נינט מש"קית ורוני דלומי בלהקה צבאית. סלבס בצבא. צילום (מימין): דורון עדות, ברצי גולדברט, לידור אלימלך

נינט מש"קית ורוני דלומי בלהקה צבאית. סלבס בצבא

בעקבות מבצע "צוק איתן"הסתקרנו לדעת מה הזמרים האהובים והמוכרים עשו בצבא. בואו לגלות איך התקבל משה פרץ ללהקה צבאית ומה גרם לעברי לידר להבין שצה"ל והוא לא מתאימים

המצב הביטחוני בארץ הולך ומתדרדר מיום ליום, לא עוברות עשר דקות בלי עדכון מהאפליקציות, לא עובר ערב אחד בלי לשבת מול החדשות והיד לא יורדת מהדופק. אבל כדי לברוח קצת, להתנתק לזמן מה ולנקות את הראש רצינו לבדוק מה כל אחד מהאמנים האהובים והמוכרים במדינה עשו בצה"ל. אחרי תחקרי מעמיק גילינו במה, איפה, כמה זמן והאם שירתו הזמרים האהובים והמוערצים עליכם.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

נינט טייב

קצת לפני שנינט טייב הראתה לנו מה זה רוקנרול איכותי, היא עלתה על מדים וכמו כולם הגיעה לבקו"ם. לצערנו היא לא התגייסה ללהקה צבאית. מפתיע. אבל את השירות היא העבירה בכיף, בתור מש"קית תחזוקה בחיל ההנדסה, אי שם בדרום הארץ, במחנה נתן שבבאר שבע. אבל אם חשבתם שהיא לא שרה במהלך השירות, טעיתם ובגדול. היא לקחה חלק בלא מעט טקסים, שבאחד מהם היא שרה את ההמנון של חיל ההנדסה הקרבית, ועד היום משתמשים בביצוע שלה. לא פעם ולא פעמיים היא ציינה שהיה לה שירות כיף שהיא לא מצטערת עליו, גם אנחנו לא מצטערים, הרי אם היא הייתה משרתת בלהקה כנראה לא היינו פוגשים אותה.

נינט מקדישה לחיילי צה"ל את "הכל יכול לקרות".
 

עברי לידר

אז מנינה עברנו ל-BFF, עברי לידר, שעל אף כישרון המוזיקה האלוהי שלו, הוא לא התקבל ללהקה צבאית ושובץ כעוזר אפסנאי. מספק? לא את עברי, שכעבור חודש הוא שוחרר מהצבא מטעם בעיות רפואיות. מעניין אם הוא היה מתקבל ללהקה צבאית הוא גם היה משתחרר, אבל את זה כנראה לא נדע לעולם. מה שכן, לעברי יש חוויה מתקנת ואחרי שבאותה תקופה הוא לא התקבל ללהקה צבאית, היום הוא בין צוות הבוחנים. "או או, איך שגלגל מסתובב לו".

ניסים תשמע, יש מלחמה.
 

משה פרץ

והנה הגענו לנסיך של המוזיקה הישראלית, "משה פרץ", שהתקבל בפוקס מאוד גדול ללהקה צבאית. כשקיבל פרץ את הצו הראשון שלו הוא החליט לוותר מראש על האופציה של לשרת בלהקה, יכול להיות שהוא פחד לקבל תשובה שלילית או שהוא פשוט לא האמין בעצמו, בכל אופן, הוא שובץ באיזה בסיס בצפון הארץ. אבל, כשהופיע בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא ריגש מאוד עם "שיר למעלות", כל כך ריגש עד שקצינת חינוך עם שמיעה איכותית שמעה אותו והגישה אותו לאודישן ללהקה צבאית. כך התקבל פרץ לתפקיד סולן ראשי בלהקת פיקוד צפון. בחירה מעולה.

לא אם משה, זאת מלחמה, לצערנו.
 

רוני דלומי

שנה אחרי שהזמרת הצעירה, רוני דלומי, זכתה בגמר כוכב נולד 6, היא הייתה חייבת לתת מעצמה שנתיים לכבוד המדינה ולשרת בצה"ל, בניגוד ליוצאים אחרים של התכנית, ואם להיות יותר ספציפיים אז ליוצאות העונה החמישית והשישית. בכל אופן, גם רוני התקבלה ללהקה צבאית ושירתה בלהקת "כחול לבן" של חיל חינוך והנוער וסיימה אותו באופן מלא. רוני, כל הכבוד.

השיר מתוך פרוייקט "עוד מעט נפוך לשיר".
 

