תשואות וצרחות: הקיץ נחתם בענק, גאגא בירקון. צילום: יח"צ חו"ל

תשואות וצרחות: הקיץ נחתם בענק, גאגא בירקון

הקיץ הלא פשוט שעבר עלינו השאיר אותנו במתח עד לרגע האחרון; האם גל הביטולים של ההופעות הגדולים ימשיך גם להופעתה של גאגא? אך הערב (ש') היא נערכה כמתוכנן, מה היה שם?

אחרי קיץ לא קל שעבר על כולנו, שכלל לא מעט ביטולים, החל מההופעה של מגהדת' ולאחריה ההופעה המשולשת של הבאקסטריט בויז, וכמובן הופעתה של הזמרת הגדולה לנה דל ריי, שאלה אחת עדיין עמדה בעינה: האם ליידי גאגא תגיע לישראל? למזלנו, הליידי לא מפחדת מכמה טילים והחליטה להגיע בכל זאת לישראל ישירות מדובאי בטיסה בליל שישי האחרון, והערב (ש') הופיעה בפארק הירקון.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הכל התחיל משמועה אחת שלאט לאט התגלתה כנכונה במסיבת עיתונאיים שנערכה לרגל ההכרזה על הגעתה של גאגא לישראל, ומשם לווה בהמון ספקות שלמזלנו היו רק ספקות, אחרי שנמכרו רק 23 אלף כרטיסים ועם אלבום שלא כל כך הצליח בישראל, זה נגמר בהכרזתה של גאגא בעצמה שהיא מגיעה, ו"שנתראה בהופעה". 

"חכו לי" צילום: יחסי ציבור
 

הערב התחיל במופע החימום (או אולי הצינון?) של ליידי סטארלייט, חברה של הגאגא, שמלווה אותה לאורך כל הטור האחרון. בשעה 20:30 היא עלתה אל הבמה והצליחה לשעמם את כל הקהל. בין טראק אלקטרוני-פסיכודלי אחד לשני הקהל היה אדיש ולא התייחס יותר מדי אליה ולתפאורה הורודה-סגולה-שחורה שליוותה אותה. מי את לעזאזל ליידי סטארלייט, ולמה במקום לחמם אותנו את מקררת אותנו?!

למה את מקררת?!
למה את מקררת?! © אלון אלבכרי

ואז זה קרה, באיחור של בערך 10 דקות היא עלתה לבמה בתלבושת הזרועות הגדולה שלה, פותחת בקול ובעברית: "תל אביב, אני אוהבת אתכם!!", יחד עם להיטה הגדול "ARTPOP", משם, פשטה את החליפה והמשיכה ללהיט אחר וגדול לא פחות, "G.U.Y", עם אנרגיות מעולות ומקפיצות. צועקת באנגלית, "תל אביב, וולקאם טו דה ארט רייב! הרימו את הידיים!" ועוברת לשיר הבא - "Donnatella", באנרגיות טובות והקהל - על הרגליים.

© אלון אלבכרי

החלפת בגדים ראשונה; סאונד מצוין ומוזיקה בלייב, בלי פלייבקים ממשיים והכל מטורף. חזרה מהחלפת הבגדים עם הלהיט הגדול "Venus" ובין שיר לשיר מצחקקת קצת על הים, ואז פתחה בנאום קצר: "היום אנחנו פה בתל אביב כדי לחגוג את ההשראה שלכם ואת היצירתיות שלכם. אני כאן היום כדי לחגוג את היופי שלכם ואת ההערכה שלכם אלי כל כך הרבה זמן, אני שמחה להיות כאן הערב, תצטרכו לגרור אותי מהבמה!" והפתיעה את המוני המעריצים בגולדן רינג בכך שירדה מהבמה והחלה לחבק את כולם.

הבגד השני
הבגד השני © יחסי ציבור

היא חזרה לבמה, החליפה בגדים שוב ואז התחילה באחד הלהיטים הגדולים שלה מכל הזמנים ואותו שיר שהכניס אותה ככה אל המוזיקה - "Just Dance". "אתם מעצבנים, אתם לא מרימים ידיים! קדימה!" צעקה באנגלית והקפיצה את הקהל כולו על הרגליים שוב. לאחר מכן עברה ללהיט קטן לא פחות, "Poker Face" ולאחריו להיט ענק נוסף "Telephone" המיתולוגי, תוך כדי שהיא מעלה זכרונות ומספרת על הביקור הקודם.

