טקס פרסי הבריטס: דואה ליפה מנצחת ואד שירן מתבאס. צילום: GettyImages

טקס פרסי הבריטס: דואה ליפה מנצחת ואד שירן מתבאס

עונת הטקסים ממשיכה - והפעם המנצחת הגדולה היא דואה ליפה. אד שירן לעומתה ולהפתעת כולם, חזר הביתה בידיים ריקות • כל מה שקרה בטקס פרסי הבריטס

עונת טקסי הפרסים בעיצומה, ואמש (ד׳) היה זה תורו של אירוע הבריטס, הלילה בו תעשיית המוזיקה הבריטית חוגגת ובעיקר מרימה לעצמה, אבל אל דאגה - הם זכרו לפרגן קצת למוזיקאים מעבר לים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נתחיל דווקא מהבשורה הגדולה של הערב - מהפך! אד שירן, כוכב הפופ הגדול ביותר בבריטניה בשנים האחרונות, לא היה המנצח הגדול של הערב. שירן היה מועמד לארבעה פרסים, מתוכם לא קטף אפילו לא פרס אחד, מלבד אות הוקרה על הצלחתו - מעין פרס ניחומים. את פרס זמר השנה קטף אומן ההיפ-הופ והגריים סטורמזי. ראג'נבון מאן חזר הביתה עם פרס הסינגל הבריטי של השנה על להיטו ״Human". גם בקטגוריה זו שירן הפסיד, כשהיה מועמד לפרס על להיט הענק שלו ״Shape of You". 

עם פרס הניחומים
עם פרס הניחומים © gettyimages

עוד קטגוריה בה שירן לא גרף את הפסלון הייתה ״אלבום השנה״. גם כאן היה זה סטורמזי שזכה, על אלבום הבכורה שלו ״Gang Signs & Prayers". ולבסוף שירן נחל תבוסה גם בקטגוריית ״קליפ השנה״, בה זכה יוצא להקת וואן דיירקשן הארי סטיילס, עם הקליפ שליווה את סינגל הפריצה שלו ״Sign of the Times".

לו היה יכול להתחרות בקטגוריית הזמרת הבריטית של השנה סביר להניח שהיה מפסיד גם בה. מסיבות טכניות מובנות שירן לא נמנה עם המועמדים לפרס זה, אותו גרפה הפעם הזמרת דואה ליפה, שגם קטפה את תואר פריצת השנה ושברה שיא בטקס הבריטס עם חמש מועמדויות.

דואה ליפה, שיחקה אותה!
דואה ליפה, שיחקה אותה! © gettyimages

פרס להקת השנה, הלך השנה לגורילאז המתקמבקת, שהוציאה בשנה שעברה אלבום ראשון מזה שבע שנים ושבה להופיע על במות.

לצד כך הוענקו גם פרסים בקטגוריות מוזיקה בינלאומית, בהם פרס הזמר הבינלאומי שהוענק איך לא לקנדריק לאמאר ואילו הפו פייטרס הביסו את שאר המועמדים ולקחו הביתה את פרס להקת השנה הבינלאומית.

תואר הזמרת הבינלאומית של השנה עליו התמודדו טיילור סוויפט, ביורק, פינק ואלישיה קיז, ניתן דווקא ניתן לזמרת הניו זילנדית הניתנת להשפעה בקלות מדי - לורד. כוכבת הפופ הצעירה לא יכלה לנכוח במעמד, ושלחה במקום זאת סרטון תודה.

אבל העובדה שלא זכה בפרסים בערב החגיגי לא מנעה מאד שירן לספק את אחת ההופעות הזכורות ביותר של הערב, כששר את "Supermarket Flowers" מתוך אלבומו האחרון. שירן ביצע את השיר כשהוא מלווה בפסנתר, גיטרה וקולות רקע, ומדובר באחד השירים המרגשים שלו. השיר נכתב במקור לסבתו המנוחה, שהלכה לעולמה במהלך הקלטות האלבום.

© gettyimages

עוד הופעות ראויות לציון היו זו שפתחה את הערב, בה ג׳סטין טימברלייק וזמר הקאנטרי כריס סטייפלטון ביצעו יחד את שירם המשותף ״Say Something", מתוך אלבומו האחרון  של טימברלייק ״Man of the Woods". כאמור, מדובר היה בביצוע שפתח את הערב - כלומר שני אמריקנים שלא היו מועמדים באף קטגוריה בינלאומית זכו, באופן תמוה, בכבוד. 

עוד הופעה שודאי תזכר מהערב הייתה זו של קנדריק לאמאר, שהופיע במה שהוא מגדיר כ״סאטירה נוספת של קנדריק לאמאר״. הראפר המהולל ביותר בשנים האחרונות הופיע מעל קוביית זכוכית, כשברקע מעודדות ומכונית ספורט.

לא הגזמת בכלל
בכלל לא הגזמת © gettyimages
© gettyimages

אבל ללא ספק הרגע המיוחד של הערב כמעט שקרה במקרה. במקור הייתה אמורה הזמרת אריאנה גרנדה לשיר באירוע, לזכר הרוגי ונפגעי הפיגוע בהופעתה במנצ׳סטר בחודש מאי של השנה שעברה. אך גרנדה לא יכלה להגיע בשל בעיה רפואית שמנעה ממנה לטוס לבריטניה, ואת מקומה תפס ליאם גאלאגר - סולן להקת אואזיס לשעבר.

תגובות