רותם כהן

גם הזמר והיוצר הכובש, רותם כהן, נתן מעצמו שלוש שנים מלאות, כן, שלוש שנים מלאות שלצערנו גדולים ממנו לא הצליחו. מה שעוד גדולים ממנו לא הצליחו הוא להתקבל ללהקה צבאית, שדווקא הוא כן הצליח ואחרי כמה מבחני קבלה, הוא התגייס ללהקת פיקוד העורף. אין ספק שהכישרון המוזיקאלי שלו התגלה כבר מהגיל הזה, מעניין למה הוא לא פרץ עד עכשיו? טוב לא נורא, העיקר שהוא כאן איתנו.

רותם בתפילה אישית לחיילים.
 

אביב גפן

את הסערה שאביב גפן חולל בעניין הצבא כולנו זוכרים, בעצם לא. אנחנו פה כדי להזכיר וליידע אתכם. כשהגיעה שעתו של אביב לעזוב הכל ולהתגייס לצה"ל הוא סירב ולא התגייס, בנוסף לכך הוא גם קרא לאחרים לא להתגייס לצה"ל. כעבור כמה זמן הוא הסביר שהוא לא התגייס לצה"ל מבעיות רפואיות, בעיית עקמת, שבעקבותיה עבר ניתוח להשתלת מוט פלטינה בגבו. זמן מה לאחר מכן, ביקש גפן להתנדב ללהקה צבאית, אך בקשתו נדחתה על הסף. צה"ל לא שוכח ולא סולח, תרתי משמע.

לא אביב, אנחנו לא דור מזויין, אנחנו מתגייסים לצה"ל.
 

דודו אהרון

גם התימני עם הקול והסלסול הטבעי, לא אייל גולן, אלא דודו אהרון, שירת בצה"ל וגם עשה שירות משמעותי, מלא ולא יצא באמצע בגלל בעיות רפואיות. גם דודו, כמו כל זמר ניגש למבחנים ובאופן אובייקטיבי לחלוטין קיבל תשובות חיוביות ושובץ ללהקת משמר הגבול. אולי בגלל שהוא לא היה מפורסם הוא החליט לשרת בצה"ל, או שכנראה הוא נולד פטריוטי. בכל אופן, שאפו.

גיבור בצה"ל וגיבור באהבה.
 

ארז שרון - איזי

והנה אחד ששם סוף ללהקות צבאיות או לתפקידי הג'וב ומחליט להתגייס ליחידה קרבית בצה"ל, למרות היותו זמר בתחילת דרכו, ארז שרון, או בשמו השני / איזי. בניגוד לכמה מאמנים גדולים אחרים, ארז התגייס מתחושה של שייכות, מתחושה של נתינה ושובץ כמפקד מבצעים בשיריון. הוא לא חשב על לצאת מהצבא בגלל בעיות רפואיות, לאל לעשות צבא לא היה אופציה אצלו ומבחינתו, קרבי זה הכי אחי. הנה אחד שבאמת הקריב מעצמו ואנחנו מורידים בפניו את הכובע.

בין הבודדים שהתגייסו לקרבי גבר.
 

שלומי שבת

הזמר האבהי ביותר, הזמר עם הנשמה הגדולה ביותר שקיימת בישראל, שלומי שבת, ממשיך לשמש דוגמא לדורות הבאים ולא בדברים שקשורים במוזיקה, אלא בדברים שקשורים למדינה, כמו צבא למשל. כן, שבת הוא אחד מהזמרים הגדולים שכן עשה צבא, למרות שבזמנו לא הייתה חשיבות רבה לגיוס צה"ל, אבל עם לב כזה איך אפשר שלא להתגייס. הוא שירת בצבא כנהג אמבלונס, פינה את הפצועים והציל לא מעט חיים. בהחלט דמות אבהית מושלמת.

שיר שהוציא במיוחד לכבוד המבצע, לא לבעלי לב חלש.
 

עידן רייכל

והנה הרשימה שלנו נסגרת עם הפרוייקטור של המדינה, עידן רייכל, שגם הוא באופן מאוד לא מפתיע התקבל ללהקה צבאית. אבל כמו שאתם ואנחנו מכירים את רייכל, ואנחנו מכירים את רייכל, הוא חייב להפתיע עם משהו אחר והוא התגייס ללהקת רוק צבאית, כן כן, קראתם נכון. גם אנחנו לא ידענו שדבר כזה קיים, אבל הנה, רייכל כאן כדי להראות לנו דברים חדשים. בכל מקרה, הלהקה של רייכל הייתה אחראית על ביצועים חדשניים ללהיטי פופ ישראליים ועולמיים כאחד. איך יכול להיות שהוא לא כתב להם איזה שיר או אלבום?

שובו אל ביתכם, תשובו להביט בעינינו, שובו במהרה!
 

הנה תמה לה בזאת הרשימה של מה הכוכבים עשו או לא עשו בצבא. אהבתם?

online poll by Opinion Stage
תגובות