השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי. צילום: אוהד רומנו

השבוע במוזיקה הישראלית: טור שבועי

יהל כהן בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אז כמו בכל שבוע, גם השבוע יצאו מספר סינגלים שאתם פשוט לא יכולים לפספס! השבוע ללא ספק היה מגוון ועמוס בזמרים מוכשרים שהוציאו סינגלים בלתי נשכחים, מהם חמשת הסינגלים שעשו לנו את השבוע?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

מאיה בוסקילה - "תקשיבי לי"

מאיה בוסקילה, אחת הזמרות הבולטות בעשור האחרון בישראל, חוזרת אלינו עם סינגל חדש הנקרא "תקשיבי לי" לאחר שנתיים שבהן לא הוציאה חומרים. מאיה פותחת בימים אלה דף חדש בקריירה שלה, תחת ניהול אישי חדש של המפיק רונן אור צרפתי, ומשאירה מאחוריה עשרה שירים שיצאו כסינגלים. הסינגל "תקשיבי לי" לוקח חלק באלבומה החדש עליו היא עובדת במרץ ובו היא משתפת פעולה עם שורה של יוצרים מובילים מעולמות הפופ הישראלי והמוזיקה הים תיכונית.

הסינגל החדש, "תקשיבי לי", הוא שיר שנותן ומביא עצות לגבי קשר בין בני זוג, הוא ללא ספק מצליח לגעת לנו בלב משום שאפשר לראות שהעצות ניתנות מנסיון ואכזבה. מאיה כמובן לא מאכזבת ומזכירה לנו למה היא זכתה בתארים הרבים ובאהבה העצומה. השילוב בין שיר מעולה בעל טקסט עצמתי, לחן מצויין, עיבוד מהפנט וכמובן זמרת בעלת קול חזק ועוצמתי, הופכים את "תקשיבי לי" ואת מאיה בפרט לדבר שאי אפשר לעמוד בפניו. אין ספק שההפסקה עשתה למאיה רק טוב ואנחנו כבר מחכים לשמוע עוד.

לסיכום: מחכים לעוד. ציון: ★★★★

 

מאור כהן - "אדם אחר"

 

מי היו הגדולים של השבוע שעבר?
משה פרץ - "ברצלונה"
יהל כהן
"כשהנסיך של המוזיקה הישראלית מוציא סינגל הוא אוטומטית הופך ללהיט. השבוע הוציא משה פרץ את הסינגל הרביעי במספר הנקרא 'ברצלונה', מתוך האלבום השביעי שלו עליו עובד בימים אלו"

מאור כהן, הבדרן והיוצר המוכשר, מוציא סינגל חדש הנקרא "אדם אחר" מתוך אלבום חדש ומיוחד שכל כולו מאור. אחרי שהשתתף במספר להקות ועבד על אלבומי סולו בשיתוף עם מוסיקאים מהשורה הראשונה, החליט מאור לבדוק מה קורה כשהוא בודד במערכה, אז הוא הקליט אלבום שלם שבכל שיר ושיר בו הוא פשוט עושה הכל, כותב, מלחין, מנגן, מעבד, מפיק וכמובן, שר. כעת יצא הסינגל הראשון מתוכו שמראה לנו שמאור הצליח לעמוד באתגר שלו בהצלחה יתרה.

השיר "אדם אחר", מדבר על המצב היום, על זה שאף אחד לא יודע מה יהיה מחר ואיך העניינים ייתקדמו. הלחן הקצבי משתלב באופן מעולה יחד עם המילים ויחד עם קולו המיוחד של מאור. הלבד הזה של מאור מצליח לפעול מצויין בצורה מפתיעה, לפי התוצאה הסופית אפשר לשמוע שהוא השקיע בכל פרט הכי קטן ויצר שיר איכותי ובעל משמעות ומסר. אני אישית מאד אהבתי את השיר וכבר מחכה לשמוע את כל שאר היצירות שבאלבום המדובר.

לסיכום: הלבד עושה לו טוב. ציון: ★★★★

 

שירי מימון - "זכוכיות"

הזמרת המוכשרת, שירי מימון, שמצליחה לכבוש את כולנו בכל פעם מחדש ממשיכה לעשות את זה ומוציאה סינגל חדש ונוגע שנקרא "זכוכיות". לאחר שכבשה כל במה אפשרית עם עשרות הופעות בשנה האחרונה עם מופע הסולו שלה, ולאחר שהוציאה את הלהיט שסחרר את המדינה הנקרא "מי שפוי ומי משוגע", ממשיכה שירי להפציץ ולהפתיע. את הסינגל החדש כתב, הלחין ואף הפיק מוזיקלית לא אחר מאשר היוצר והאמן המוכשר, דור דניאל.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

כבר הרבה זמן שאנחנו מחכים לשמוע משירי והנה זה קורה, והתוצאה? שיר פשוט מושלם מכל בחינה. אין ספק שמדובר בלהיט שעוד יכבוש את המדינה, השילוב בין שני יוצרים מוכשרים כמו דור ושירי מצליח להפתיע אותנו ומעורר בנו כל רגש אפשרי. השיר, "זכוכיות", מדבר על על אהבה שנמשכת זמן ארוך, על בעיה שנוצרה בזוגיות מהשגרה אך הוא גם מראה לנו שתמיד אפשר לתקן אם רוצים. אני אישית מאוד אהבתי את השיר והתחברתי לכל מילה.

לסיכום: להיט. ציון: ★★★★★

 

עילי בוטנר וילדי החוץ - "טיפות"

הלהקה המפתיעה והקצבית, "עילי בוטנר וילדי החוץ", המורכבת משלושת האמנים המוכשרים, עילי בוטנר, אדר גולד ואוהד שרגאי, יוצאת בסינגל שלישי הנקרא "טיפות" מתוך אלבומם השני שעתיד לצאת. לאחר ההצלחה המסחררת של האלבום הקודם "תם ולא נשלם", שזכה לתואר אלבום זהב, התחילו השלישייה לעבוד במרץ על האלבום השני ומתוכו כבר הוציאו שני סינגלים מצליחים מאוד, הראשון "בוקר יעלה", והשני "תצרח". 

השיר "טיפות", מתאר שגרה בין בני זוג, שלא משנה כמה לפעמים יש ריחוק בניהם, הם תמיד ישארו אחת עם השני בסופו של יום. השיר "טיפות" הוא שונה מבין שאר שירי ההרכב משום שבפעם הראשונה, עילי בוטנר, לא רק כותב, מלחין, מעבד או מנגן בשיר, אלא גם שר. בשילוב עם צמד הזמרים הכריזמטי בעלי הכימיה הווקאלית והבימתית היוצאת דופן, ללא ספק מצליחים להוציא להיטים שכובשים את כולנו בכל פעם מחדש, וגם עכשיו.

לסיכום: הצליחו להפתיע. ציון: ★★★★★

 
 
תגובות