דוז פואה משלנו: אלו הזוכים הגדולים של אירוויזיון 2020. צילום מסך מערוץ היוטיוב של האירוויזיון

דוז פואה משלנו: אלו הזוכים הגדולים של אירוויזיון 2020

לאור משבר הקורונה, השנה לראשונה לא התקיים האירוויזיון בפורמט תחרותי ובמקומו שודר אמש (שבת) משדר מעודד בהשתתפות נציגי 2020. אנחנו בכל זאת לא מוותרים על הפן התחרותי והחלטנו להכריז על הזוכים שלנו מבין השירים שנשלחו השנה

השנה כתבנו לענייני האירוויזיון, יוני קטן, רצה להגיע (כמיטב המסורת) לעיר המארחת את התחרות, רוטרדם (שתארח אותו רשמית בשנה הבאה). ככל שהתקרבו הימים לקראת התחרות כתבנו גילה שהאולם שאמור לארח את התחרות הכי נוצצת בעולם הפך לבית חולים שדה לאשפוז חולי קורונה ואת התחרות יראה לכל היותר בטלוויזיה. אבל גם את התחרות איחוד השידור האירופי לא רצה לקיים ובמקומו לקיים מופע מחמם לבבות שכלל את נטע בשיר חדש ורגוע בשם "קוקו", גלי עטרי בגרסה מחודשת של הללויה (כולל חלק בהולנדית) והזוכה ההולנדי משנה שעברה, דאנקן לורנס עם שיר חדש. במקום לצפות ב-26 שירים בגמר ולזכות לצפות בחלק הכי מעניין עבור חלק מהצופים-הניקוד ראינו רק מקבץ עם דוגמית מכל שיר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

למרות הכל, היצר התחרותי שלנו לא יכל לוותר על הדירוג והחלטנו שכדאי שתדעו אילו שירים היו יכולים להגיע למקום לעשירייה פותחת המבוססת על פי מעריצי האירוויזיון מסביב לעולם (כן, חלקנו איתם גם לא מעט "זומים") ובתוצאות סוכנות ההימורים.

מקום 10 - נורווגיה

אל תתפעלו מהכינורות שלא באמת מנגנים בלייב, כי כל המוסיקה באירוויזיון מוקלטת אבל לזמרת יש נוכחות שאולי תגלו בהאזנה לשניות הראשונות. מבחינתי היא קיבלה בהחלט את תשומת הלב וראויה לחתום את העשירייה.

מקום 9 - בולגריה

יש האומרים שיש כאן העתקה או לכל הפחות השראה מבילי אייליש, אבל עד שלא יוכיחו אחרת זה שיר מוצלח לגמרי.

מקום 8 - ישראל

בימים האחרונים לסגירת בורסות ההימורים עדן הייתה במקום ה-19 בהימורים, אך זה לפני שהופק קליפ מושקע ונעשו שינויים, כפי שיודעים לעשות בצוות שהיה עוטף אותה ("טדי" ו"כאן"). עדן את עדיין אהובת ליבנו ומאחלים לך בהצלחה ב-2021 עם שיר להיט חדש.

מקום 7 - שוודיה

תסלח לי אומת האירוויזיון הכי מרכזית בתחרות, שהשנה החליטו לשלוח את הלהקה ששימשה כזמרות ליווי לשיר של שוודיה שנה שעברה. האמת? אלמלא החיבה הגדולה של צוותי השיפוט לשוודיה היא הייתה מוצאת את עצמה מחוץ לעשירייה המובילה בדירוג זה.

 

מקום 6 - מלטה

מדינה שמעולם לא זכתה באירוויזיון, לוקחת את התחרות הכי ברצינות ושלחה את זוכת "X פקטור" המקומית שלה, כפי שתראו ותאזינו.

מקום 5 - איטליה

נכון, זה לא "סולדי" של שנה שעברה ואין כפיים וחגיגות, אלא שיר איכותי נטו (אבל בינינו זה לא מה שמספיק כדי לזכות באירוויזיון). האיטלקים למדו משנה שעברה שבאירופה לא כולם יודעים איטלקית וסיפקו גם כתוביות באנגלית שתבינו שהם לא סתם שרים על פסטה או פיצה. סביר להניח שזה היה שיר שהיה זוכה לאהדת הקהל הישראלי והוא גם זכה בהצבעה שקיים תאגיד השידור כאן.

מקום 4 - גרמניה

אני לא יודע אם זה הריחוק החברתי שלווה בהרס כל תרבות הפנאי והריקודים, שגרם לאנשים לאהוב את השיר או שזה שיר פשוט מוצלח. בכל מקרה לא מצאתי חובב אירוויזיון שלא דירג את השיר הזה בעשירייה שלו.

מקום 3 - ליטא

כוריאוגרפיה מוזרה אך זכירה שאנחנו ממליצים לנסות בבית. אם אתם לא לומדים בשיעורי מדע לפחות תעשו שימוש כלשהו לזכוכית המגדלת

 

מקום 2 - רוסיה

רוסיה הלכה עם הרבה רטרו, שיק ואולי לראשונה עם שימוש בספרדית בשיר. למרות ה"כמעט" הם היו מסיימים שוב מאוכזבים ולבטח מאשימים את הלהטב"ק שסיכלו להם את הזכייה.

 

מקום 1 - איסלנד

זוכרים איך אהבו שנה שעברה בישראל את ההתנהגות של הזמרים האיסלנדים בבגדי העור ודגלי פלסטין? (לא באמת) אז דווקא השנה שלחו מאיסלנד חבורה מאוד חביבה, אך קצת מוזרה, שדווקא ההורים שלכם היו שמחים שתביאו הביתה. איסלנד מעולם לא זכו באירוויזיון ואין זה אירוני יותר שהם היו זוכים באירוויזיון דווקא באירוויזיון שלא קרה (ואם תשאלו את פרוגה זה הכי עונש בגלל התנהגותם בשנה שעברה).

 
תגובות