"אתם מעצבנים, תרימו ידיים!" © יחסי ציבור

החלפת בגדים נוספת ואז הגיעה אחת מההפתעות הגדולות של הערב, להן חיכה הקהל הישראלי וקיווה בכל לבו שיקרה: טוני בנט, אמן הג'אזז הותיק, שלאחרונה גם הוציא בשיתוף עם גאגא אלבום ג'אזז ונחת הערב בישראל, עלה אל בימת ההופעה והופיע לצד גאגא עם שירים מאלבומם החדש "Cheek To Cheek" שיצא לא מזמן. השניים ירדו לרגע מהבמה והקהל צרח "ליידי גאגא!! ליידי גאגא!!", צמאים לעוד. ההופעה חזרה, בתלבושת חדשה ועם להיט ענק נוסף - "Paparazzi" המיתולוגי, שלימים הפך לאחד משיריה המוכרים ביותר.

השניים יחד
השניים יחד © אלון אלבכרי

החלפת בגדים נוספים, הפעם על הבמה עצמה. "Do What You Want" יחד עם טוני בנט, בגרסא חדשה ומיוחדת, מעין שילוב של ג'אזז, פופ ורוק מגניבים ומקפיצים שהצליחו לגרום לנו להתאהב. משם לגרסאת הפסנתר של "You & I" מאלבומה השני, "Born This Way", וכל זה לצד הערות ביניים מחזקות ואוהבות על ישראל. 

פפארצי
פפארצי © אלון אלבכרי

הפסקה קצרה נוספת ולאחריה להיט נוסף, "Born This Way", על הפסנתר המפורסם שלה, כשהקהל כולו שר ביחד איתה את המילים. "ביקורת בכל כך הרבה מקומות בעולם. אתם הקהל הכי מדהים שפגשתי, ולא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים" אומרת ומתייחסת בדבריה גם לקהילה הגאה כולה באהבה וחיבוק גדול. החלפת בגדים נוספת, "The Edge Of Glory" ו-"Judas" יחדיו בביצוע היסטרי ומרגש, עם שלל מחמאות לישראל.

חלק מהתלבושות
חלק מהתלבושות © יחסי ציבור

ממשיכה עם השואו: "Behind The Ora" מאלבומה החדשה, מקפיצה ומטריפה את הקהל כולו. "Sex Dreams" כשהיא כמעט ולא לבושה ואחריו להיט מיתולוגי נוסף - "Alejandro". היא מספרת תוך כדי, "בתחילת הקריירה שלי אמרו שאני מאוד שונה אבל אני חושבת שאני לא שונה, אני חושבת שאני אני, אבל כשהרבה אנשים אומרים לי להיות כמו כולם. אני נהיית אחרת", מורידה את הפאה ומחליפה בגדים עם הגב לקהל ועוברת ללהיט ענק אחר "Bad Romance".

התלבושת הבאה
באד רומנס
באד רומנס © יחסי ציבור

הגאגא חתמה את ההופעה בשיר הענק ואחד הלהיטים הגדולים של אלבומה האחרון, "Applause", לצלילי צרחות הקהל ששאג את מילות השיר ברצף אחד גדול והנאה ענקית. הקהל צועק "ליידי גאגא!!" והגבירה עונה "תל אביבבבבבב!!!" בהתלהבות ענקית, מרגשת את כולם. "תריעו לעצמכם, תריעו לחברים! אני אוהבת אתכם פאקינג תל אביב!!!" ונתנה הדרן אחד אחרון עם השיר "Swine" (אותו אחד שעורר לא מעט מחלוקות בעבר) לצד אותם אפקטיים שערורתיים / הקאות מרובות עליה וזריקת בגדים לקהל.

תל אביב!!!
תל אביב!!! © יחסי ציבור

הגיעה שעת הסיום וכפי שאמרה הגאגא, היא לא תרד מהבמה עד שלא יכריחו אותה, קנס או לא. היא ממשיכה עם הלהיט "Gipsy" ומקפיצה את הקהל כולו באוויר, הבמה כולה מוארת ואז... נגמר. ההופעה נסגרת, הרקדנים והגאגא עומדים לפני הקהל ומשתחווים, מודים לו. The END.

הסוף.
הסוף. © אלון אלבכרי

לסיכום, את קיץ 2014 אפשר לסכם כאחד שאמנם נכווה וחווה דברים קצת שליליים, אבל התחיל בהופעה אחת ובלתי נשכחת של האחד והיחיד, ג'סטין טימברלייק ונגמר בהופעתה של אחת שגדולה לא פחות, ליידי גאגא. 

 
תגיות
תגובות