכז את מרבית הבחינות של מקצועות הבחירה בחודש מאי, ואילו את מקצועות החובה הוא שיבץ בחודשי יוני ויולי. לצד זה, מפרסם המשרד עוד 24 מקצועות שכוללים את נושאי המיקוד לבחינות השונות. אלה מצטרפים למקצועות שפורסמו זה מכבר במהלך השבוע (בסך הכל פורסמו מיקודים ל- 73 מקצועות). המיקוד נועד לסייע לתלמידים להיערך באופן מיטבי וראוי לבחינות. נוסף לאלה, מתפרסמים מועדי ההבחנות החדשים של מסלול טכנאים והנדסאים (כיתות יג ו- יד). כמו כן, משרד החינוך נערך לקיים את בחינות הבגרות בחטיבה העליונה כסדרן, כשהוא עובד בתיאום עם משרד הבריאות. בתוך כך, הוא מפרסם היום (ה') את לוח הבגרויות החדש, שגובש על רקע התפשטות נגיף הקורונה והמשך שהותם של התלמידים בבתים.

© adobestock

הערכת עבודות גמר ברמה של חמש יחידות לימוד תתבצע באמצעות אפליקציית זום, כשהתלמיד יושב בביתו והמורה המעריך יושב בביתו. התלמיד יתבקש להראות את תעודת הזהות שלו בתחילת הפגישה. מעריך העבודה יברר מראש עם התלמיד שהוא מרגיש בנוח בפגישה דיגיטלית ולחילופין להציע לו דחיית המפגש עד לקבלת הנחיות חדשות של משרד הבריאות. הפגישות בין המורה המנחה לתלמיד יתקיימו מרחוק באמצעות מייל, סקייפ, זום וטלפון.

יחד עם זאת, במשרד החינוך נערכים למצב בו הקורונה והשפעתה יימשכו זמן רב ובהתאמה ימנעו גם את קיום הבחינות במאי. במצב כזה מתכוננים במשרד החינוך לקיים אותן באופן מקוון, במקצועות שבהם הדבר אפשרי. במקצועות שבהם לא ניתן יהיה לקיים בחינות באופן מקוון, יקבלו התלמידים ציונים על בסיס סך כל הציונים הפנימיים שקיבלו במהלך הלימודים בכל מקצוע, ומרכיבים נוספים.

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "מדינת ישראל נמצאת במשבר לאומי ועולמי. יש לנו אחריות לתלמידי ישראל ובפרט לתלמידים שצריכים לגשת לבגרות. כפי שאמרתי בתחילת המשבר, אנחנו נעשה הכל על מנת שתהיה פגיעה מינימלית ככל האפשר בתלמידים ואנחנו עמלים ללא הפסקה כדי שזה יקרה".

ללוח הבחינות החדש - לחצו כאן

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב: "התלמיד מצוי בליבה של העשייה החינוכית שלנו, ולאור זאת אנחנו עושים כל שלאל ידינו כדי להבטיח את הצלחתו. לצד הליווי החינוכי והמעטפת המקצועית הצמודה שפורסים עובדי ההוראה, גבשנו בעבור תלמידי החטיבה העליונה שורה של מענים שיסייעו להם לקראת בחינות הבגרות. אנחנו פועלים לילות כימים כדי להמשיך ולהיות ערוכים לכל תרחיש ולהוציא לפועל את בחינות הבגרות. אני מאחל הצלחה לכל התלמידות והתלמידים שלנו".

 

תגובות